MotoNews.pl
  

Problem OMEGA B 2.0 16 V !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam problem w Omedze B 2.0 16V. Po uruchomieniu silnika po chwili zapala się lampka kontrolna (pomaranczowa, z silnikiem i znakiem błyskawicy na nim), która wg instrukcji sygnalizuje usterkę układu elektronicznego.
Miał ktos moze w swoim Oplu taki problem? Co moze sygnalizowac ta lampka,jaka awarię???

dzieki za odpowiedz
  
 
Ta lampka "check engine" to jest lampka serwisowa. Gdy sie zapala to oznacza że komputer pokładowy wykrył błędne działanie jakiegoś urządzenia w twojej bryce. Może oznaczać wiele żeczy wiec trudno po tym co napisałeś stwierdzić o czym cie informuje. Możesz wywołać samemu kod usterki.W tym celu musisz miec np. książke o serwisie twojej fury z wypisanymi kodami usterek i musisz spiąć kabelkiem odpowiednie styki.Lampka bedzie mrugac i w ten sposób wyświetli ci kod usterki danego użądzenia.Niestety nie wiem kture styki masz spiąć ani nie znam kodów usterek w twoim aucie.Musisz pogadać z kims kto ma takową książke albo sprawdz w necie .Ewentualnie zdaj sie na pomoc kolegów klubowiczów
  
 
No mam ten sam problem. Zauważ, że jak się zapali pomarańczowa kontrolka to silnik nie ma pełnego sterowania - objaw jest słabszy niż normalnie. Trzeba do serwisu podjechać i podłączyć pod kompa. Wówczas pokaże co jest, a przyczyn może być wiele począwszy od przepływomierza, sondy zaworu EGR itd. Ja na razie uszczelniłem kolektopr ssący bo mi ciągnął bokiem ale kontrolka mi nadal się czasami zaświeca - zwłaszcza na ciepłym silniku i to na benie. Na gazunku jest OK.
  
 
Popieram w pelni sugestie GoGo.

JEDZ DO SERWISU - podlacz auto do komputera i wowczas bedzie wiadomo, co jest grane. Zrob to czym predzej.
  
 
A ja bardziej polecam coś innego niż serwis (cokolwiek; oczywiście z jakiegoś tam polecenia) w serwisie skroją cię jak za złoto a sprawa jest banalna - podłączenie 1 kabelka pod kolumną kierownicy i odczytanie numeru z książki (w serwisie to chyba ze 150zł kroją).
Przyczyną zapalenia się kontrolki może być dosłownie wszystko... np. w moim automacie jeśli na zimnym chcę za szybko przyspieszyć to już mi się świeci, ponieważ olej jeszcze się nie rozgrzał (i takie tam) - tak więc mam już na to nas..ne (oczywiście nie zawsze bo jest to przydata lampka).

Aha; wcale nie jest powiezdiane, że w serwisie będą wiedzieli jak rozwiązać ewentualny problem.
  
 
No dzisiaj podłączyłem u kumpla pod tester diagnostyczny. Ja mam układ wtryskowy Simtec 56.1. Wykrył mi jedną usterkę, kod 92 czujnik połozenia wałka rozrządu.
Może być, zły odczyt od Halla powoduje, że na benzynie przerywa i nie wchodzi na obroty. Na gazie ma na tyle bogatą mieszankę, że daje rady i chodzi.
spróbuje wymontować ten czujnik i sprawdzę co i jak.
  
 
Witam odczytałem błąd z komputera za pomocą lampki CHECK.
Błąd który powoduje zapalanie się tej lampki u mnie to 0130 czyli "Regulacja poza zakresem/nieprawidłowy sygnał sondy".
Czy miał ktos podobny problem? Nie wiem czym to może byc spowodowane, jest tam w sondzie jakis czujnik który mógł się zepsuc? czy raczej szukac gdzie indziej? Dodam jeszcze ze lampka zapala się po przełączeniu na lpg, na benzynie mi się jeszcze to nie zdażyło (instalacja sekwencyjna BRC Sequent 24).
  
 
To logizne, że zapala się na LPG, natomiast dlaczego montażyści instalacji LPG nie założyli ci emulacji sondy to już inna sprawa. Jedź do nich i każ to zrobić, będzie spokój. Jeżeli tego nie zrobią zaniedługo auto zgłupieje do reszty . Wtedy bez resetu kompa i wgraniu od nowa softu się nie obejdzie.
  
 
Cytat:
2006-03-26 20:44:38, JanuszGnitecki pisze:
To logizne, że zapala się na LPG, natomiast dlaczego montażyści instalacji LPG nie założyli ci emulacji sondy to już inna sprawa. Jedź do nich i każ to zrobić, będzie spokój. Jeżeli tego nie zrobią zaniedługo auto zgłupieje do reszty . Wtedy bez resetu kompa i wgraniu od nowa softu się nie obejdzie.


No właśnie nie logiczne bo to jest sekwencyjny wtrysk gazu więc nie powinno świecic CHECK. Po za tym to już parę tysięcy zrobiłem na tej instalacji i nic takiego się nie działo, teraz ostatnio zaczął świecic.
  
 
Czy z tego że jest to sekwencyjna instalacja LPG wynika też, że podczas jazdy na gazie działa sonda lambda?
  
 
A co nie działa??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zresztą już mam po problemie, a powodem tego błędu sondy lambdy było to że uszkodzony był czujnik sterujący wtryskami gazu-dawał za duże ciśnienie i sonda sygnalizowała złą mieszaknkę!
  
 
Na gazie sonda również pracuje, a emulator ma za zadanie podawać takie wartości, jakby silnik pracował na benzynie.
  
 
No pewnie ze pracuje, paweldm ma rację i dlatego mi świeciła bo czujnik dawał za duże ciśnienie gazu,a sonda wychwytywała niewłaściwą mieszankę przez to.
Dziekuję wszystkim za zainteresowanie moim problemem.
Pozdrawiam.