Samara 1500 - w poszukiwaniu mocy:)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Czy ktos moglby mnie poratowac rada.
Odziedziczylem po dziadku samare 1500 rocznik 1990.
Zalozylem jej nowa instalacje gazowa.
Teraz moze pare faktow:
Pali 12 LPG na trasie i ok 15 LPG w miescie.
Na gazie ledwie rozpedza sie do 100km/h na 4 biegu.
Na 5-tym nie ma sily jechac. Regulacje na zaworku zamontowanym przed gaznikiem
nie zwiekszaja juz mocy silnika.
Na benzynie gasnie a przelaczona na benzyne z gazu ciagnie ale tylko na wysokich obrotach.
NO i co wazne silnik sie mocno grzeje - wskazowka zawsze pionowo.
Mam swiece 3 elektrodowe ISKRA.
Prosze o Wasze 2 slowa co mojego problemu. Zaplon? Gaznik?
dzieki i pozdrawiam
marek
  
 
proponuje sprawdzić kompresje..wygląda na to że pierścienie do wymiany...tyle gazu chlapie...za dużo..i brak do tego mocy...odpal silik i odkręć korek wlewu oleju jak będzie mocno dmuchać powietrze to pierścienie do wymiany..

[ wiadomość edytowana przez: Tomatol dnia 2006-03-27 23:46:48 ]
  
 
jak dla mnie to zacznij od poszukiwania mocy na benie czyli jak napisałeś zapłon , gaźnik , ewentualnie jak masz możliwość zmierz stopień spężania.
A jeszcze jak się tak grzeje to czy nie ubywa płynu a może go nie ma ? a jak ubywa i się gotuje to trza by głowice pewnie w góre i zmienić uszczelke.
Tak czy siak ciężko jednoznacznie określić na odległość, może będziesz w łodzi to ci pomogę przynajmniej zdiagnozować
  
 
Serdeczne dzieki
  
 
Cytat:
2006-03-27 23:14:02, gooram pisze:
Witam. Czy ktos moglby mnie poratowac rada. Odziedziczylem po dziadku samare 1500 rocznik 1990. Zalozylem jej nowa instalacje gazowa.



kiedy zalozyles instalacje gazowa?

Cytat:
Teraz moze pare faktow: Pali 12 LPG na trasie i ok 15 LPG w miescie. Na gazie ledwie rozpedza sie do 100km/h na 4 biegu. Na 5-tym nie ma sily jechac. Regulacje na zaworku zamontowanym przed gaznikiem nie zwiekszaja juz mocy silnika.


gaz ma jeszcze kilka fajnych regulacji, i trzeba go naprawde dobrze ustawic - na parowniku. do wyboru masz albo stacje gazowe- jak masz na gwarancji to jedz do tych co zakladali i popros. jak stwierdza ze jest ok to ich op***dol ze zle jezdzi i niech sie przyloza. albo znajdz kogos kto siedzi w gazie i wie jak ustawic - moja samarka jest regulowana pod blokiem przy piwku z kumplem -i w miescie nie przekracz 10/100 gazu a poszla do 160

Cytat:
Na benzynie gasnie a przelaczona na benzyne z gazu ciagnie ale tylko na wysokich obrotach.


mogla ci przydechnac pompka paliwa albo membrany w gazniku. a tak przy okazji - regulowales gaznik po zalozeniu gazu?

Cytat:
NO i co wazne silnik sie mocno grzeje - wskazowka zawsze pionowo.


hmmm u mnie to akurat oznacza sprawna prace ukladu chlodzenia... no chyba ze jak zgasisz silnik to tez masz pionowo

Cytat:
Mam swiece 3 elektrodowe ISKRA.


A jak stare? do samarek bardzo pasuja np ngk 1elektrodowe.
  
 
Instalacje gazowa zalozylem w grudniu 2005.
Regulacja gaznika troche sie przerazilem jak zobaczylem jego opis na 3 strony w krazacym po sieci PDFie do Lady.
I chyba gaznik jest jedna z glownych przyczyn niesprawnosci.

Czy moge liczyc na symbol tych swiec NGK? Zamowilem co prawda na jutro NGK 0,8 ale chce miec pewnosc ze to co w sklepie znalazlo sie w katalogu to to samo.

Czy w przypadku pierscieni do wymiany nie byloby tak ze na benzynie tez nie mialaby sily jechac????

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-03-27 23:50:49, dobry pisze:
... ewentualnie jak masz możliwość zmierz stopień spężania.



Moze cisnienie w cylindrach a nie stopien sprezania! To jednak 2 rozne rzeczy. Bardzo rozne.
  
 
BPR6ES - standard do samarki, najlepiej mi na takich jezdzi. Jezeli instalacje zalozyles w grudniu, to udaj sie na regulacje gazu - na to gaznik nie ma z reguly wplywu, powinna na gazie chodzic ladnie. Jezeli chodzi o regulacje gaznika, to bym sie udal do panow od gaznikow, bo jest to naprawde powalone - przynajmniej dla mnie. Jak jezdzisz od grudnia na gazie to mozesz miec juz sito z membranek w gazniku - wtedy na benzynce beda problemiki Co do pierscieni to wydaje mi sie ze tak, ale nie sugeruj sie tym - ja naprawiam na codzien komputery a nie silniki
  
 
Jeszcze pytanko:
rzeczywiscie mocno dmucha z wlewu oleju.
To rzeczywiscie rzutuje jednoznacznie na zuzycie pierscieni?
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-03-28 16:40:40, gooram pisze:
Jeszcze pytanko: rzeczywiscie mocno dmucha z wlewu oleju. To rzeczywiscie rzutuje jednoznacznie na zuzycie pierscieni? pozdrawiam


pierścienie albo są pęknięte albo się zapiekły..nalerzy je jak najszybciej wymienic bo jeśli sa pekniete to narobią rys...pozdrawiam
  
 
Cytat:
Moze cisnienie w cylindrach a nie stopien sprezania! To jednak 2 rozne rzeczy. Bardzo rozne.


TEORETYK
a i tak wiadomo o co chodzi