Fotorelacja - uniwersalny siłownik do klapy bagażnika mk5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak obiecałem tak zrobiłem
Oto i relacja:

Czas pracy: 30-40 minut

Na początek kupujemy porządny chromowo wanadowy klucz torx numer 30 (troche duża liczba ale mój miał taki numer), kradniemy z szafy wieszak druciany taki jak z pralni oraz jakieś cążki, kable, lutownice, komplet zabawek z siłownikiem, śrubokręt.

Podnosimy klape, odkręcamy wszystkie plastikowe śrubki, potem wyjmujemy ostrożnie wszystkie plastikowe kołki w których owe śrubki byly, na końcu zdejmujemy plastikową osłonę z klapy bagażnika.

Dostaliśmy się do środka
Teraz musimy wyjąć zatrzask.

Najpierw odkręcamy 3 śruby TORX na których on siedzi,
potem wsadzamy kluczyk do zamka i przekręcamy do oporu w prawo.

Element zaznaczony na niebiesko blokuje nam cięgno, gdy obrócimy kluczykiem zamek element się przesuwa i uwalnia nam cięgno które wychodzi w dół.


zielona strzałka pokazuje nam jak cięgno wychodzi z białego elementu.


Skoro mamy już zamek na wierzchu:


Oglądamy go i szukamy magicznej "dziurki" ze sprężynką....


To w niej umieścimy nasze cięgno zrobione z wieszaka (lub innego odpowiedniej grubości sztywnego drutu)


Nasze cięgno powinno mieć taki kształt (czerwona linia)


i powinno w miejscu zaznaczonym mieć tulejke plastikową żeby nie było za dużo luzów (pomaga taśma izolacyjna)


Gdy wszystko połączymy skręcamy zatrzask klapy, zakładamy cięgno zamka i szukamy miejsca na mocowanie siłownika.
Oczywiście siłownik zamocowany powinien być w pozycji "wysunięty na max". najlepiej zamocować siłownik załączoną blachą tak jak pokazują niebieskie linie bo ja zamocowałem za nisko i nie składa mi sie plastik idealnie. Linia żółta to linia krawędzi plastikowej maskownicy....


na ostatniej fotce żółtym kolorem pokazane podłączenie naszym nowym cięgnem silownika do zamka.


Przeciskamy kable, składamy wszystko w odwrotnej kolejności, podłączamy sterownik radiowy, przycisk (jak kto woli).
Mase siłownika można wziąć z klapy, jest śróbka masowa od wycieraczek

No i Finito Mamy klape bagażnika otwieraną elektrycznie
Opcja z małą dziurką ze sprężynką o tyle jest dobra że jest to konkretnie ten element który trzeba pociągnąć (mniejsza siła potrzebna) oraz nie musimy nic tam wiercić wiercimy tylko otwory pod mocowanie silownika.


[ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2006-03-11 10:17:21 ]
  
 
Wspaniała foto relacja DZIĘKI NAPEWNO SIĘ PRZYDA
JAK SIE nieco ociepli to napewno sie zabiore za taką przeróbke
  
 
Jak tylko zrobi sie +5 stopni to montuje u siebie

Fotorelacja sie napewno przyda
  
 
świetna sprawa! to patent na wiecznie łamiące się pomarańczowe uchwyty otwierania klapy pod kolumna kierownicy! FAJNA ROBOTA
  
 
Cytat:
2006-03-11 11:19:53, LobsterMan pisze:
świetna sprawa! to patent na wiecznie łamiące się pomarańczowe uchwyty otwierania klapy pod kolumna kierownicy! FAJNA ROBOTA


a co ma to wspólnego z uchwytami pod kierownicą? to przecież jest sposób na otwieranie klapy bagażnika którą orginalnie otwiera się dźwignią przy podłodze....
  
 
Cytat:
2006-03-11 11:41:41, Remarq pisze:
a co ma to wspólnego z uchwytami pod kierownicą? to przecież jest sposób na otwieranie klapy bagażnika którą orginalnie otwiera się dźwignią przy podłodze....



moze kolega ma tam akurat bagaznik otwierany
a zamiast bagaznika kolo siedzenia kierowcy ma otwieranie klapy maski od silnika
kto wie rozne modyfikacje sa na tym swiecie
  
 
Cytat:
2006-03-11 11:19:53, LobsterMan pisze:
świetna sprawa! to patent na wiecznie łamiące się pomarańczowe uchwyty otwierania klapy pod kolumna kierownicy! FAJNA ROBOTA



na to też coś chce pordzić ale obawiam sie że tutaj bez siłownika 25 kg sie nie obejdzie chociaż kto wie jak bede miał 5 minut wolnych to poszperam i obadam sprawe
  
 
dzis ja sie bawie, niewiem jak i co z plusem. Czy mozna wziac jakis plusik z tych 3 pinow? czy kazdy jest wykorzystany?
  
 
z własnego doświadczenia dodam, ze warto od razu zainwestowac w mocniejszy silownik, na początku mialem 3,5 kg i czasami nie dawal sobie rady. Teraz mam 2x3,5 i stu procentowe otwieranie klapy ;] Montowalem ciegna od silownikow tam gdzie przychodzi cięgno od zamka.

.. silownik jest ustawiony w pionie i nawet dziurki pod niego juz sa

[ wiadomość edytowana przez: dyras dnia 2007-12-09 12:36:52 ]
  
 
no i udalo sie. obylo sie wogole bez wykorzystywania tej "dziurki" z sprezynka, zalatwilem to na tym polksiezycu. przy okazjiu przesmarowalem wkladke zamek i wszytsko smiga jak nowe
  
 
Cytat:
2007-12-09 12:34:22, dyras pisze:
.. silownik jest ustawiony w pionie i nawet dziurki pod niego juz sa [ wiadomość edytowana przez: dyras dnia 2007-12-09 12:36:52 ]


Pionowo bo tak fabryka dawała
To ja zapytam się w kwestii MKVII
Z rozbitego XR3i wyciągłem oryginalny siłownik, chciałbym go zamontować u siebie Myślałem żeby wykorzystać oryginalną wiązkę i byłoby po problemie, niestety zawita u kol. Witex88 i będe musiał sobie jakoś poradzić bez niej. Pytanie - jak ? Gdzie się wpiąć ? Skąd pobrać zasilanie ? Póki co chciałbym zrobić taką "improwizorkę" na zwykły guzik, a jak uda mi się kupić oryginalny wraz ze sterowaniem szybek to podpiąć to do odpowiedniej kostki i wpakować w przełącznik
Koledzy prosze o pomoc
  
 
W poprzednim Escorcie (HB) też miałem siłownik uniwersalny na bagażnik tyle, że rozwiązałem to nieco inaczej, montując go na tylniej ścianie a nie w klapie. Co prawda nie mam fotorelacji z tej roboty ale Escort którego sprzedałem jeździ z tym do dziś więc porobię fotki i zapodam jako alternatywne rozwiązanie.
Żeby moje rozwiązanie działało potrzeba 3mb przewodu, 2 blachowkręty do mocowania siłownika, +/- 35cm drutu stalowego fi3,5 (spawalniczy) i 1 zacisk z kostki elektrycznej (taki co by wszedł w niego ten drut. W samochodzie trzeba wywiercić 3 otwory (2 pod blachowkręty i 1 pod w/w drut). Montaż siłownika zajmuje około 30min, nico dłużej zajmuje pociągnięcie przewodu pod deskę rozdzielczą co by go podłączyć pod centralkę lub inny przycisk.
Powyższe rozwiązanie ma 1 plus nad tym gdzie siłownik jest w klapie - krótszy przewód i nie trzeba go przeciągać przez przepusty w klapie. Poprostu nic nie trzeba rozbierać żeby założyć siłownik. Działanie - 100% przez ponad 3 lata (nawet po dzwonie ).
  
 
Siłownik już zamontowałem, z tym że pozostało mi tylko przepchać kabel. Sprawdzałem go podając zasilanie z wycieraczki - działa i otwiera Napisze mi ktoś do czego jest ten mały włącznik na tym plastikowym, białym "pudełeczku" ?


Pytam bo go mam ale nie podłączyłem, wykorzystałem tylko sam siłownik
  
 
Cytat:
2008-07-11 20:45:22, czyczu pisze:
Siłownik już zamontowałem, z tym że pozostało mi tylko przepchać kabel. Sprawdzałem go podając zasilanie z wycieraczki - działa i otwiera Napisze mi ktoś do czego jest ten mały włącznik na tym plastikowym, białym "pudełeczku" ? Pytam bo go mam ale nie podłączyłem, wykorzystałem tylko sam siłownik



to jest czujnik niedomkniętej klapy
  
 
Jak go mogę podłączyć ? Do czego mam się wpiąć ?