MotoNews.pl
3 Gdzie jest KOMPUTER/STEROWNIK w moim aucie??? (139756/45)
  

Gdzie jest KOMPUTER/STEROWNIK w moim aucie???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Czy ktoś z Was, drogich forumoczytaczy obeznanych w sprawach essich, może mi podpowiedziedzieć, w którym miejscu znajduje się komputer/sterownik do pompy wtryskowej Lucas w Fordzie Escorcie 1.8TD 1997 (70KM) wersja bez intercoolera? Z informacji jakie posiadałem powinien być (patrząc z przodu na komorę silnika) po prawej stronie przed pompą ABS. Ale tam go nie ma...
  
 
W słupku od strony kierowcy lub obok zbiorniczka płynu chłodzącego.
  
 
dokładnie jak Kris75 mówi, ja mam w słupku a powinienem miec w okolicy jednego z nadkoli.
  
 
Cytat:
2006-03-22 20:38:01, Kris75 pisze:
W słupku od strony kierowcy lub obok zbiorniczka płynu chłodzącego.


Chyba pozostaje słupek, bo obok zbiorniczka płynu chłodzącego mam zbiorniczek płynu do wspomagania kierownicy, a obok nich już nic tam nie ma.
To jak się do niego dostać???


[ wiadomość edytowana przez: McViking dnia 2006-03-22 21:16:54 ]
  
 
Zdjąć boczek I think.
  
 
Cytat:
2006-03-22 21:07:36, WilK pisze:
Zdjąć boczek I think.



WilKu - jaki B O C Z E K ???!!!
Nie strasz mnie, że muszę rozebrać pół auta żeby się dostać do jednego elektronicznego szpeja w słupku...
  
 
wsiadasz do auta, patrzysz na pedały i lewą nogą dotykasz plastikowej obódowy w kształcie trójkąta, zdejmujesz ją z zatrzasków i masz już gotowe.
  
 
Cytat:
2006-03-22 22:25:47, Kleszczak pisze:
wsiadasz do auta, patrzysz na pedały i lewą nogą dotykasz plastikowej obódowy w kształcie trójkąta, zdejmujesz ją z zatrzasków i masz już gotowe.



Ufff... Dzięki
  
 
Cytat:
2006-03-22 19:40:14, McViking pisze:
Witam Czy ktoś z Was, drogich forumoczytaczy obeznanych w sprawach essich, może mi podpowiedziedzieć, w którym miejscu znajduje się komputer/sterownik do pompy wtryskowej Lucas w Fordzie Escorcie 1.8TD 1997 (70KM) wersja bez intercoolera? Z informacji jakie posiadałem powinien być (patrząc z przodu na komorę silnika) po prawej stronie przed pompą ABS. Ale tam go nie ma...


A czy ktoś kiedyś próbował taki sterownik diagnozować?
Moich kłopotów z pompą ciąg dalszy objawił po próbie wyregulowania kąta wtrysku. Okazało się, że po regulacji jest gorzej niż przed, a regulacja była robiona zgodnie ze sztuką i na specjalny przyrząd. Wreszcie po braku efektu, pompiarz odłączył tzw. inteligentny elektrozawór i tak jakby żadnej różnicy nie było. Ale po podłączeniu go pod jego przyrząd silnik zaczął pracować jak cacko - cichutko, równiutko - no miodziucho. Stwierdził więc, że albo padł sterownik albo przewody do niego gdzieś się przetarły.
I jeszcze jedno - czy znacie w Krakowie jakiegoś niedrogiego elektryka, który umiałby to zdiagnozować i ewentualnie naprawić?
  
 
Cytat:
2006-03-22 22:25:47, Kleszczak pisze:
wsiadasz do auta, patrzysz na pedały i lewą nogą dotykasz plastikowej obódowy w kształcie trójkąta, zdejmujesz ją z zatrzasków i masz już gotowe.


No więc po stronie kierowcy nic nie znalazłem - tylko kilka wiązek przewodów i tyle. Za to po stronie pasażera i owszem - piękną skrzynkę całkiem pokaźnych rozmiarów - EEC-V (SAUD). Na razie nierozbieralną bowiem skręconą dziwnymi śrubami pod klucz 5.5, a takiego nie posiadam. Tu jest też gniazdo diagnostyczne wyprowadzone na ten trójkątny boczek.
Przydało by się zrobić diagnostykę komputerową. Niestety na Piastowskiej wpięcie w komputer kosztuje 80,- zł. Nie zna ktoś tańszej w Krakowie lub okolicach?
  
 
HEHE NIE DOCZYTAŁEM :>

[ wiadomość edytowana przez: fizz2 dnia 2006-06-11 22:54:07 ]