Zabieram sie za zakladanie el. szyb co potrzebuje ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie
naturalnie mam:
- el. podnosniki
- przelacznik
- przewody kupie // bo oryginalnych nie dostane// wystarczy 2,5mm^2 ??

pytania:
1. ile bezpiecznikow i jakie ??
2. jakies przekazniki ?? po co one ?? czy do tego zeby szyby same sie opuszczaly lub podnosily po przytrzymaniu przycisku ??
3. z silnika wychodza 2 przewody, to sa od obrotow lewo/prawo a masa na obudowie ??
4. wlacznik ma 4 piny tzn. wspolny plus, lewo, prawo, oswietlenie wlacznika ??
5. puszka bezp ma juz zainstalowane gniazda bezp czy musze to jakos ominac ??
6. zlaczki w drzwiach maja jakies zapasowe bolce ?? bo w drzwiach mam tylko centralny...
7. ma ktos jakis lopatologiczny schemat ?? moze tez byc oryginalny opis instalacji el. szyb

pozdro i z gory wielkie dzieki za pomoc
  
 
1. Jak podepniesz pod skrzynkę, to nie potrzebujesz. B22 o ile pamiętam.
2. Przekaźnik jest potrzebny w przypadku a) gdy chcesz otwierać szyby przy wyłączonym zapłonie, b0 gdy montujesz tzw. higher option z szybą kierowcy opuszczaną jednym przyciśnięciem.
3. Przewody są dwa, bo w przyciskach masz nawrót silnika, tzn +/- i -/+.
4. Włącznik powinien mieć 7 pinów
5. Jeśli masz puszkę, to możesz podpiąć się pod jakikolwiek stały +. Ale wtedy ciężko będzie skonfigurować p.2.
6. Mają. Ale piny trzeba dołożyć.
7. Ma ktoś
  
 
2006-03-22 21:11:58, WilK pisze:
2. Przekaźnik jest potrzebny w przypadku a) gdy chcesz otwierać szyby przy wyłączonym zapłonie, b0 gdy montujesz tzw. higher option z szybą kierowcy opuszczaną jednym przyciśnięciem.>>joker>>i tak bede robil czyli latwiej mi bedzie wyciagnac gdzies + "pokazujacy sie" po przekreceniu zaplonu i wszystkie polaczenia lacznie z przekaznikiem wcisnac pod obudowe kanalu :]

3. Przewody są dwa, bo w przyciskach masz nawrót silnika, tzn +/- i -/+. >>joker>>czyli dobrze rozumiem na obudowie jest masa a te dwa przewody to od kieunku obrotu, bo juz sie zakrecilem

4. Włącznik powinien mieć 7 pinów >>joker>> zgadza sie ze siedem 3 na wlacznik kierowcy 3 na wlacznik pasazera i 1 na oswietlenie

7. Ma ktoś >>joker>> kilka tematow dalej znalazlem ale lopatologicznie to nie jest napisane
  
 
Po schemacik zapraszam TUTAJ

Jak jakieś dodatkowe pytania to zapraszam, niedawno montowałem

Co do pytania o silnik to masz kable dwa i jak napisał na nich plus i minus. Przełącznik jest tak skonstruowany że zaleznie jak naciśniesz raz na jednym z kabli jest plus a raz minus
  
 
Zapewne za jakiś czas będziesz chciał sobie założyć super bajer, czyli domykanie szyb - w związku z tym proponuję pociągnąć plus bepośrednio od kabla wchodzącego na skrzynkę bepieczników.
  
 
Cytat:
2006-03-22 21:36:32, Shaq27 pisze:
Po schemacik zapraszam TUTAJ Jak jakieś dodatkowe pytania to zapraszam, niedawno montowałem Co do pytania o silnik to masz kable dwa i jak napisał na nich plus i minus. Przełącznik jest tak skonstruowany że zaleznie jak naciśniesz raz na jednym z kabli jest plus a raz minus



no wlasnie nie zdazylem wyedytowac i usunac tekstu o podlaczeniu silnika bo juz to zaczailem co do pomocy w instalacji to napewno sie zglosze, ale to troszke pozniej jak narazie elektryk nipraktykujacy nie ma czasu (czyt. ja) a elektryk praktykujacy (czyt. moj tata) ciagle zajety ..... a powiedz mi robiles instalke na wzor oryginalnej czy moze po najmniejszej lini oporu ?? bo jak na moje najlatwiej bylo by podciagnac tylko plus ze skrzynki przewody od silnikow i laczyc wszystko w kanale pod obudowa ??
  
 
Cytat:
2006-03-22 21:52:58, joker pisze:
no wlasnie nie zdazylem wyedytowac i usunac tekstu o podlaczeniu silnika bo juz to zaczailem co do pomocy w instalacji to napewno sie zglosze, ale to troszke pozniej jak narazie elektryk nipraktykujacy nie ma czasu (czyt. ja) a elektryk praktykujacy (czyt. moj tata) ciagle zajety ..... a powiedz mi robiles instalke na wzor oryginalnej czy moze po najmniejszej lini oporu ?? bo jak na moje najlatwiej bylo by podciagnac tylko plus ze skrzynki przewody od silnikow i laczyc wszystko w kanale pod obudowa ??



jedna uwaga. Jak zrobisz po najmniejszej linii oporu to będziesz miał ryzyko, że w przypadku zostawienia uchylonej szyby, wsadzi ktoś jakiś kij przez szparę i naciśnie nim przyciski sobie szybkę otworzy...
dlatego jeśli już tak masz zamiar zrobić to zasilanie proponuję wziąść po stacyjce, a nie prosto z aku

ps. przyda się wiertara do rozkręcania nitów

  
 
Cytat:
2006-03-22 22:02:29, MasterCheat pisze:
jedna uwaga. Jak zrobisz po najmniejszej linii oporu to będziesz miał ryzyko, że w przypadku zostawienia uchylonej szyby, wsadzi ktoś jakiś kij przez szparę i naciśnie nim przyciski sobie szybkę otworzy... dlatego jeśli już tak masz zamiar zrobić to zasilanie proponuję wziąść po stacyjce, a nie prosto z aku ps. przyda się wiertara do rozkręcania nitów


zasilanie po stacyjce może i tak, ale pamiętaj, że płyną tam duże prądy.
A i co mi się przypomniało - do montowania silników stosowane są jednorazowe śruby z zawulkanizowaną gumą amortyzującą. Te śruby wkręca się w szkielet drzwi (uważaj jak będziesz kupował, bo są dwa rodzaje - zakończone gwintem śruby lub wkrętu - sprawdź jak masz oryginalnie i kup odpowiednie - oba mają taki sam nr katalogowy) i w te śruby nituje się silniki. Nie są tanie i potrzebne są trzy na stronę. Dobrze jest zaopatrzyć się w odpowiednie nity (muszą być idealnie dopasowane do owtorów w śrubach).
Jak będziesz rozwiercał stare nity uważaj, żeby nie zbić szyby
  
 
Cytat:
2006-03-22 21:27:16, joker pisze:
4. Włącznik powinien mieć 7 pinów >>joker>> zgadza sie ze siedem 3 na wlacznik kierowcy 3 na wlacznik pasazera i 1 na oswietlenie



Niestety, po 7 pinów na stronę.
  
 
Cytat:
2006-03-23 15:44:01, WilK pisze:
Niestety, po 7 pinów na stronę.


no właśnei tyle ich jest w orginalnych przyciskach. z tym że nie musisz wykorzystywać wszystkich, bo jeden to np. podświetlanie przycisków, chyba 2 x jest masa itd...
  
 
przełącznik ma 7 pinów - plus, masa i po 2 na każdą stronę, ma tyle pinów, ponieważ aby szyba jechała w dół i w górę potrzebna jest zmiana polaryzacji (zamiana plusa z minusem). Przewody hmm......... 2.5mm ale oczywiście jako linka, bezpiecznik 30A i najlepiej przewody z porządną izolacją jak chcesz miec spokój. Ps jak masz centralny zamek na pilota i masz 30 sekundowy impuls masowy ze sterownika od zamka to możesz się pobawić i zrobic uklad taki, że jak zamkniesz auto to automatycznie domknie ci szyby, potrzeba do tego 5 przekaźników i troche przewodów ale jest to wykonalne. Sam opracowałem taki schemat i założyłem i sprawuje się świetnie ( przydatne latem) Pozdrawiam Aha i uwierz że przy prądzie 30A potrafi się topić izolacja
  
 
Cytat:
2006-03-23 17:39:27, ToFastMKIV pisze:
Aha i uwierz że przy prądzie 30A potrafi się topić izolacja



co do topiacej izolacji to juz sie duzo naoogladalem na pracowniach elektrycznych :]

a wracajac do wlacznika to patrzac na niego od strony pinow mam je tak rozmieszczone, ze wlacznik kierowcy ma 3 piny kolo siebie przerwa i jeden pin sam...przy wlaczniku pasazera jest identycznie...to znaczy ze wszystko ok ??
  
 
Cytat:
2006-03-23 23:39:56, joker pisze:
co do topiacej izolacji to juz sie duzo naoogladalem na pracowniach elektrycznych :] a wracajac do wlacznika to patrzac na niego od strony pinow mam je tak rozmieszczone, ze wlacznik kierowcy ma 3 piny kolo siebie przerwa i jeden pin sam...przy wlaczniku pasazera jest identycznie...to znaczy ze wszystko ok ??



to znaczy że na bank nie masz orginalnych przycisków...

zresztą zobacz schemat, są tam rozpisane włączniki. Jak widac mamy na każdym właczniku 3 przewody brązowe (masa), 2 przewody sterujące silnikiem, jeden przewód od podświetlania i jeden pin wolny.

[ wiadomość edytowana przez: MasterCheat dnia 2006-03-24 10:26:27 ]
  
 
Witam.
Moze komus sie przyda fotki oryginalnych przyciskow




  
 
Cytat:
2006-03-24 20:07:00, Deny pisze:
Witam. Moze komus sie przyda fotki oryginalnych przyciskow



ale w mk7 sa zupelnie inne te przyciski
  
 
Ale piny sa tak samo roznia sie chyba tylko ksztaltem.