Koło pasowe 132 2.0 benzyna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
takie szybkie pytanie: doszły mnie sluchy ze w niektorych typach tych szeregów występowały koła pasowe przykręcane sruba z lewym gwintem.ktos wie cos na ten temat?jak to rozpoznac zanim sie zabierze za odkrecanie?
  
 
niektóre śruby nakrętki mają nacięcie (nakrętka w dfie na łożysku piasty)
  
 
W starych 1.6 i 1.8 były wały z lewogwintową śrubą. Poza tym jak zaglądniesz w głąb koła to chyba odróżnisz nakrętkę od śruby
  
 
w 2.0 też zdarzały się śruby.
  
 
z reguly sruby byly w przod napedach
  
 
Cytat:
2006-03-23 10:33:07, tom_stm pisze:
w 2.0 też zdarzały się śruby.

  
 
U mnie jest śruba 22 z lewym gwintem.
Ale moje 1.6 jest niby ze 132, wyciągnięte ze 131, ale rozrząd miał typowy dla Ritmo (143 ząbki na pasku), więc to w ogóle kosmos.
  
 
Cytat:
2006-05-12 10:28:29, Cyneq pisze:
ale rozrząd miał typowy dla Ritmo (143 ząbki na pasku), więc to w ogóle kosmos.

wciśnięto inny pasek
  
 
Ja mam w moim dohc śrube , a właściwie jej nie mam ... ma ktoś może taką do sprzedania?? stoje ze składaniem silnika bo nie mam broków 40 i tej śruby...misy pompy oleju... ech
  
 
Cytat:
2006-05-12 18:29:47, Blady pisze:
Ja mam w moim dohc śrube , a właściwie jej nie mam ... ma ktoś może taką do sprzedania?? stoje ze składaniem silnika bo nie mam broków 40 i tej śruby...misy pompy oleju... ech



broki pasuja od lady. srube moze uda mi sie zalatwic z ritmo, ale nei gwarantuje
  
 
Cytat:
2006-05-12 18:37:23, kosa131 pisze:
broki pasuja od lady. srube moze uda mi sie zalatwic z ritmo, ale nei gwarantuje



wszystkie broki tj od wału i bloku?
  
 
Cytat:
2006-05-12 21:45:38, Poramancza pisze:
wszystkie broki tj od wału i bloku?



do walu to nie wiem, ale do bloku z tego co przymierzalem pasuja
  
 
Cytat:
2006-05-12 12:03:37, automatic pisze:
wciśnięto inny pasek



No co Ty, starego paska nie miałem, ale kupiłem rolkę idento jak stara. Zamówiłem pasek i dostałem 144 zęby. Okazuje się jednak ze taki jest za luźny, no i musiałem wziąć 143. Najlepsze ze na obu pisze że pasują do 132/Argenta z 1982 roku (czy 83 już nie pamiętam), a wtedy własnie wyprodukowano "dawcę".

aha, kombinowanie z brokami na blok nie ma sensu (od zuka nie podejdą- to jakiś mit, nie wiem jak od łady). W sklepie fiatowym we Wrocku sa oryginalne do DOHCa, całe 4 zł sztuka. Jak ktoś chce to pisać, podjade, zakupie, włoze w koperte i wyśle.
  
 
witam , odkopuję temat bo mam problem

dzisiaj zakupiłem 1.6 dohc z ritmo , jestem w fazie rozbiórki i natrafiłem na problem , nie mogę odkręcić koła pasowego , ładnie zablokowałem koło zamachowe , przykładam dość duży moment i nic , jak odróżnić czy mam gwint lewy czy prawy

dodam ,że jest tam śruba
  
 
o ile mnie pamiec nie myli to tam wlasnie byl chyba odwrotny gwint. kania najlepiej bedzie wiedzial
  
 
sruby byly takie i takie, ale wiecej bylo odwrotnych
  
 
jeśli się nie da ręcznie to znajdź kogoś kto ma klucz pneumatyczny.
W moim 2.0 śruba z wału SAMA się odkręca,już dwa razy mi wypadła podczas jazdy a raz musiałem ją po tyg.jazdy dokręcić bo już była luźna.U mnie jest normalny gwint i pomimo mocnego dokręcania co jakiś czas trzeba ją dokręcić Przed dłuższą trasą zawsze kontroluje jej stan.
  
 
hemigtx to wez klej do gwintow np. loctite i po sprawie
lub zapunktuj
  
 
mam klej do gwintów tylko troche sie balem go użyć ze względu na to,że i tak za nie długo będę ją odkręcać
  
 
to wtedy sie odkreci