Ciekawy dylemat-zabudowa kombi-do profesjonalistow;)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,borykam sie juz od dluzszego czasu z rozplanowaniem zabudowy basowej do bagaznika mojej nowej omegi.W starej mialem centralnie za siedzeniem umieszczona na stale zabudowe w postaci skrzyni 60 litrow i dwoch glosnikow MacAudio 250,(25cm)konstrukcja oczywiscie bassreflex.Bylo super.(moze ktos mnie widzial w Gosirze w Gdyni na car audio-zlota caravan) Omege zmienilem na nowsza,zabudowa zostala,ale przeznaczenie autka z rekreacyjnego sie zmienilo troche na uzytkowe,wiec zaczela odgrywac wazna role przestrzen ladunkowa z tylu Wiec skrzynka nie ma racji bytu.Naglosnienie autka w czterech drzwiach to blaupunkty 16cm i twetery zasilane z radia Cd Pioneer Deh P8000R(klasyk,ale ten dzwiek ).Za tylnim siedzeniem przed roleta twarda polka z czterema glosnikami Intertechnia 16cm 2 way,napedzana ze wzmacniacza 2x100W sin. Wpadlem na genialny pomysl,aby wykorzystac wolne miejsca po obszernych bokach z prawej i lewej strony przy nadkolach,tam gdzie sa schowki na apteczke,i inne drobiazgi.Rozebrac tapicerke,powiekszyc te wneki i zrobic po obu stronach idealnie dopasowane obudowy,aby moc przy jak najmniejszym zabraniu powierzchni ladunkowej uzyskac najwieksza pojemnosc takiej ,powiedzmy obudowy,Z obliczen wyszlo mi,ze spokojnie moge dojsc objetosci odpowiednio po 21 litrow na strone.Wiec sadze,ze wystarczy na zaadoptowanie po jednym na strone dobrym subbasie 20cm Np.Intertechnik,lub cos z Visatona.Ale nie mialem nigdy stycznosci z takim rozmieszczeniem glosnikow basowych w bagazniku kombi.Obudowy oczywiscie rowniez bym chcial zaprojektowac jako bassreflex.Problem dotyczy rozchodzenia sie fal akustycznych,przy takim ustawieniu subwooferow w aucie,czy cos dojdzie do przodu,do ucha i w plecy kierowcy?hihi.Wynika,ze glosniki basowe beda umieszczne po bokach w bagazniku,podobnie jak glosniki w drzwiach,ale beda mialy dobre obudowy.Membrany beda na przeciwko siebie,bas reflexy rowniez. Spotkal sie ktos moze z takim rozwiazaniem? Prosze o pomoc i ewentualnie inne pomysly,sugestie,jakies konkretne ,dobre przetworniki? Pozdrawiam
  
 
pomysł całkiem spokowidziałem cos takiego jedynie w astrze sedan ale tam były chyba 25 lub 30cm wpoakowane na scianke i troche wychodziło to na bagaznik a co do dzwieku to bas nie jest kierunkowy wiec cisnienie na bank odczujesz tylko subki 20cm... nie wiem czy bedziesz az tak zadowolonymoze spróbuj 25 tam jakos usadowic
  
 
W domu bawilem sie slynnymi glosnikami Visatona z serii WSP -21S, 20cm, cewka 5cm!!!! 93db, fs cos okolo 25Hz!!! Uwierz,dwa takie robia takie trzesienie jak jeden dobry 30cm subwoofer. Jak ich posluchalem to sie zakochalem,mam teraz 4 takie w domowych kolumnach Do samochodu ich niestety nie da sie zaadoptowac,ze wzgledu na impedancje 8 Ohm,szkoda marnowac mocy w cieplo we wzmaku.Jest jeszcze Intertechnik w podobnymi glosnikami i wlasnie 4 ohm,podobne parametry,wlasnie takie dwa planuje wstawic.Wiem,bas nie jest kierunkowy,ale kombi o dziwo jest ciezkie do naglosnienia,bo z wlasnego doswiadczenia wiem,ze rozne ustawienia skrzyni basowej,rozny kierunek wyprowadzenia bassreflexu,daje sie odczuc.Przynajmniej osobie ktora ma wyczulone ucho Cisnienie bedzie,ale zeby uslyszec jak najnizsze rejestry.Czlowiek od 35Hz w dol walczy o kazdego jednego Hz
  
 
21l to z drugiej strony to dosyc mało jak na skrzynie BR, poza tym mozesz miec problemy z tunelem bassreflex poniewaz głebokosc montazu jest dosyc ograniczona i moga wystapic kłopoty z odpowiednim poprowadzeniem jego zeby zmiescic sie z gługoscia ja jednak zastanowiłbym sie nad obudowa zamknieta Przy 2x8" bedzie to potwornie szybkie oraz bedzie dawało niesamowitego kopa i ooooogrom radochy Chociaz jezeli zalezy ci na niskim zejsciu to zastosowałbym 2x10" napewno lepiej sie sprawdza a mysle ze duzo wolniejsze nie beda