MotoNews.pl
10 Czy można użyć oleju 10W40 jeśli wcześniej był 15W40 ? (138354/45)
  

Czy można użyć oleju 10W40 jeśli wcześniej był 15W40 ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy można użyć oleju 10W40 jeśli wcześniej był 15W40 ?

Czy ktoś sie orientuje i moze konkretnie napisac jaka jest rożnica, szukałem w wątkach ale powiem szczerze nieznalazlem zadnych ktore by konkretnie i do konca wyjasnily roznice.

dziek

  
 
Z tego co słyszałem, jezeli był uzywany olej o parametrach 15w40.Lepiej pozostac przy tej lepkosci.Gdyz olej 10w40 jest rzadszy i moga pojawic sie wycieki.Zalezy tez od tego jaki masz przebieg.
  
 
Mam przebieg 110 tys, ale niechce ryzykowac, zostane przy 15W40, do tej pory bylo ok, wiec teraz tez powinno.

  
 
Po przypuszczam oryginalnym oleju wlałem 0w40 mobil 1 td. Ciekło trochę dołem i przy wymianie sprzęgła uszczelnili miskę, bo właśnie tamtędy ciekło. Na 10 tys. wziął niecały litr oleju, ale wlałem 4 litry na poczatek (wymiaa z filtrem). Teraz zalałem drugi raz i jest OK. A przebieg około 140 tys. (na liczniku 90 tys. ale z papierów po zakupie wywnioskowałem, że jest więcej). Innych wycieków nie było. To tyle z doświadczenia.
  
 
Generalnie zasada jest taka, że z mineralnych olejów (15W40) nie zaleca się przechodzi się na półsyntetyki (np.10W40) i syntetyki (np. 0W40) jeżeli silnik przekroczył 80 000km. Takie dane podaje np. Castrol...
  
 
Qrcze od dawna chodzi mi po głowie olej VALVOLINE MAXLIFE 10W40, podobno jest przeznaczony specjalnie do takich silników, pow. 100 000 tys. przebiegu.

Oto link na alegro z opisem: http://www.allegro.pl/item89708877_valvoline_olej_polsyntetyczny_maxlife_10w_40.html

Jeśli ktoś już kupił taki i u tego sprzedawcy to niech napisze, będę wdzięczny.

dzieki wielkie
pozdrawiam

  
 
Ja też chciałem zmienić z mineralnego na półsyntetyk, zeby lepiej kręcił przy niskich temperaturach w zimie, ale jak odpalałem tej zimy przy mrozach -26C na mineralnym mobilu i nawet nie jęknął, to już sobie wybiłem to z głowy
.......(miałem nowy aku )
  
 
nawet nie jęknął, to znaczy,że nie maiałem problemu (źle się wyraziłem)
  
 
Cytat:
2006-03-11 18:28:28, art13 pisze:
Qrcze od dawna chodzi mi po głowie olej VALVOLINE MAXLIFE 10W40, podobno jest przeznaczony specjalnie do takich silników, pow. 100 000 tys. przebiegu. Oto link na alegro z opisem: http://www.allegro.pl/item89708877_valvoline_olej_polsyntetyczny_maxlife_10w_40.html Jeśli ktoś już kupił taki i u tego sprzedawcy to niech napisze, będę wdzięczny. dzieki wielkie pozdrawiam



bardzo dobra oliwa.

moj zagazowany silnik, ktory ma juz grubo ponad 100tys Magnateca lykal w ilosci okolo 1L od wymiany do wymiany.

postanowilem zalac maxlife'a i nie zaluje. fakt, faktem po pierwszym przejechanym tysiacu uzupelnilem oleju o jakas setke ale do teraz, a przejechane mam juz kolejne 3.5kkm nie dolalem ani grama.

do magnateca napewno juz nie wroce.

PS. maxlife wyszedl mnie taniej o 20 zeta za 5L niz magnatec.
  
 
a jaki miales wczesniej olej ?? 15w40 czy 10w40 ? moznaby wlac tego vavoline jak caly czas jezdzilem na elfie 15w40 ?? nie wyplucze mi nagarow i nie rozszczelni silnika ?? dodam ze mam 186tys km przebiegu ??
  
 
wlasnie jestem w podobnej syruacji co karool , do tego lpg
magnatec'a zezarł mi równutko litr na 10 000 km
ale co sie okazuje ..:
mechanik mówił że uszczelniacze są zużyte . i jak zimny motor to popuszczaja , stad na trasie nie bierze NIC , na mieście róznie
(jestem tego pewny bo mam "uczulenie na stan oleju")
  
 
Ja przeszedłem z Mobila 15W40 na Mobila 10W40, było to przy przebiegu chyba około 110.000. Rozszczelnił mi się uszczelniacz przy rozrządzie ale wymieniłem go wraz z rozrządem i teraz mam spokój, wycieków nie mam.
Pół roku temu zalałem Valvolinem 10W40 i jak na razie nie dzieje się nic, przebiegu mam 146000 i nie dolewam nic między wymianą co roku.