MotoNews.pl
6 Polerownie dolotu i wylotu - jak, czym i jakie są obawy ?? (140571/129)
  

Polerownie dolotu i wylotu - jak, czym i jakie są obawy ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak wyżej. Chciałbym wiedziec czy można tego dokonać w essim MKVII 1.6 16v ZETEC??
Jak tego dokonac żeby nic nie zepsuć ??
Czy da się cokolwiek zrobić w warunkach garażowych i w jaki sposób ??
Na co należy zwrócić uwagę ??
  
 
nie mam pojęcia o jaki dolot i wylot Ci chodzi
  
 
zapewne chodzi o polerke kanałów dolotowych i wydechowych jeżeli potrafisz samemu zdiąć głowica po czym ją założyć to spoko do polerki doloz jeszcze porting i powinno byc ok
  
 
Cytat:
2006-03-29 16:15:51, noxx pisze:
zapewne chodzi o polerke kanałów dolotowych i wydechowych jeżeli potrafisz samemu zdiąć głowica po czym ją założyć to spoko do polerki doloz jeszcze porting i powinno byc ok



hehe,
no w sumie tak, myślałem że chodzi o polerowanie czegoś na zewnątrz i połysk
  
 
Nie nie - żadnego połysku dla wyglądu.

Chodzi mi o kolektor dolotowy i wylotowy. Co prawda dolotowy kolektor jest plastikowy - więc za wiele sie nie wypoleruje ale kanały w silniku są już ze stali!!

Ale czy nie ma żadnych przeciwskazań i czy można dokonać tego bez zagrożenia dla silnika ??

I czym najlepiej ??

  
 
P.S. i co to jest ten porting ????



[ wiadomość edytowana przez: VinCe dnia 2006-03-29 17:56:52 ]
  
 
Cytat:
2006-03-29 17:38:56, wisnia003 pisze:
P.S. i co to jest ten porting ???? [ wiadomość edytowana przez: VinCe dnia 2006-03-29 17:56:52 ]


porting to najprościej rzecz ujmując powiększanie kanałów ssących i wydechowych w głowicy
  
 
porting to dopasowanie kanalow glowicy do kanalow kolektrorow.. tak aby idealnie spasowaly.
najprosciej kanaly mozesz obrobic tak jak ja to zrobilem: gruby pilnik i zdzierasz wszystkie nierownosci odlewu itd poszerzajac kanaly. nastepnie gruby papier scierny i szlifujesz to co robiles wczesniej.. pozniej drobniejszyi znow to samo. do gladkiego..... jesli masz mozliwosci to pasta i polerujesz. zycze ci mocnych palcow mi moje myslalem ze odpadna jak to robilem
  
 
I co daje to jakiś rezultaty ??

Nie ma żądnych niebezpieczeństw i negatywnych efektów ??
  
 
czasami przy gaźnikowych silnikach skrapla się paliwo blablabla ty masz mk7 wiec tylko wtrysk robisz tak ze napoczątku polerujesz sobie kanały w ssące przy okazji możesz ładnie wypolerować zawory coby paliwko ładnie splywalo poczym zrobić ten porting to co liked pisal to tyle co mozesz zrobic bez ryzyka w jakiejs rozwiercanie kanalow nie radze się bawić w zaciszu domowym bo gdzies sięjeszcze przebijesz do kanału wodnego albo cus a czym no napoczatku jakiś drobny papier ścierny i potem pasta wiertarka z taką śmieszną specjalną końcówka do polerki na takim dlugim ruchom badylku hmmm
ps glowica w mk7 jezeli niemasz tam OHV'ki albo diesla to glowice masz z alu
  
 
Cytat:
2006-03-29 18:05:49, wisnia003 pisze:
I co daje to jakiś rezultaty ?? Nie ma żądnych niebezpieczeństw i negatywnych efektów ??



Jak komu
  
 
Krótki kurs obróbki kolektorów i głowicy
  
 
Dzieki za LINKa !!!!