MotoNews.pl
  

[126] Problem z rozrządem po wymianie kół i łańcucha

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam drodzy zbawiciele

Dziś rano zabrałem się za wymianę kół zębatych i łańcucha rozrządu w moim mauszku. Wszystkie czynności wykonywałem wspierając się "Zeszytem napraw fiata 126p" z racji małego doświadczenia z silnikami. Po złożeniu wszystkiego ciężko mi było uruchomić silnik. Zwaliłem to na akumulator i po 10 min ładowania udało się, silnik chodził, jednak po ponownej próbie uruchomienia nic z tego nie wyszło. Zauważyłem że ciężej też kręci się kołem. Odpaliłem go na pych i chodził. Przejechałem próbnie około 3 km i po zgaszeniu silnika bardzo ciężko kręci się kołem, owiele ciężej niż na poczatku. I teraz nie wiem co spieprzyłem bo wydaje mi się że wszystko robiłem jak trzeba. Macie jakieś pomysły ??? Z góry dzięki



[ wiadomość edytowana przez: Peyyoo125 dnia 2006-03-09 19:51:14 ]
[ powód edycji: [126] [126] [126] [126] [126] Regulamin !!!!!!!!!!! ]
  
 
dobrze zalozyles kola zebate, ludzie maja czasem z tym problemy.. chodzi mi o wbicie kol na wal i na walek.. na znaki to chyba oczywiste ze trzeba ustawic.. kreciles walem po przykreceniu kol zebatych? obracal sie luzno?
  
 
Cytat:
2006-03-08 23:06:07, wojtas7 pisze:
dobrze zalozyles kola zebate, ludzie maja czasem z tym problemy.. chodzi mi o wbicie kol na wal i na walek.. na znaki to chyba oczywiste ze trzeba ustawic.. kreciles walem po przykreceniu kol zebatych? obracal sie luzno?



Wydaje mi się że dobrze wbiłem, jednak wszystko łatwo i luźno wchodziło, na początku łatwo było kręcic wałem dobiero po uruchomieniu zaczeły się problemy. Może to wina braku oleju w rozrządzie bo czytałem że składając trzeba zwracać uwagę na jakąś spręrzynę i trafić w otwór pomki oleju czy coś takiego ...
  
 
mogles skladajac dekiel nie trafic w walek rozrzadu i raz ze nie ma napedu pompy oleju to jeszcze pokrzywiles wsystko.mogles zatrzec tym sposobem silnik
  
 
ale zes postraszyl ;]

w obudowie rozrzadu jest pompa oleju i dwa takie wystajace czesci musza wejsc w "row" w walku rozrzadu.
  
 
skoro sie ciezko obraca to nie zdziwilbym sie gdyby to bylo niespasowane i na chama scisniete
  
 
mi sie wydaje ze jesli nie trafil w pompe oleju to by nie dokrecil i olej ciekl z pod pokrywy rozrzadu.
  
 
Cytat:
2006-03-08 23:37:25, Poochaty pisze:
skoro sie ciezko obraca to nie zdziwilbym sie gdyby to bylo niespasowane i na chama scisniete



Rozkręciłem wszystko od nowa, wyjełem łańcuch i kolą i teraz proszę o pomoc. Jak ustawić prawidłowo wałek, prubowałem go przekręcić o 180 stopni w prawo i nie da rady ( teraz jest w pozycji w jakiej był poprzednio czyli tym wystającym do dołu, zcięcia pionowo) Błagam panowie ratujcie bo siedze w garażu i nie wiem co robic.

  
 
zaloz koło zębate na wałek.przykrec dwoma srubami.jak dokręcisz to bedziesz mogł obrucic wałkiem.obruc go tak zeby znak na kole wałka był mniej więcej na godzinie siódmej o ile sie nie myle.potem zaloz koło na wał i tak obróc wałem zeby te dwa zanki na kołach były idealnie naprzeciwko siebie.jak tak ustawisz wał i wałek to zdejmij kolo z wałka,założ łańcuch i zmontuj wszystko z powrotem.a potem ustaw naciecie tak zeby dekiel rozrządu wszedł elegancko na wałek,tzn.pompa aleju na wałek zeby weszła.
  
 
Cytat:
2006-03-09 14:38:50, Poochaty pisze:
zaloz koło zębate na wałek.przykrec dwoma srubami.jak dokręcisz to bedziesz mogł obrucic wałkiem.obruc go tak zeby znak na kole wałka był mniej więcej na godzinie siódmej o ile sie nie myle.potem zaloz koło na wał i tak obróc wałem zeby te dwa zanki na kołach były idealnie naprzeciwko siebie.jak tak ustawisz wał i wałek to zdejmij kolo z wałka,założ łańcuch i zmontuj wszystko z powrotem.a potem ustaw naciecie tak zeby dekiel rozrządu wszedł elegancko na wałek,tzn.pompa aleju na wałek zeby weszła.



Ok.

Biore się do roboty, dam znac - dzięki ...
  
 
Cytat:
2006-03-09 14:38:50, Poochaty pisze:
zaloz koło zębate na wałek.przykrec dwoma srubami.jak dokręcisz to bedziesz mogł obrucic wałkiem.obruc go tak zeby znak na kole wałka był mniej więcej na godzinie siódmej o ile sie nie myle.potem zaloz koło na wał i tak obróc wałem zeby te dwa zanki na kołach były idealnie naprzeciwko siebie.jak tak ustawisz wał i wałek to zdejmij kolo z wałka,założ łańcuch i zmontuj wszystko z powrotem.a potem ustaw naciecie tak zeby dekiel rozrządu wszedł elegancko na wałek,tzn.pompa aleju na wałek zeby weszła.



7 czy 8 samochód nie zagarek. Może to działa ale ja choc silników zlozylem kilkanaście od kupy czesci a rozrzadów wymienilem badz ile i to nie tylko we fiatach nic nie kumam. Zaczol bym od tego żeby zdjąc rozrząd raz jeszcze, nastepnie ustawic silnik w ZZ 1 cylindra oba zawory na 1 zamkniete i wtedy to zlozyc a pozniej bez zakladania dekla przekrecic o jeden cykl i sprawdzic czy dyrygent dobrze ci orkiestra dyryguje.