HAŁASY W ZAWIESZENIU TYLNYM OMEGA A

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
już wielokrotnie poruszany był ten temat

właśnie wymieniłem gumy pod wachaczami ( te duże ) i nic nie pomogło

jak się autko rozgrzeje, są podkręcone koła i ruszam to słychać takie chamskie tarcie (jakby guma o gumę)

mam też wrażenie że most ma wtedy zwiększone tarcie wewnętrzne.(na szutrze jest uślizg kół) w momencie skrętu.

prosze o pomoc

POZDRO MEGA_3 I JEGO 3,0SEJ
  
 
JEDNAK NIE WSZYSTKIE PROBLEMY MOZNA ROZWIĄZAĆ W GRONIE LOB.

NIESTETY JAKIŚ SERWIS JUTRO ZEDRZE ZE MNIE OPÓR KASKI.

TRUDNO.

JAK KTOŚ BĘDZIE POTRZEBOWAŁ PORADY DOT. TYLNEGO ZAWIESZENIA TO NIEDŁUGO BĘDĘ SŁUŻYŁ POMOCĄ

POZDRAWIAM ZAWIEDZIONY MEGA_3 I JEGO 3,0SEJ
  
 
Czesc!
Niedawno poruszylem ten sam problem, poniewaz rowniez wymienilem te duze gumowe poduszki a chrobot w tylnym zawieszeniu pozostal i rowniez ma to miejsce po przejechaniu kilkunastu kilometrow. Sam doszedłem do wniosku iz sa to przeguby przy kolach, ktore krotko mowiac sa juz wywalone i przy skreconych kolach kiedy bestia sie przechyla po prostu strzelaja. Na razie jezdze tak jak jest poniewaz wymiana obu z robocizna to koszt 450 zeta . A na razie nie mam kasy na taki wydatek. Naturalnie po wymianie podziele sie spostrzezeniami

Pozdrowionka
  
 
Cześć !
Ja mam ten sam problem , przynajmniej tak mi się wydaje :
ruszając przy skręconych kołach z tyłu czuję wibracje i odgłos tarcia coś ja k guma o gumę ale nie wiem co może być tego przyczyną
muszę to poprawić ale nie wiem od czego zacząć
jeśli ktoś rozwiąże problem to będę wdzięczny za podpowiedź
pozdrawiam
  
 
Znajomy twierdzi (świeżo upieczony właściciel omegi a ex właściciel ascon i rekordów) ze omesia ma jakiś układ anty poślizgowy w tylnym moście i działa on do V 60 km/h.Jego odczucia SA negatywne bo całe życie jeździł na tylnych napędach a teraz auto go uczy jeździć np. po śniegu.Ja sam odczuwam ze np. ciężko robi się bączki na śniegu jak to robiło się np. polonezem.
.
Swego czasu wbiłem się w zaspę zostawiłem auto na 1-ym biegu nie wył. silnika i ze zdziwieniem obserwowałem ze obydwa koła się kręcą,po konsultacji z mechanikiem wyszło ze omegi cos tam mają w mostach i tak ma być.

Wracając do tematu podejrzewam ze te odgłosy u kolegów są bezpośrednio związane z zużyciem mostu lub tego magicznego układu antyposlizgowego.
U mnie przy małych prędkościach i mocniejszych skretam most sympatycznie pomrukuje jak w starych Ikarusach przegubowych.Czyzby i mnie dopadło!
  
 
Omegi mają mechanizm różnicowy tylnego mostu o zwiększonym momencie tarcia . Ale nie wszyskie. Ja też miałem dziwne odgłosy z tyłu , ale u mnie były to oderwane dwie z czterech gumy mocowania zespołu pompy paliwa i filtra do podwozia.
  
 
Jeżeli chodzi o mecanizm w moście to zgadzam się w 100% z Robertho. Jest to tzw. sprzęgło o ograniczonym poślizgu.