Hamulce i abs

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam problem teraz kiedy naciskam na hamulec powoli tzn jak np auto dojeżdza do skrzyzowania i już ma sie zatrzymać to właśnie wtedy tak jakby załącza sie ABS, (nie jest ślisko)i słychac takie brzęczenie jak silniczka elektrycznego, pedał robi sie miekki, jak gwałtownie nasisnę na hamulec lub auto jeszcze jedzie to jest ok,rzecz dzieje sie tylko wtedy gdy auto już staje,hamulce działają pozatym bez zarzutu, jak było ślisko to wydawało mi sie ale tylko może wydawało że ABS nie diząłła jak należy tzn auto bardzo długo hamowało.
A drugi problem to słychac w tylnym kole tak jakby obcieranie klocka o tarczę znajomy powedział że to ręczny,co trzeba wymienić i jaki koszt? pozdrawiam
Auto Omega 2,0 16V 94r
  
 
Przy piastach koła od wewnętrznej strony powinny byc nacięcia (koło z takimi dziurami na obwodzie) po których czujnik absu rozpoznaje ze koło jest w ruchu.jezeli dla czujnika nie wystepują zmiany dziura-pełne-dziura to wykrywa to jako zatrzymanie koła.

i teraz mysle ze są takie mozliwości, mozesz miec zapaprane te przerwy czymś i przy małej prędkości obrotowej koła czujnik nie wykrywa zmian, lub sam czujnik abs caś szwankuje, lub moze abs nie dostaje sygnału ze samochód juz sie praktycznie nie porusza i uaktywnia pompe mimo ze juz nie ma takiej potrzeby (nie wiem jak to jest realizowane ale jakos musi być )


Pewnie niewiele pomogłem, moge sie tez mylić ale tak sobie pomyslałem.

Zdrówko
  
 
Cytat:
jak było ślisko to wydawało mi sie ale tylko może wydawało że ABS nie diząłła jak należy tzn auto bardzo długo hamowało.



Czyi wszystko dobrze. Pamietaj, ABS nie skraca drogi ! Pozwala na zachowanie manewrowosci podczas hamowania. Dlatego na sliskim bardzo jak najbardziej normalnym jest ze auto hamuje dlugo.

Pozdrawiam,
Vino
  
 
Szczęki od ręcznego ok 50-60PLN i podobny koszt wymiany.
  
 
Cytat:
2006-03-21 20:38:49, paweldm pisze:
Szczęki od ręcznego ok 50-60PLN i podobny koszt wymiany.


szczęki 60 , linka 100 , sprężynki i kołki ustalające do szczęk 25 , klocki przy okazji 60 a robota za to wszystko 150
i spokój na 5 lat. prócz klocków rzecz jasna
  
 
Cytat:
spokój na 5 lat. prócz klocków rzecz jasna



Chyba, ze bedzie stala w garazu
  
 
Dzis byłem u mechanika stwierdził ze winą mogą być brudne znaki które rozpoznaje komputer i włacza abs,czyli tak jak pisął raptor,
Co do mojego odiwecznego problemu czyli ze auto chodiz jak disel, powiedział ze mam strasznie wysokie obroty silnika chociaz na obrotomierzu jest około 800, przykrecił śróbke od obrotów silnik troche inaczej chodzi a na obrotomierzu jest nadal 800 powiedział ze wian moze byc ze łapie lewe powietrze, a ja myslałem nad szklankami i wydechem(został pospawany) jak sadzicie mozna jakos jeszcze obnizyc obroty i jak zdiagnozowac czy łapie lewe powietrze?
A druga sprawa to czeka mnie wymiana amorków z przodu, w jednym serwisie prponowali sachsy gazowo olejowe za 210 zł plus wymiana i regulacje geometrii a w sklepie pytalem i doradzili Delphi olejowe za 170zl, a mówili ze nie trzeba robic geometrii?jak sadzicie>
  
 
Cytat:
2006-03-22 21:54:58, marco11 pisze:
powiedział [mechanik] ze mam strasznie wysokie obroty silnika chociaz na obrotomierzu jest około 800, przykrecił śróbke od obrotów silnik troche inaczej chodzi a na obrotomierzu jest nadal 800


w "ecotec 2.0 16V"?
  
 
tak przykrecił jakas koło przepustnicy silnik to ecotec 2.0 16V
  
 
nikt nie wie????????????
  
 
Daruj sobie delphi, robią je u nas w Polsce. 40 zł to żadna róznica.
Co do geometri to chyba Cię naciąga bo na dobrą sprawe to nie widziałem żadnego elementu do regulacji poza zbieżnością
  
 
w książce opisana jest regulacja nachylenia kół
  
 
A wiec znaki od Abs sa dobre tzn czyste a abs dalej sie włącza jak auto prawie staje teraz to juz nawet nie naciskam hamulca, wystarczy że ruszam po mału i wcisne sprzegło a on sie załączy, nie wiem co robic i gdzie szukac usterki ,pomóżcie
  
 
Cytat:
2006-03-23 13:20:53, Arthuros pisze:
Daruj sobie delphi, robią je u nas w Polsce. 40 zł to żadna róznica. Co do geometri to chyba Cię naciąga bo na dobrą sprawe to nie widziałem żadnego elementu do regulacji poza zbieżnością


a gdzie byś chciał aby amortyzatory były produkowane ? Jakoś to nie przeszkadza BMW, Mercedes, LandRover, PSA, GM czy ostatnio Ferrari montować amortyzatory Delphi
  
 
Cytat:
2006-03-26 22:12:54, DS pisze:
a gdzie byś chciał aby amortyzatory były produkowane ? Jakoś to nie przeszkadza BMW, Mercedes, LandRover, PSA, GM czy ostatnio Ferrari montować amortyzatory Delphi


Właśnie Delphi to dobra firma ,ale odkąd kupiła Krosnoską fabryke amortyzatorów to na nasz chłonny tanich szmelców rynek trafia właśnie Krosno spod znaku Delphi.
Dodam żę prawdziwe Delphi są w cenie orginałów i u nas prawie nikt ich nie kupuje bo po co jak są też Delphi za 1/10 ceny Made in Poland
  
 
Cytat:
Właśnie Delphi to dobra firma ,ale odkąd kupiła Krosnoską fabryke amortyzatorów to na nasz chłonny tanich szmelców rynek trafia właśnie Krosno spod znaku Delphi.
Dodam żę prawdziwe Delphi są w cenie orginałów i u nas prawie nikt ich nie kupuje bo po co jak są też Delphi za 1/10 ceny Made in Poland




Słusznie prawisz. Ja kupiłem koledze i jeszcze nie załozył jak reklamował bo olej wyciekał w jednym
  
 
A co do ABS, to mój znajomy miał taki przypadek w Hiundaju Galopperze, wymienili mu wszystkie czujniki i nie pomogło, potem jakiś magic pogrzebał w sterowniku ( jakiś przekaźnik) i był na jakiś czas spokój, ale skończyło się na wymianie sterownika
  
 
Cytat:
2006-03-26 22:47:32, autoseba pisze:
Właśnie Delphi to dobra firma ,ale odkąd kupiła Krosnoską fabryke amortyzatorów to na nasz chłonny tanich szmelców rynek trafia właśnie Krosno spod znaku Delphi. Dodam żę prawdziwe Delphi są w cenie orginałów i u nas prawie nikt ich nie kupuje bo po co jak są też Delphi za 1/10 ceny Made in Poland


Delphi produkuje amortyzatory w Krośnie, Cadiz (Hiszpania) i montuje moduły w Luton (Anglia). Jeżeli o chodzi o jakość to należy wziąć pod uwagę że amortyzatory na tak zwany aftermarket były kiedyś trochę gorszej jakości niż te sprzedawane na pierwszą zabudowę.
BTW Nie będę ukrywał faktu że pracuję w tej f-mie, dlatego trochę mnie denerwują opinie ogólne że amortyzatory Delphi są do bani. Wiem jak duży jest nacisk na jakość ostatnimi laty i trudno obecnie jest przekonać klientów że sytuacja zmieniła się diametralnie.
  
 
Ajak można wyłączyć ten ABS?wyjąć jakiś bezpiecznik?Jeżeli tak to który i gdzie on jest?