MotoNews.pl
  

[126]Skrzynia z CC 700 prosze o pomoc.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!
Otuż mam skrzynie z CC 700 i chcę ją wsadzić do maluszka 650 ccm. I mam pytanko:

- otuż w CC linka prędkościmierza jest w kołnieżu, czy po zmianie kołnieża na maluchowski da się wymienić także "dupke" w celu zainstalowania linki ???

Prosze również jeśli macie to o sugestie dotyczące montażu tej skrzyni.

Z góry dzięki za pomoc !!



[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2007-09-13 17:09:28 ]
  
 
Nie da sie zmienic kolnierzy, bo srednica otworu z ulozyskowaniem dyfra jest wieksza w skrzynce od 700. Obejrzyj na mojej stronie jak to wyglada - wkladalem taka skrzynke do swojego malucha.
  
 
na stronie Żurawia masz dział techniczny a tam "skrzynia cc700 w maluchu"
  
 
No ale zawsze moge rozwiercić otwór w kołnieżu maluchowskim. Tylko co dalej??? Bo jak nie będe mógł mieć podpiętego prędkościomierza to bez sensu się z tym męczyć...
  
 
tylko że linka zdaje sie bedzie sie krecić w drugą stronę czy tak????? W cieniasie 700 silnik sie kreci chyba w lewo o ile dobrze pamietam więc wychodziłyby że nie da sie tego zestroic ale ja tam z tym nie eksperymentowałem więc tylko spekuluje.
  
 
poza tym dosc znacznie Ci sie tyl poszerzy bo z cieniasa wychodzi 7,5 cm dystans na kazda strone z tego co pamietam. Wiec albo poszerzasz kaszla albo obcinasz i frezujesz poloski. Poza tym mozesz miec problem z zestrojeniem tarczy z tylu tak zeby Ci nie braly za szybko. To moje przemyslenia, nie zadne potwierdzone opinie
 
 
Wychodzi że malca na stronę trzeba poszeżyć 4 cm (z marginesem na ciut szersze fele). Tylko sprawa wygląda tak że silnik 690ccm jest już gotowy i na bank nie będe kombinował przy silniku. Kołnież myślę że rozwierciłbym otwory i byłoby gitara. Tylko jak z prędkościomierzem?? Może macie jakieś patenty żeby linke podpiąć do koła przez jakiś ślimak lub coś podobnego. Zależy mi na synchronizowanej jedynce i na homokinetykach. Tak więc utrudniłem życie. Ja zastanawiam się na założeniem impulsatora i elektronicznego prędkościomierza.
  
 
Pare spraw:

1. Skrzynia odcc700 w maluchu kreci sie "w lewa" strone jak slusznie zauwazyl Kaza. Przez to wlasnie podlaczenie bezposrednie linki predkosciomierza do licznika bedzie powodowalo wychylanie sie wskazowki w lewa storne (lustrzane odbicie licznika). Konieczne jest zrobienie przejsciowki zmieniajacej ruch lewoobrotowy na proawoobrotowy i to tuz przy samej skrzyni. Proba przeniesienia napedu lewoobrotowego linka spowoduje rozkrecenie sie linki w pancerzu i jej zablokowanie (linka jest skrecona w prawa strone)

2. Rozwiercenie otworu w skrzyni biegow nic ci nie da, bo nie zalozysz lozysk z dyferencjalu 700 na dyferencjal maluchowski (inna srednica wewnetrzna). Wlozenie kompletnego dyfra z 700 do malucha sie nie uda, bo dyfer jest szerszy i sie nie miesci.

3. NAJWAZNIEJSZE
Skrzynia od cc700 jest calkowicie inna konstrukcja wygladem jedynie przypominajaca skrzynie maluchowska - jest wyzsza, szersza, dluzsza i ma zupelnie inny uklad biegow wewnatrz.
Co do dlugosci: ryjek skrzyni jest dluzszy, ale mniej z niego wystaje sworzen do lizaka wiec liczac dlugosc skrzyni od poczatku sworznia do plaszczyzny przylegania do bloku sa takie same, liczac od poczatku ryjka - ta od 700 jest dluzsza.

Co jeszcze? Mozna zaadopotowac skrzynke od 700 i zastosowac polosie maluchowskie tak jak to zrobilem u siebie i dzialalo. Niestety skrzynka ledwo wytrzymawala moc 80KM ze wzgledu na lewe obroty. Przy motorze 690ccm da rade.

Rozstaw kol przednich w cc700 w stosunku do tylnych malucha jest 31mm szerszy, wiec jest do zaakceptowania. W Warszawie jezdzi maluch na skrzyni od 700 z polosiami od 700 i polaczanymi zeliwnymi piastami 700 z metalowymi wachaczami maluchowskimi (nie wnikam jak, ale IMO jest to trudne, jesli w ogole niemozliwe). Wyglada po prostu tak jakby mial zalozone dystanse po 15mm na strone - kalo w dalszym ciagu chowaja sie w nadkola i nie ocieraja.

Tak wiec jesli cokolwiek chcesz kombinowac ze skrzynia od 700 to janprostsze bedzie wlozenie jej w calosci do malucha i przerobienie dyfra pod polosie maluchowskie tak jak mialem to u siebie i tak jak opisalem na swojej stornie (link jest podany wyzej).
  
 
Cytat:
2006-03-19 18:58:32, Qba745 pisze:
Zależy mi na synchronizowanej jedynce i na homokinetykach.


A na grzyba ci homokientyki przy sztywnej, nieskretnej osi??? Przerost formy nad trescia. Seryjne przeguby dzialaly bez problemu z silnikiem 1.2MPI 80KM, wiec po co je zmieniac?
  
 
Ja skonstruowałem coś takiego o co chodzi Qbie. Zamontowałem skrzynię biegów CC 700 razem z półosiami i przegubami do Fiata 126p z silnikiem 1.1. Jak najbardziej jest to wykonalne. Wszystko fajnie działa, nic się z tym nie dzieje. Nie poszerzałem przy tym rozstawu kół.
Mam trochę zdjęć. Mogę komuś podesłać na pocztę żeby wrzucił je na jakiś serwerek. Zdjęcia trochę niezaciekawe, ale zawsze coś widać. Podajcie tylko adres. Tymczasem parę wrzucę w mój profil.
  
 
Cytat:
2006-03-19 17:07:26, markus-orange pisze:
poza tym dosc znacznie Ci sie tyl poszerzy bo z cieniasa wychodzi 7,5 cm dystans na kazda strone z tego co pamietam. Wiec albo poszerzasz kaszla albo obcinasz i frezujesz poloski. Poza tym mozesz miec problem z zestrojeniem tarczy z tylu tak zeby Ci nie braly za szybko. To moje przemyslenia, nie zadne potwierdzone opinie



półośki nie są frezowane tylko walcowane, tzn chodzi o wieloklin
  
 
walcowane moze i sa ale po walcowaniu musi byc jakas obrobka gladkosciowa np szlifowanie bo samo walcowanie to zgrobne jest conajwyzej, a tutaj sa pasowane powierzchnie (wieloklin)
  
 
Odnośnie przemyśleń Szanownego Undertakera- wielowypusty na półosiach są walcowane (wytłaczane) , hartowane i nic więcej. Pracuję przy ich produkcji (wykonuję te operacje), więc mogę coś na ten temat podpowiedzieć zainteresowanym tym tematem,
ew. załatwić jakąś półoś.

[ wiadomość edytowana przez: jarko36 dnia 2006-03-21 21:01:42 ]
  
 
nie pracuje przy produkcji polosi samochodowych, ale widzialem jak sie robi podobne wielowypusty
  
 
a ja mam pytanko czy skrzynia od cc 700 nie ma dluzszych przelozen i czy przez to malec nie bedzie mial gorszych przyspieszen??
  
 
Cytat:
2006-03-21 22:47:34, dominikk pisze:
a ja mam pytanko czy skrzynia od cc 700 nie ma dluzszych przelozen i czy przez to malec nie bedzie mial gorszych przyspieszen??



No własnie generalnie wszyscy zakładają krótkie skrzynki a tu chłopaki zrobili mocny silnik założą krzynke od cieniasa i przyspieszał bedzie troszke lepiej jak seria....
  
 
ale skoro ktos lubi sie meczyc..to co. jego sprawa.
  
 
Cytat:
2006-03-21 22:52:01, kaza pisze:
No własnie generalnie wszyscy zakładają krótkie skrzynki a tu chłopaki zrobili mocny silnik założą krzynke od cieniasa i przyspieszał bedzie troszke lepiej jak seria....


Nie zapominaj, ze Vmax bedzie wieksze
  
 
hehe bedzie wieksze o ile ten silnik bedzie wystarczajaco mocny zeby cos sie rozpedzac powyzej 130, ale po co komu vmax w malcu???
  
 
Ja jeżdze na długiej skrzyni (z Bisa) I co do przyspieszeń ,spadaja ale jak sie ma mocny motor to daje rade a dla mnie było dobre to że na próbach można dłuzej pociagnać 1 i 2 i Vmax miałem 155 mierzony z innym autem i wyliczony z obrotów a do 100 miałem ~14 sek bo 3 można wyzej pociagnać Teraz na tej skrzyni mam 800 i chwale sobie takie rozwiazanie,Choć do drugiego 650 bede montował krótka