MotoNews.pl
  

Maglownica - luz z jednej strony (bez wspomagania)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj podniosłem auto, wyczepiłem obie końcówki drążka kierownicy i sprawdziłem maglownice.
A więc od strony posażera nie ma żadnego luzu. Natomiast od strony kierowcy jest spory wyczuwalny luz. Maglowinice mam bez wspomagania, a essi to MKV 1991. Czy jest możliwośc jakoś usunąc ten luż od strony kierowcy czy od razu wymienić na inną. Czytałem w innych postach że jest tama jakaś śróba do regulacji, natomiast ja nie bardzo mogłem tam takową znaleźć. Może ktos już to przerabiał ??
Wogóle czy da się ten luz zlikwidować.
  
 


ja widzisz od strony kierowcy, w miejscu łączenia wałka kierowniczego z przekładnią, od tyłu jest taka tulejka dociskowa i na niej sprężynka
one odpowiadają za likwidowanie luzu /numer 8 i 9/
musiałbyć odkręcić tą pokrywkę /numer 10/ i zobaczyć czy czasem sprężynka nię pękła/
  
 
Ale żeby dojśc do tej sróby to musze odkręcić maglownice, co nie ?
Bo własnie teraz patrzyłem i chyba bez jej odkręcania nie da się tego zrobic. a moze wystarczy ją poluzowac ??
  
 
Trzeba rozłaczyć magiel z kolumną a następnie odkecić przekładnie od budy
  
 
Cytat:
2006-03-25 21:03:34, tjmdm pisze:
Trzeba rozłaczyć magiel z kolumną a następnie odkecić przekładnie od budy



Qrcze to dużo roboty z tym, i nie wiadomo jaki efekt będzie.
A można kupić tą sprężynke ? Wogóle jakie prawdopodobieństwo że ta śróba pomoże ??
  
 
Cytat:
Qrcze to dużo roboty z tym, i nie wiadomo jaki efekt będzie.
A można kupić tą sprężynke ? Wogóle jakie prawdopodobieństwo że ta śróba pomoże ??


pisałem już kiedyś o tym...poszukaj proszę mojego postu na ten temat ...wewnątrz przekładni jest taka tulejka z teflonu lub podobnego ustrojstwa...ma ona za zadanie niwelować luz poprzeczny...to cholerstwo się wyrabia z czasem i powstaje ten luz...trzeba wyjąć maglownicę, rozebrać, wywalić tą zurzytą tuleję i dorobić nową...to tyle co mogę podpowiedzieć
  
 
Cytat:
2006-03-25 21:34:13, tjmdm pisze:
pisałem już kiedyś o tym...poszukaj proszę mojego postu na ten temat ...wewnątrz przekładni jest taka tulejka z teflonu lub podobnego ustrojstwa...ma ona za zadanie niwelować luz poprzeczny...to cholerstwo się wyrabia z czasem i powstaje ten luz...trzeba wyjąć maglownicę, rozebrać, wywalić tą zurzytą tuleję i dorobić nową...to tyle co mogę podpowiedzieć



zawsze jak patrze na maglownice to wydaje mi się że ona jest nierozbieralna, czytałem kilka postów, ale nie bardzo sobie wyobrażam jak ją można rozebrać.
Pozatym piszesz że trzeba dorobić tą tulejkę, czyli rozumiem że samemu trzeba ją jakoś wyrzeźbić bo kupić jej nie można. ??
I czy to normalne ze luz jest tylko po stronie kierowcy ??
  
 
up
  
 
up.

Może jeszcze ktoś ma jakiś pomysł ??