50 litrowy bak paliwa czy napewno???????????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jestem posiadaczem Espero o tygodnia i zaobserwowałem podczas tankowania że do mojego baku weszło równiutko 50 litrów paliwa(pod korek) a wskażnik rezerwy dopiero co się zapalił (podobno od momentu zapalenia się wskażnika zostaje 7.5 l paliwa) tankowałem na BP tak więc nie sądzę żeby robili jakieś wałki
Więc chyba Esperaczki mają większy bak niż 50 l.
Czy ktoś spotkał się z czymś takim???
ThX
  
 
ja jak tankowalem pod korek to wchodzilo ponad 50 litrow z tego co pamietam. Ale nigdy wskaznikiem poziomu paliwa sie niesugerowalem
  
 
Nie mam teraz instrukcji przy sobie ;0 ale chyba 55litrów jest bak.
Zresztą ja nigdy tyle nie tankowałem na gassie się jeżdzi to z 15 litrów w baku wystarcza.
  
 
Wg tej specyfikacji, to wychodzi, że 50l
  
 
50l wg wszelkich instrukcji obsługi... Mnie się udało maksymalnie wlać 46l, ale wtedy juz auto jechać chciało tylko z górki (jak zassało paliwo), a rezerwa mi nie działa od zawsze.
  
 
jesli chodzi o nie dzialanie rezerwy , to mi tez sie wydawalo , ze nie dziala , ale ona zapala sie dopiero jak wskazówka zejdzie ponizej zera...
chocia ja bym wolal oraganoleptycznie nie sprawdzac czy zeczywiscie działa/nie dziala.. szkoda pompy....
  
 
Z ta pompa wszyscy panikuja, mi jak sie przewod paliwowy rozwalil to jechalem jakies 25 km do serowsu na lpg, co skrzyzowanie zostawialem kaluze benzyny, w 1/3 drogi benzyny juz nie mialem - pusto w baku, dojechalem pod serwis, zgasilem samochod, poszedem po przepustke na hale ASO, wrocilem do samochodu i juz nie odpalil ( kompletny brak lpg ) wepchalem go na stanowisko, przeowd zrobili, poszedlem po 5 l pb i odpalil jak nalezy, pompie sie nic nie stalo
  
 
tez mam uszkodzona rezerwe..spalilem z tego tytulu dwie pompy..wiec teraz tankuje jak tylko wskazowka pojawi sie na 1/4..chetnie bym ten badziew naprawil ale pewnie naprawa polegalaby na kupnie nowego wskaznika rezerwy..zarowka dziala..sprawdzilem styki pod bakiem teza wygladaja ok..troche je przeszlifowalem ale jak nie dzialalo tak nie dziala..

a co do tankowania to w zeszlym roku musialem zatankowac do pelna i zdziwilem sie bo wskazowka byla na 1/4 jak zaczalem tankowac a wlalo sie tylko 37L myslalem ze bak sie zapowietrzyl czy cos
  
 
Cytat:
2006-03-15 11:09:05, qbaj pisze:
w zeszlym roku musialem zatankowac do pelna i zdziwilem sie bo wskazowka byla na 1/4 jak zaczalem tankowac a wlalo sie tylko 37L myslalem ze bak sie zapowietrzyl czy cos



Standard. A co do pompy to też kiedyś chciałem zobaczyć jak świeci rezerwa... NIE ŚWIECI!!! ale pompie nic się nie stało.
  
 
Jak nie świeci ?


Mi się pali na żółto jak jest niski poziom
  
 
Mi tez i przynajiej to koreance dobrze zrobili ze nienapierdziela lampka jak stroboskop jak masz na pograniczu rezerwy tylko powoli sie zaswieca i powoli gasnie
  
 
ja w polonezie zarżnąłem pompę- fakt ,ze jeździłem bez zupy z tydzien ,ale 350 zeta mnie ta przygoda kostzowała, więc mam nauczkę
  
 
Cytat:
2006-03-15 11:09:05, qbaj pisze:
tez mam uszkodzona rezerwe..spalilem z tego tytulu dwie pompy..wiec teraz tankuje jak tylko wskazowka pojawi sie na 1/4..chetnie bym ten badziew naprawil ale pewnie naprawa polegalaby na kupnie nowego wskaznika rezerwy..zarowka dziala..sprawdzilem styki pod bakiem teza wygladaja ok..troche je przeszlifowalem ale jak nie dzialalo tak nie dziala.. a co do tankowania to w zeszlym roku musialem zatankowac do pelna i zdziwilem sie bo wskazowka byla na 1/4 jak zaczalem tankowac a wlalo sie tylko 37L myslalem ze bak sie zapowietrzyl czy cos


Ztym czujnikeim to jest tak:
Jest to termistor i się przepala (od przegrzania) jak za długo jeździ się na rezerwie.Nawet serwis nie wie jaki to typ
NIedługo będe robił go u siebie więc jak mi się uda to mogę napisać co i jak z tyb badziewiem.
  
 
Cytat:
2006-03-16 16:30:55, rysiu1 pisze:
NIedługo będe robił go u siebie więc jak mi się uda to mogę napisać co i jak z tyb badziewiem.



Daj znać... chociaż ja nawet nie myślę o wymianie go/naprawie. Wskaźnik paliwa działa, a na naprawę tylko rezerwy szkoda czasu i pieniędzy.
  
 
U mnie od kreski '0' wchodzi około 40 l pb i pokazuje 3/4 zbiornika.
Oglądałem od spodu ale nie jest powgniatany.
Rezerwa się oczywiście nie świeci
  
 
Cytat:
2006-03-16 18:54:05, Patorka pisze:
Oglądałem od spodu ale nie jest powgniatany. Rezerwa się oczywiście nie świeci



No to kanał/podnośnik i reaktywacja kabli dochodzących do czujnika. U mnie pomogło... na pół roku , a teraz ilość wskazywanego paliwa zależy od warunków atmosferycznych i dziur w drogach które przejeżdżam.
  
 
heh u mnie jest tak, żę jesli paliwa jest więcej niż 1/4 baku wskaźnik działa jak należy, a jak mniej to w sumie nie wiadomo ile jest więc za bardzo się nim nie sugeruje tylko jade na stacje i tankuje
raz już spróbowałem nie zatankować to mnie to kosztowało 500 złotówek (pozdrowienia dla serwisu Daewoo Oreńczuk Gliwice)
pompe szlak trafił wtedy,
OUTCAST my nie panikujemy z pompą tylko ostrzegamy
Pozdrówki
  
 
No czyli to norma z czujnikami i wskaźnikami. U mnie było spoko, a od pól roku gdzieśwskazówka sobie leży 3 mm poniżej skali i wtedy zaczyna się palić rezerwa. Z kolei jak naleję tak koło 13, 14 literków, wskazówka jest na pierwszej kresce, lub ewentualnie 1 mm powyżej albo poniżej - różnie przy każdym odpaleniu, pomimo, że to ilość odpowiadająca 1/4 baku (kiedyś tak właśnie pokazywało).
  
 
A ja mam dziwny problem i nikt w ASO nie chcial sie podjac naprawy bo nie wiedzial o co chodzi, objawy sa takie:

Jak jade z zamknietymi szybami wskazania temp i paliwa sa ok, jak otworze szybe to wskazania sa zanizone ( i to bardzo ), jak stoje na wlaczonym silniku i otwieram szybe to jest ok... wiec chyba cos z podcisnieniem wytwarzajacaym sie podczas jazdy ale co to ma do czujnika ????? Kto mi powie co jest walniet?
  
 
walnięta to jest cała ta elektronika i elektryka - to sa nauki dla pokręconych ludzi , jak mozna się znac na czyms czego nie widać ( np. prąd) ???