MotoNews.pl
4 Wspomaganie kierownicy słabnie po rozgrzaniu. ASO wkurza... (138058/18)
  

Wspomaganie kierownicy słabnie po rozgrzaniu. ASO wkurza...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Wspomaganie Avensisa w miarę nagrzewania oleju hydraulicznego słabnie. Po dłuższej jeździe kierownica nie chce powracać idealnie na środek, a na kierownicy pojawia się wyczuwalny opór. Jest to dosyć irytujące. Wymieniłem 0.7 litra oleju wspomagania, ale to nie pomogło. ASO za zdiagnozowanie usterki życzy 150, za zawór nową pompę 3000, hehe. Zraziłem się do ASO po tym jak wprowadzono mnie kilkakrotnie w błąd przy przeprowadzaniu innej naprawy. Zaznaczam przy okazji, że nie mam specjalnej pretensji bo przy takiej gamie modeli łatwo o pomyłki. Ale podobny objaw znalazłem na innym forum Avensisa z GB. Serwis zmienił klientowi kolumnę kierowniczą (na gwarancji) i obiecał, że usterka zniknie - a to tylko gwarancja się skończyła - problemu nie rozwiązano. W moim przypadku może zmieniłem za mało oleju? Może ciśnienie jest nieodpowiednie (zawór regulatora) albo zawór przekładn? Geometria, przeguby, drążki i łożyska wydają się być w porządku.
Prawdopodobnie na jakiś czas będę zmuszony odłączyć pasek napędowy pompy żeby wygodniej jeździć :/ Może ktoś wie ile oleju mieści taka przekładnia? Wcześniej nie miałem wspomagania, więc nie mam jeszcze doświadczenia. Będę wdzięczny za wszytkie porady.
  
 
Oleju powinno być między MIN a MAX w zbiorniczku. Masz tam 4 kreski. 2 dla zimnego oleju i 2 dla gorącego. W zależności w jakim stanie sprawdzasz poziom.
U mnie do 2,0 wchodzi ok. 1 litr na wymianę, ale ja mam trochę więcej rurek więc u Ciebie 0,7 myślę że jest w porządku.
Jaki płyn zalałeś ? Dexron II czy III ?
Pozdro.
  
 
Nie mam żadnej instrukcji więc wlałem jaki był uniwersalny Dextron III G - różowy. Poprzedni był czarno-bordowy. Układ nie cieknie, olej nie pieni się, silnik reaguje na ruchy kierownicy na postoju. Wspomaganie wyraźnie się polepszyło, ale po paru kilometrach jakby słabło - nie miałem czasu pojeździć dłużej olej był tylko ciepły. Czy jest jakaś metoda żeby wymienić wszystko od razu? Może ktoś tam wcześniej wlał np. płyn hamulcowy, hehe, a ja się teraz siłuję.
  
 
Hmm... nie wiem jak w Ave, ale u mnie zalecają Dexron II. Jest deczko bardziej gęsty, a chyba układ wspomagania w Ave bardzo się nie zmienił od czasów Cariny...
Może tu tkwi przyczyna ?
Nie chcę Cię wprowadzać w błąd w temacie wymiany, bo u mnie wspomaganie jest inaczej niż w 1,6 ale z tego co pamiętam to zdejmuje się wąż odpływowy ze zbiorniczka, zapala silnik i czeka aż przestanie wypływać. Zgasić, poskładać, zalać nowym, zapalić i dolewać aż przestanie pić. Potem pokręcić kilka razy do oporu kierownicą prawo-lewo, sprawdzić poziom i ew. uzupełnić.
Pozdro.
  
 
Słuchaj Perzana wie co gada!
  
 
Wspomaganie jednak nie słabnie w czasie jazdy. Wspomaganie nie działa kiedy kierownica jest ustawiona na wprost. Za to kiedy koła są skręcone siły na kierownicy znacząco słabną. Przy porannym wyjeżdzaniu sprawia wrażenie dobrze działającego wspomagania bo przy manewrach koła są skręcone. W czasie jazdy na wprost kierownica nie powraca do neutrum. Za poprzedniego właściciela pojazd był lekko udrezony lewym przodem - lewa lampa ma delikatnie klejony plastik. tabela objawów jako problem podaje uszkodzenie kolumny kier. lub przekładni.
  
 
Ustaw geometrię!!
I sprawdź opony czy nie są podcięte.
  
 
Eeeee.... pewnie krzyżak się kończy
Podjedź do jakiegoś mechanika, który wie co to takiego i niech sprawdzi
Pozdro.


[ wiadomość edytowana przez: Perzan dnia 2006-03-09 21:51:59 ]
  
 
Dzięk Perzan !!!
Okazuje się, że jak obrócę kierownicę o 90 stopni to działa lekko, a jak jest poziomo to coś zapiera. Myślę, że to jest krzyżak. Zauważyłem, że już wcześniej był smarowany olejem . Właściceil mówił, że mało jeździł i chyba nie zalewał. Potwierdza się stara prawda, że jak samochód stoi w garażu to rdzewieje. Przypomina mi się historia brytyjczyka, którą opisałem na samym początku. Wymienili mu kolumnę na gwarancji ale objawy zostały. Właśnie dzwoniłem do ASO i wiem czemu nie pomogło, hehe. Okazuje się, że krzyżak jest tylko w zestawie z przekładnią Dopóki nie znajdę używanego obrócę go o 90 stopni - na jakiś czas powinno pomóc.
Wielkie dzięki za pomoc!
  
 
A w JC albo innym InterCasie coś nie kupisz co by do ciebie pasowało ?
Nieźle w ASO zdzierają... 150,- za popsikanie WD40 po krzyżaku albo tylko wsadzenie łba pod auto...
Pozdro.


[ wiadomość edytowana przez: Perzan dnia 2006-03-10 13:29:55 ]