MotoNews.pl
  

Pytanie o hamulec ręczny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
na który ząbek maksymalnie zaciągniecie ręczny?
Nie wiem czy jest jakaś różnica odnośnie kombi (bo takiego mam)ale proszę o jakąś odpowiedź.
  
 
W moim byłym escorcie po zrobieniu hamulców z tyłu i odblokowaniu zapieczonych samoregulatorów ręczny hamował już dobrze na 3 cim -4tym ząbku.Na poprawne działanie ręcznego hamulca największy wpływ mają poprawnie działające rozpieracze z samoregulacją.Jeżeli one nie działają poprawnie nigdy nie osiągniemy porządnego ręcznego hamulca.Dużym błędem jest podciąganie w takim wypadku linki.Działający poprawnie samoregulator zapewni właściwe ustawienie się szczęk przez cały żywot szczęk bez potrzeby podciagania ręcznego na lince.
  
 
No chyba ze wiekszosc zakretow pokonuje sie na recznym, wtedy linka ma prawo nieco sie poluzowac. Przyznam sie ze czasem zdarza mi sie tak pokonywac zakrety i linka nieco sie poluzowala. Zdjalem mieszek na dzwigni, podkrecilem srubke i znow jest ok.
  
 
Panowie,
Nie chcę zakładać kolejnego wątku o ręcznym a w istniejących nie znalazłem odpowiedzi.

A mianowicie:

Wymieniłem ostatnio linkę (wymienił mi mechanik). Dzisiaj podlewarowałem auto, żeby zobaczyć czy wszystko ok i pokręciłem tylnym kółkiem. Obraca się bez większych problemów, ale nie jest tak, że jak nim zakręcę to się kręci, kręci i kręci... Raczej wykona kilka obrotów i staje. Poza tym słychać szuranie.

Zanim wymieniłem linkę (była już ostro wyciągnięta i zapieczona ) też robiłem taki eksperyment. Zluzowałem linkę na maxa i wtedy jak zakęciłem kołem to bez żadnego szurnia się kręciło bardzo długo.

Wniosek taki, że to pewnie szczęki szurają. Jednak podczas jazdy bębny się nie nagrzwewają. Nowej linki nie mogę już poluzować, bo jest ta nakrętka już na samym końcu gwintu. Ręczny unieruchamia auto na ok 3-4 ząbku.

PYTANIE: Czy wszystko jest OK?
  
 
jak na mnie to okej
wymienialem szczeki i linke niedawno i to samo mialem,
podkręcałem jeszcze linke żeby reczny mi na 1 ząbku łapał
(ciekawe po co ?) i nawet troszke piszczało, bo było za dużo ale po 2 dniach sie dotarło idealnie i nie piszczy i nie szura :]
  
 
Hmmmm...
Wczoraj zauważyłem, że może nie piszczy, ale tak jakby troszkę trzeszczy przy ruszaniu. Tak jak się zaciągnie ręczny ale nie do końca takie to jest trzeszczenie.
Zaznaczam że tylko przy ruszaniu i to nie zawsze i nie za mocno
Co o tym sądzicie?
  
 
Panowie w którym miejscu jest regulacja linki hamulca ręcznego bo u mnie jakoś zabudowane to podwozie i nie moge dojść MK VII
  
 
Cytat:
2006-07-15 17:20:06, Kamil_H pisze:
Panowie, Nie chcę zakładać kolejnego wątku o ręcznym a w istniejących nie znalazłem odpowiedzi. A mianowicie: Wymieniłem ostatnio linkę (wymienił mi mechanik). Dzisiaj podlewarowałem auto, żeby zobaczyć czy wszystko ok i pokręciłem tylnym kółkiem. Obraca się bez większych problemów, ale nie jest tak, że jak nim zakręcę to się kręci, kręci i kręci... Raczej wykona kilka obrotów i staje. Poza tym słychać szuranie. Zanim wymieniłem linkę (była już ostro wyciągnięta i zapieczona ) też robiłem taki eksperyment. Zluzowałem linkę na maxa i wtedy jak zakęciłem kołem to bez żadnego szurnia się kręciło bardzo długo. Wniosek taki, że to pewnie szczęki szurają. Jednak podczas jazdy bębny się nie nagrzwewają. Nowej linki nie mogę już poluzować, bo jest ta nakrętka już na samym końcu gwintu. Ręczny unieruchamia auto na ok 3-4 ząbku. PYTANIE: Czy wszystko jest OK?


jest jak najbardziej OK. tak się właśnie regulue odległość szczęk od bębna , żeby lekko ocieraly. Jeśli koła są całkowicie zanlokowane po aciągnięciu ręcznego na czwarty ząbek to jest bardzo OK
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-07-15 17:31:15, polityk pisze:
podkręcałem jeszcze linke żeby reczny mi na 1 ząbku łapał



u mnie to jest prawie pod kątem prostym i mogę na nim praktycznie jeżdzić
  
 
Cytat:
2006-07-17 23:40:04, OskaRGD pisze:
u mnie to jest prawie pod kątem prostym i mogę na nim praktycznie jeżdzić



tzn nie masz hamulca recznego tylko zbedna dzwignie od hamulca
  
 
Cytat:
2006-07-17 09:24:46, TEGUSS pisze:
Panowie w którym miejscu jest regulacja linki hamulca ręcznego bo u mnie jakoś zabudowane to podwozie i nie moge dojść MK VII


Regulację linki ręcznego masz przy dźwigni hamulca. Oczywiście najpierw musisz zdjąć osłonę.

[ wiadomość edytowana przez: adamek85 dnia 2006-07-18 07:22:52 ]
  
 
Cytat:
2006-07-17 23:41:24, lukas_s pisze:
tzn nie masz hamulca recznego tylko zbedna dzwignie od hamulca



w chwili obecnej tak , ale mam nadzieje że jeszcze kiedyś się przyda. Można bez tego jeżdzić, więc nie mam za dużej motywacji, aby się za to zabrać.