MotoNews.pl
  

Sciaganie kierownicy podczas jazdy po sliskiej nawierzchni

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Otóz mam taki problem,że gdy jest snieg na drodze, dziura w jezdni, lód albo nawet małe ilości wody to kierownica zaczyna szarpac na boki. najbardziej odczuwalne to jest w okolicy 80km/h, dzieje sie to bez wzgledu czy jade na luzie czy na biegu czy przyspieszam czy hamuje. wszystko powraca do normy gdy asfalt jest suchy. Jakies propozycje? wszystko zaczelo sie dziac po tym jak zmieniłem sprezyny -60/60mm a zostajac z amorami z serii, autko siadlo pieknie, niestety nie da sie jezdzic na trasie
koledzy co to moze byc ?
zbieznosc ? łączniki gumowe wachacza? czy amory za długie?
przednie amory byly na badaniu i zuzycie w okolicy 5%, tyl 15%
  
 
zobac czy masz kola wywazone
  
 
ja bym sprawdzil zbieznosc tez mialem problemy z jazda po mokrym asfalcie i po pasach dla pieszych po ustawieniu zbieznosci problem znikl
  
 
pytam dlatego ze auto nie ma teraz ustawionej zbieznosci (piszczy na zakretach) i chetnie ja ustawie tylko ze jesli to nie jest ta przyczyna to szkoda mi kasy bo nie da sie tak jezdzic i bym musial spowrotem zmieniac sprezyny na stare i od nowa zbieznosc wiec kasa by poleciala na darmo, dzieki zeberko. Bede musial ja ustawic. Jaki to koszt?
  
 
jak ci piszczy na zagretach to sprawdz najpierw opony czy przypadkiem nie masz scietych od srodka, jak zbierznosci nie ustawisz i tak pojezdzisz jeszcze troche to opony beda do kosza sie nadawaly a i zbierznosc napewno ma wplyw na sciaganie auta, moze nie tylko ale to rowniez.

[ wiadomość edytowana przez: escort1992r dnia 2006-03-14 10:35:22 ]
  
 
mam podobne objawy gdy auto jedna strona zlapie sliska nawierzchnie, czuje jak lekko ciagnie mi kierownice, oprocz tego zauwazylem ze przednie opony jakos dziwnie zuzywaja mi sie od wewnatrz do tej pory myslalem ze to wina szerokiej opony o niskim profilu na feldze 15 cali

co moze byc przyczyna ? gdzie sie z tym udac ?
  
 
to proponuje jechac i sprawdzic czy nie ma luzow w zawieszeniu jesli brak luzow to ustawic zbieznosc ja tez mialem problem ze sliska nawierzchnia i pasami dla pieszych czulem ze kolo jakby sie odrywalo od drogi i 2 oponki zjechalo troszke od srodka po ustawieniu zbieznosci problemy zniknely
  
 
a co jest przyczyna utraty takiej zbieznosci ? to jakas powazna naprawa ? iel kasiory na to szykowac ?
  
 
genaralnie to wiem na pewno ze zbieznosc do ustawienia, na zakreatach piszczy i nawet na oko widac ze kola jakos inacej stoja. po wymianie sprezyn mowili ze to trzeba wyregulowac. problem w tym czy warto b o jesli nie to bedzie przyczyna tych szarpan, to musze zalozyc zwykle sprezyny
  
 
Jak będziesz jechał na zbieżność to polecam firmę Taurus na Obornickiej. Może nie są najtańsi (70pln) ale ja sobie ich cenie.
  
 
70?? uuu a cos taniej nie znajde??
  
 
Cytat:
2006-03-13 22:09:32, zeberko pisze:
ja bym sprawdzil zbieznosc tez mialem problemy z jazda po mokrym asfalcie i po pasach dla pieszych po ustawieniu zbieznosci problem znikl



Exactly.
  
 
ciekawi mnie jeszcze czy to sie ustawia na przod i tyl czy tylko sam przod??? (generalnie rzuca przodem )
  
 
Jakie masz koła w esku jak jakieies extrem to polecam ustawienie zbieznosci na ''zero'' miałem ze swoim te same problemy jedni muwili ze essi powinien byc ustawiony na rozbierznego a inni ze ma byc zbiezny.Ale po serii prób na moich laczkach 16'' zbieznosc ustawiona na zero dała zamiezony cel jast git polecam.