MotoNews.pl
  

FSO fiat 125 combi tłoki ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam . Dzisiaj zaczynam remont silniczka w fiacie i mam dziwne tłoki wsadzone 77,4 A . Czy to możliwe żeby to był silnik po 4 szlifie ??
Czy osiagalne sa tłoki 77,5 albo nieco większe ??
Jaka jest średnica tloków w caro 1.6 ??
Pozdrawiam
  
 
77,4 to wg książki drugi szlif. Również wg. kisążki następny nadwymiar to 77,6.
  
 
Cytat:
2006-03-15 18:18:43, diodalodz pisze:
Witam . Dzisiaj zaczynam remont silniczka w fiacie i mam dziwne tłoki wsadzone 77,4 A . Czy to możliwe żeby to był silnik po 4 szlifie ?? Czy osiagalne sa tłoki 77,5 albo nieco większe ?? Jaka jest średnica tloków w caro 1.6 ?? Pozdrawiam



77,4 A to drugi szlif polonez albo fiat, różnią się denkiem A - oznacza grupe selekcyjną.

są tłoki 77,6 - 3 szlif
były podobno chyba są jeszcze w sprzedarzy 77,8 - 4 szlif

a polonez 1,6 ma 80,0mm - nominał i co 0,2mm w góre kolejny szlif
  
 
Super . Hm a nie wiecie ile kosztuje komplet tłoków i pierścionków na 3 szlif ??
  
 
Cytat:
2006-03-15 18:28:21, diodalodz pisze:
Super . Hm a nie wiecie ile kosztuje komplet tłoków i pierścionków na 3 szlif ??



komplet tłoków w sklepie ok 280 zł niezależnie od szlifu
pierscienie ok 50 zł

ja kupiłem komplet tłoków i pierscieni za 100zł ale to była okazja trzeba szukać...
  
 
Hm a wałki rozrządu do fiata (na łańcuszek) to sa jeszcze osiagalne ??
Bo z tego co mi sie wydaje to umarł wałek rozrządu i on pogrążył ten silnik no i wycieki oczywiście .
  
 
Cytat:
2006-03-15 18:36:31, diodalodz pisze:
Hm a wałki rozrządu do fiata (na łańcuszek) to sa jeszcze osiagalne ?? Bo z tego co mi sie wydaje to umarł wałek rozrządu i on pogrążył ten silnik no i wycieki oczywiście .



czekaj czekaj, wróć to co pisałem to było odnośnie tłoków polonezowskich 1500. Do silnika 115C czyli 1500 fiatowskiego tłoków łatwo nie dostaniesz... szczególnie nadwymiarów....
wałki tez chyba tylko okazyjnie
  
 
a tłoki nie sa zamienne ?? Hm domyślam sie że głowice sie różniły i polonezowska ma mniejsza komore spalania . To sa tylko domysły . Hm zdaje sie że nie bede robił szlifu chyba jeszcze nie przyszła na to pora . Wsadze nowe pierścienie zrobie głowice i poszukam nowego wałka . HM a powiedzcie mi da sie przerobić blok z fiata na wałek z poloneza i ewentualnie na pasek zębaty czy to ciężka droga ??
  
 
tloki zapodaj mu z poloneza 1.6 80mm

a walek da sie przerobic ale moim zdaniem niena sensu.
znajdziesz walek orginalny albo lekki tjunink.
  
 
A jak to jest z tymi tłokami do 1.5?
Zawsze mi się wydawało, że czy AA/AB czy 115C, tłoki są takie same.
  
 
tłoki od silnika poloneza są inne niż fiatowskie. Polonezowskie mają denka jakby spłaszczone, a fiatowskie zaokrąglone takie jak tu...
  
 
Ok, dzięki.
A w temacie tych tłoków z aukcji, to chyba są dość ciekawym kąskiem, bo są do 82-konnego 115C i to chyba nie tylko z opisu - ten frez pod zawór w denku wg książki występował właśnie w takiej wersji silnika.
  
 
No i właśnie taki silniczek mam . tłoki sa z tym frezem . Teraz musze wydłubać w piątek blok i zobaczyć czy sie nie pomyliłem co do tego wałka rozrządu . Głowica sie już czyści . w sobote docieram zawory w poniedziałek oddaje do planowania . A potem czas na blok . Czyli ocena stanu wału i korbowodów . Zastanawiam sie cały czas nad szlifem czy jest sens . Progi za duze nie sa a przed rozebraniem palił na dotyk tylko nim rzucało przy 2-3 tyś obrotów . Ciekawe co odnajde zamiast łańcuszka rozrządu pewno w za dobrej kondycji nie jest bo napewno go nikt od 30 tyś nie wymieniał a bo było wcześniej nie wiem
Może mi ktoś cyknąć fotke głowicy zpoldasa bo jestem bardzo ciekawy czym sie różnia .
  
 
Cytat:
2006-03-16 00:27:14, diodalodz pisze:
Może mi ktoś cyknąć fotke głowicy zpoldasa bo jestem bardzo ciekawy czym sie różnia .



roznia sie prowadnicami zaworowymi- polonez mial uszczelniacze z prawdziwego zdarzenia, a fiat oringi na trzonkach zaworow.
  
 
a poza tym nie było różnic w komorach spalania etc. Hm czym możliwy jest przeszczep głowicy z poloneza do silnika fiata ??
Hm może wał jest inny a co za tym idzie jest inny skok tłoka . Bo ciekawi mnie fakt wypukłych tłoków w fiaciarzu .
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-19 15:48:11 ]
  
 
Byłem na zakupach zbadać rynek
Wałek osiągalny za 150 zł tylko jest jeden problem rzemiosło co wy na to ??
Panewki 50 uszczelki 50 pierścienie 50 łańcuszek rozrządu 20 .
  
 
ja tu widze jeden problem, wałek
  
 
Cytat:
2006-03-17 11:21:17, diodalodz pisze:
Byłem na zakupach zbadać rynek Wałek osiągalny za 150 zł tylko jest jeden problem rzemiosło co wy na to ?? Panewki 50 uszczelki 50 pierścienie 50 łańcuszek rozrządu 20 .



zależy jakiej firmy
  
 
Słyszałem, że jeśli chodzi o wałek to lepiej oddać go do napawania krzywek zamiast zakładać rzemiosło, mój mechanik mówił mi że miał już przypadek, że wałek typu rzemiosło wymieniał po 4000 km.