| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Mikso Polski Fiat 125p Street Racer Poznań | 2006-03-14 10:58:50 Złożyłem silnik po kapitalce i coś stuka. Dźwięk dochodzi gdzieś z okolic zaworu ssącego na 1 cylindrze. I na 1 cyl. jest słabsze ciśnienie, nicałe 11 barów, gdzie na 2 i 3 dochodzi prawie pod 13 barów. Silnik był osłuchany takimi specjalnymi słuchawkami i także stwierdzono głowice. Układ korbowo-tłokowy nie stuka. Co to może być? Zawory są nowe, troche większe, były wyregulowane. Na początku stukało minimalnie. Po jakiś 200km pracy zaczeło stukac nieprzyjemnie. Co robić? Zwalać głowice? Pompowałem powietrze przez świece i nasłuchiwałem czy gdzieś nie syczy w którymś kolektorze i nie ucieka którymś zaworem, i nie syczy, nawet raz sie auto przesuneło przy 5 atmosferach w wężu i na 3 biegu. Co robić? Bo zwalenie głowiecy to znów koszty |
Mikso Polski Fiat 125p Street Racer Poznań | 2006-03-14 11:23:46 tak, zakręciłem silnikiem ręką i przeszedł gładko. Przejcechałem maks 400km. Stuk wzrasta z obrotami, na zimnym i ciepłym mniej wiecej tak samo słychać. Dostane wieczorem aparat to nagram ten dźwięk. |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-03-14 12:11:05 Sprzwdzałeś luz zaworowy po kilku godzinach pracy silnika? ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2006-03-14 15:27:40 zobacz czy na pewno nie stuka walek posredni o korbe,mialem tak kiedys, chyba ze na 100% jestes pewny ze to nie uklad korbowy. najlepiej obciac mimosrod na walku i dac elektryczna pompe paliwa ![]() |
Mikso Polski Fiat 125p Street Racer Poznań | 2006-03-14 19:26:45 Wałek pośredni raczej nie, tam jest cicho. Mimośród nie jest obciety, ale mam elektryczną pompe paliwa.
Powiedzcie jak sie sprawdza ten luz zaworowy, bo nie mam żadnej literatury do tego ![]() |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2006-03-14 21:27:10 jesli masz elektryczna pompe to obetnij ten walek, potrzebujesz: silikon, flekse, gwintownik M8, śrubke M8. wykrec walek, utnij momosrod, nagwintuj z 1cm otworu, wyczysc wszystko, teraz mozesz uzyc loctite do polaczen hydraulicznych ale to niekonieczne, wkrec na chama srube m8 do nagwintowanego otworu i utnij ja. w ten sposob bedziesz mial "bezpieczny walek posredni" .
sprawdz czy przy regulacji zaworow(jesli robiles to bez zdejmowania wiezyczek) nie zahaczyles czyms o otwor na szklanke, czasami moze to byc na tyle glebokie uszkodzenie aluminium ze blokuje szklanke. to robi troszke halasu.sprawdz czy nie pekla jakas sprezyna zaworowa(ale to malo prawdopodobne) |
automatic | 2006-03-15 08:41:04
klasycznie- szczelinomierzem pomiedzy wałkiem a płytką i krzywką podniesioną do góry luzy determinuje typ i przeznaczenie silnika ale użytkowo to wydech 0.6 albo 0.5 a ssące 0,45 ponad te wartości to kłapie jak maszyna do szycia
[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2006-03-15 08:42:11 ] |
kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2006-03-15 11:54:14
wyszukiwarka. Regulacja zaworow w dohc |
Mikso Polski Fiat 125p Street Racer Poznań | 2006-03-26 12:17:32 Wszystko jasne. Nie widać uszodzeń ani na tłokach ani na zaworach i gniazdach. Luzy zaworowe są za małe i zawór ssący na 1 cyl. jak jest otwarty to jest luźny Minimalnie można go ręką poruszać i stuka. Głowica wraca do warsztatu, ja biore 80zł i jade po nową uszczelke, potem składam to zpowrotem i wracam na tor ![]() |