Jak wymienić sprężyne przedniego zawieszenia

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie-prosze aby ktos łopatologicznie krok po kroku
wyjasnil jak sie wymienia sprezyne przedniego zawieszenia-
Dzisiaj przy okazji wymiany sworzni(których niemoge wybić)
końcowek,zauwazylem ze jedna sprezyna ma pekniętą końcówke
-Ponieważ jestem tylko biednym studentem a i tak bede musial
wydac jeszcze na zbieznosc,sprezyny i kto wie czy nie na
wymiane sworznia to prosze o RADE.

Troche tam dzisiaj kombinowalem z tym i odkrecilem gurne mocowanie amorka(tzn poduszke) ale jak wyczytalem w ksiazce morawskiego aby rożłączyć przegub to sie przestarszylem i złozylem spowrotem

Pozatym niema sciagacza do sprezyn wiec jesli zna ktos na to jakis patent to prosze o niego

Jak nie masz warunkow, wiedzy ani narzedzi to lepiej pojedz gdzies do mechanika, niech Ci to zrobi. Robi sie to na tyle rzadko, ze mozna odzalozwac te... juz nie pamietam - 100, 150zl (?) za obie sprezyny.

Bez ścisku do sprężyn się nie da. Ale po kolei:
-odkręcamy koło
-zdejmujemy zacisk i tarczę
-odkręcamy łącznik stabilizatora
-odłączamy końcówkę drążka kierowniczego
-odłączamy sworzeń wachacza (ja wbiłem młotkiem dość mocno klin pomiędzy gwint sworznia a półoś, popsikałem wd40 i poczekałem 15min i się samo rozłączyło)
-odkręcamy górną poduszkę od nadwozia i mamy w rękach całą kolumnę macphersona
-ściskamy sprężynę ściskiem, kluczem fajkowym 19 kontrując nasadową 10(mogę się mylić) odkręcamy nakrętkę amortyzatora w górnym mocowaniu i gotowe.

[ wiadomość edytowana przez: kwiatkowski dnia 2006-03-20 21:30:52 ]

a co z przegubem który caly czas jest z nią połączony??

Cytat:
2006-03-20 21:40:15, tommi3737 pisze:
a co z przegubem który caly czas jest z nią połączony??

Odkrec nakretke na piascie i wyciagnij przegub.

Nakretke na piascie??tzn od strony tarczy(której juz niebedzie??)

Cytat:
2006-03-20 22:24:25, tommi3737 pisze:
Nakretke na piascie??tzn od strony tarczy(której juz niebedzie??)