Accent 98 wymiana zegarów i obrotomierz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
udało mi się kupić kompletne zegary do Accenta z wersji GLS i próbuję je przerzucić do mojego LS, niestety nie działa obrotomierz i dodatkowo kontrolki jakoś dziwnie się pozamieniały i nie wszystkie działają. Może ktoś wcześniej próbował coś takiego zrobić i coś będzie mi mógł podpowiedzieć, ewentualnie proszę o informację czy ktoś próbował założyć obrotomierz wmiejsce jednego wylotu powietrza i czy można coś takiego zrobić bo ewentualnie jestem skłonny wymontować go z kompletnych zegarów i wmontowa sam ale chciałbym właśnie we wlocie powietrza. Może znacie jakieś firmy co mogą mi ewentualnie cos takie zrobić
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Kamil-Łódź


[ wiadomość edytowana przez: Kamilus dnia 2006-03-21 15:59:12 ]
  
 
Musisz poszukać na webtechu opisu wyprowadzeń na zegary do swojej wersji i tej od której masz zegary. Pamiętam, że kolega Mobias się z tym kiedyś bawił z sukcesem.
  
 
gadiemus możesz powiedzieć coś więcej na temat webtechu? tzn co to, gdzie to można znaleźć?
  
 
Webtech to serwisowa strona hyundaia, sa tam wszelkie opisy poszczegolnych modeli wlacznie z rysunkami i zdjeciami. Tu macie linka http://www.hmaservice.com.Teraz tzreba sie logowac, dawniej nie tzrebabylo wiec nawet niewiem jak ta stronka teraz chodzi bo dawno jej nie pzregladalem. Powodzenia
  
 
przekładałem zegary wszystkie kable trzeba pozamieniać między wtyczkami pomimo posiadania schematów elektrycznych roboty co niemiara . Prościej założyć zegary od porsche do accenta niż wymiana na kompletne. Jedyne czego nie mogę przeskoczyć to sygnał na obrotomierz w schemacie instalacji wyposażonej w obrotomierz sygnał generowany jest przez komputer , niestety wersja podstawowa ma wyprowadzenie pod innym pinem z kompa a tej strony schematu nie mam i licznik pokazuje połowę wartości ( sygnał z jednej cewki ) układ djód nie pomaga
  
 
Witam Jestem tu nowy użytkownikiem i proszę o pomoc zakupiłem zegary z obrotomierzem i jak u kolegi obrotomierz nie działa mam schemat od instalacji z obrotomierzem i bez obrotomierza co udało mi się zlokalizować to wychodzi jeden przewód z jakiegoś modułu który nie wiem gdzie się znajduje chodzi mi o schemat20 przewód 5 WHT z kostki108-1 który biegnie do dwóch modułów które nie wiem gdzie się znajdują. Czy ktoś może mi pomoc. Schemat test na http://w720.wrzuta.pl/plik/40q69cXz0jB/hyundai_accent_1999
  
 
Witam, jestem akurat po przekładce zegarów na te z obrotomierzem Accent 95" 1.5. Wymagało to poprzekładania niemal wszystkich przewodów w trzech złączach licznika. Wersja bez obrotomierza nie ma wyprowadzonego przewodu sygnałowego do obrotomierza. ja miałem problem ze zdjeciem wtyczki przy module komputera aby dobrać się do pinu z sygnałem do obrotomierza (w zalezności od wersji , rocznika jest to pin 6, 43 lub 47). Sygnał ten wzialem z dwóch przewodów sygnałowych cewki zapłonowej poprzez diody i rezystor. Układ i opis takiego rozwiązania znalazlem na stronie:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=817546&postdays=0&postorder=asc&highlight=dodatkowy+obrotomierz+fiesta&start=0
Ważne jest aby rezystor w zakresie od 18Kom do 56 Kom i mocy min. 1W dobrac eksperymentalnie. bez niego obrotomierz nic nie wskarze. Ja zastosowałem 27 kom , przejechałem ok. 1000km i obrotomierz pracuje doskonale.
  
 
Witam jestem pod wrażeniem że ci się udało wyciągnąć ten kabel i uruchomić ten obrotomierz tylko mam jeszcze kilka pytań czy te dwa kable pokazane na zdjęciu to http://w22.wrzuta.pl/obraz/8Boe89lSU6X/cefka_accent_do_obrotomierza są one do których dopinamy diody 1N4007 które kupie np. http://www.allegro.pl/item711599401_1n4007_dioda_1a_1000v_do_41_1_50_pln_50szt.html czy wlutowanie tych diod nie ma znaczenie jak je przylutuje, chodzi mi żebym je nie zamontował do góry nogami czyli mają wejście ,wyjście. Rezystor może być http://www.allegro.pl/item705719961_rezystor_22k_1w_5_10szt_kod1218.html połączony według schematu na forum elektrody między 12V(ING) a przewodem sygnałowym (SIG), bo (GND) to zero, które mogę sobie wziąć z wskaźnika paliwa lub cieczy chłodzącej tak jak 12W. Kolego birek11 może dał bys mi nr gg lub poczty może dogadał bym się z tobą, chciał bym odkupić od ciebie diody i rezystor który pasuje bo i tak z tego co widzę to kupuje je się w większej ilości.
  
 
Witam obrotomierz uruchomiłem wszystko chodzi super jedynie kosztowało to dużo przekładek okablowania ale opłacało się, Jedynym mankamentem jest też że trochę ten obrotomierz nie chodzi tak płynie ale chłopaki z elektrody pisali ze można zaekspermentować i założyć mniejszy opornik, bo aktualny mam 27k 1w.Takż birek11 dziękuję za pomoc i myślę ze temat jest zamknięty Pozdrawiam Andrzej
  
 
udało się i to w dwóch accentach naraz sygnał z obrotomierza generuje komputer i nic nie trzeba kombinować komputer kefico i siemens . Przewody znalezione metodą prób po wszystkich kablach wychodzących z komputera . Wszystko działa jak talala
  
 
posiadam accenta 1.3 97r bez obrotomierza, zakupiłem już zegary z obrotomierzem. Zauważyłem po ścieżkach na zegarach że trzeba praktycznie wszystkie piny pozamieniać i chciałbym aby ktoś mi pomógł znaleźć jakieś schematy. Zarejestrowałem się na tej stronie https://www.hyundaitechinfo.com/ ale tam nie moglem ich znaleźć. Proszę o pomoc
  
 
niestety ale ze schematami jest ciezko
  
 
albo jakaś instrukcja dokładna które piny pozamieniać. Wiem ze jest instrukcja tylko ze tam nie jest opisane tylko zdjęcia są porobione
  
 
ja nie mam, musisz czekac lub samemu szukac