2.0 DOHC po remoncie - stuka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Złożyłem silnik po kapitalce i coś stuka. Dźwięk dochodzi gdzieś z okolic zaworu ssącego na 1 cylindrze. I na 1 cyl. jest słabsze ciśnienie, nicałe 11 barów, gdzie na 2 i 3 dochodzi prawie pod 13 barów. Silnik był osłuchany takimi specjalnymi słuchawkami i także stwierdzono głowice. Układ korbowo-tłokowy nie stuka. Co to może być? Zawory są nowe, troche większe, były wyregulowane. Na początku stukało minimalnie. Po jakiś 200km pracy zaczeło stukac nieprzyjemnie. Co robić? Zwalać głowice? Pompowałem powietrze przez świece i nasłuchiwałem czy gdzieś nie syczy w którymś kolektorze i nie ucieka którymś zaworem, i nie syczy, nawet raz sie auto przesuneło przy 5 atmosferach w wężu i na 3 biegu. Co robić? Bo zwalenie głowiecy to znów koszty
  
 
Czy przy składaniu silnika sprawdzałeś czy cały układ kręci się bez wyrażnych zacięć - np. zawór uderza w tłok. Jeżeli nie było problemu szukajmy dalej. Ile km przejechałeś od złożenia. Jeżeli mało i silnik jest niedotarty to może być że na początku będą róznice w ciśnieniach na poszczegolnych garnkach. Co może stukać - szklanka zaworu, może jedna ze spręzyn zaworowych pękła. Napisz jaki to odgłos, czy cały czas taki sam, czy wzrata razem z obrotami silnika, kiedy jest głośniej - na zimnym czy ciepłym silniku.
  
 
tak, zakręciłem silnikiem ręką i przeszedł gładko. Przejcechałem maks 400km. Stuk wzrasta z obrotami, na zimnym i ciepłym mniej wiecej tak samo słychać. Dostane wieczorem aparat to nagram ten dźwięk.
  
 
Sprzwdzałeś luz zaworowy po kilku godzinach pracy silnika?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2006-03-14 11:23:46, Mikso pisze:
tak, zakręciłem silnikiem ręką i przeszedł gładko. Przejcechałem maks 400km. Stuk wzrasta z obrotami, na zimnym i ciepłym mniej wiecej tak samo słychać. Dostane wieczorem aparat to nagram ten dźwięk.

nie ma co dalej bawić się w audofila i słuchać -zrób co OLO radzi !!!- zdiąć dekiel zaworowy -żadna robota!!!
  
 
zobacz czy na pewno nie stuka walek posredni o korbe,mialem tak kiedys, chyba ze na 100% jestes pewny ze to nie uklad korbowy. najlepiej obciac mimosrod na walku i dac elektryczna pompe paliwa
  
 
Wałek pośredni raczej nie, tam jest cicho. Mimośród nie jest obciety, ale mam elektryczną pompe paliwa.
Powiedzcie jak sie sprawdza ten luz zaworowy, bo nie mam żadnej literatury do tego
  
 
jesli masz elektryczna pompe to obetnij ten walek, potrzebujesz: silikon, flekse, gwintownik M8, śrubke M8. wykrec walek, utnij momosrod, nagwintuj z 1cm otworu, wyczysc wszystko, teraz mozesz uzyc loctite do polaczen hydraulicznych ale to niekonieczne, wkrec na chama srube m8 do nagwintowanego otworu i utnij ja. w ten sposob bedziesz mial "bezpieczny walek posredni" .
sprawdz czy przy regulacji zaworow(jesli robiles to bez zdejmowania wiezyczek) nie zahaczyles czyms o otwor na szklanke, czasami moze to byc na tyle glebokie uszkodzenie aluminium ze blokuje szklanke. to robi troszke halasu.sprawdz czy nie pekla jakas sprezyna zaworowa(ale to malo prawdopodobne)
  
 
Cytat:
2006-03-14 19:26:45, Mikso pisze:
...... Powiedzcie jak sie sprawdza ten luz zaworowy, bo nie mam żadnej literatury do tego

klasycznie- szczelinomierzem pomiedzy wałkiem a płytką i krzywką podniesioną do góry luzy determinuje typ i przeznaczenie silnika ale użytkowo to wydech 0.6 albo 0.5 a ssące 0,45 ponad te wartości to kłapie jak maszyna do szycia


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2006-03-15 08:42:11 ]
  
 
Cytat:
2006-03-14 19:26:45, Mikso pisze:
Powiedzcie jak sie sprawdza ten luz zaworowy, bo nie mam żadnej literatury do tego



wyszukiwarka. Regulacja zaworow w dohc
  
 
Wszystko jasne. Nie widać uszodzeń ani na tłokach ani na zaworach i gniazdach. Luzy zaworowe są za małe i zawór ssący na 1 cyl. jak jest otwarty to jest luźny Minimalnie można go ręką poruszać i stuka. Głowica wraca do warsztatu, ja biore 80zł i jade po nową uszczelke, potem składam to zpowrotem i wracam na tor