Niebieska chmura ?? Pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam kolejny problem z moim escortem. Dzis jak wracalem ze stacji benzynowej patrze w tylna szybe a za mna niebieska chmura. Jest to silnik 1,8 TD z intercolerem 94r. dymil mi wczesniej troche na niebiesko ale nie tak bylem u mechanika i stwierdzil ze mam turbine do wymiany objawy - na łączeniu turbosprezarki i intercolera wypluwa olej mechanik powiedzial mi ze narazie moge tak jezdzic bez zadnych powaznych konsekwencji mowil ze od czasu do czasu dolac oleju jak zbraknie przejechalem jakies 4 tys. km i od tego czasu z miarki oleju nic nie ubylo. Po godzinie odpalilem samochod i nie dymi otworzylem maske silnik chodzil rowno bez zanych zarzutow po minucie jakby sie "przełączył" zaczol nierowno chodzic i znow dymic. Raczej nie sa to pierscienie ani glowica bo w mrozach odpala bez problemu. Gadalem dzis ze znajomym i mowil mi ze to moze byc sonda lambda ?? ale czy w dieslu jest taka?? nie znam sie zabardzo poprzednio mialem benzyniaka. Z gory dziekuje
  
 
Cytat:
Gadalem dzis ze znajomym i mowil mi ze to moze byc sonda lambda ?? ale czy w dieslu jest taka

łatwo sprawdzić...poprostu zajrzeć pod samochód
  
 
Jaka sonda lambda w dieslu?
Wyglada na to, ze albo masz zle ustwiony rozrzad. Albo (co bardziej prawdopodobne), wyprzedzenie kata wtrysku zle ustawione. Na sam poczatek sprawdz czy czujnik temperatury przy termostacie jest dobry. Jesli podaje zly sygnal do kompa, takie mozesz miec wlasnie objawy. Gdzies ostatnio ktos podawal na forum odpowiednie rezystancje przy danych temperaturach.
Moze kolega Kleszczak cos podpowie.

Aha, jeszcze jedna rzecz przyszla mi do glowy.
Czy rura doprowadzajaca powietrze z turbiny do intercoolera jest sucha? Moze masz tam przedmuchy?
  
 
- przy 10°C: 58 kOm;
- przy 20°C: 37 kOm;
- przy 30°C: 24 kOm;
- przy40°C: 16kOm;
- przy 50°C: 11 kOm;
- przy 60°C: 7 kOm.
Witam, może to być wina walniętego czujnika temp., a czy po zapaleniu chodził normalnie i po ok. minucie tak w jednej chwili silnik zaczoł dymić i nierówno pracować?
U mnie takie objawy były ale na śmierć nie moge sobie przypomnieć co to było.Odpowiedz mi na pytanie a ja intensywnie pomyśle i pobudze mózg do pracy bo przed chwilą wstałem.
  
 
no już troche oprzytomniałem ale nie pamiętam dokładnie co to było.Więc tak-do sprawdzenia idzie zawór ERG, jak sie zawiesi to będzie dymił, czasami sie odwiesi i będzie ok.,czujnik do kompa który steruje ERG i innymi ustrojstwami. Czerwone ustrojstwo na pompie(od góry patrząc) zobacz czy ma kable całe(3 wychodzą)lubią pękać, styki sprawdź, pod nim jest taka dźwigienka która może nie być założona w swoje miejsce.Jak co to pisz.
  
 
Zajrzalem pod maske i rzeczywiscie jeden kabel przy czerwonym ustrojstwie sie ukruszyl ogolnie caly przewod nie wyglada najlepiej tylko mam maly problem ukruszyl sie przy samym poczatku i trudno go polutowac. Boje sie to ruszac niestety jestem laikiem w dziedzinie naprawy czy moge ta czerona puszeczke zdjac i sprobowac otworzyc czy nie mozna jej przestawiac probowalem ja otworzyc ale nie moge mam pytanie wiecie jak to sie dokladnie nazywa i gdzie i za ile mozna to kupic?? A co do rury łączacej filtr powietrza i turbine jest sucha.
  
 
to ustrojstwo nowe za 200 a używke na allegro za 100, nie da sie tego otworzyć, ale lekko możesz w miejscu kabelka odłamać(ta rzacz jest zalana palstikiem)i delikatnie zlutować i zaizoluj mocno,odkręć i spokojnego w ciepełku załatw sprawe. Wł€ż na miejsce i staraj sie aby było ust. tak jak wcześniej.