[126] Skrzynia na prostych zębach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam do kupienia skrzynie biegów na prostych zębach, z tym, ze ma wywalone 1 i 2 bieg. Czy mozna gdzies dostac takie biegi (dorobic)? Jak wsadze seryjne biegi bedzie to jakoś działało i czy będzie to sensowne?

I tak btw.:
Ile taka skrzynia jest warta?
  
 
Drobic pewno ze idzie...ale $$$$$-pewno dlatego jest na sprzedaz
A do wsadzenia seryjnych koł...jak chcesz połączyc koło o prostych zebach z kołem o zebach skosnych
  
 
2 to nie problem, bo jest jakby oddzielnie, ale co z jedynka? Choinka, czy zebatka? Bo jak choinka, to musisz przelozyc 3 i 4 na nowa choinke, a to juz nie taka tania sprawa.
Wszystko zalezy za ile mozesz to kupic
  
 
dobra teraz na powaznie!!
więc sie nie śmiać bo nie wiem
co daje skrzynia na prostych zębach??
  
 
Cytat:
2006-03-29 22:51:28, CEHU pisze:
dobra teraz na powaznie!! więc sie nie śmiać bo nie wiem co daje skrzynia na prostych zębach??



Jest krótsza , przez co szybciej przyspiesza
Da się zrobić taką skrzynie.Kupujesz nową choinke staczasz z niej tryby 3i4 biegu i nabijasz te krótki.

[ wiadomość edytowana przez: mateuszc dnia 2006-03-29 22:55:55 ]
  
 
aha...
dzieki
  
 
ogólnie skrzynia leży u kolegi, ktory dostał ją kiedys jeszcze latach 90 od wujka. I tak sobie od tamtego czasu lezy w piwnicy.

Moge ją mieć za nieduze pieniądze max. 100zł, ale raczej mniej, a ze towar dobry to wykorzystac mozna
  
 
Cytat:
2006-03-29 22:55:37, PitGTR pisze:
ogólnie skrzynia leży u kolegi, ktory dostał ją kiedys jeszcze latach 90 od wujka. I tak sobie od tamtego czasu lezy w piwnicy. Moge ją mieć za nieduze pieniądze max. 100zł, ale raczej mniej, a ze towar dobry to wykorzystac mozna



jak za 100 to bierz niech nawet leży!! a to jest krótkie 2,3,4 czy tylko 3,4?
  
 
1,2,3,4 na prostych zębach - tylko jak pisze 1,2 wydymane.
Jutro bede miał jej fotki. Niestety narazie nic wiecej o niej nie wiem.
  
 
Cytat:
2006-03-29 22:56:54, mateuszc pisze:
jak za 100 to bierz niech nawet leży!! a to jest krótkie 2,3,4 czy tylko 3,4?



Młody ale nikt nie napisał że to krótka skrzynia zdaje się, tylko mowa o tym że na prostych zębach ...
  
 
Cytat:
2006-03-29 22:59:50, PitGTR pisze:
1,2,3,4 na prostych zębach - tylko jak pisze 1,2 wydymane. Jutro bede miał jej fotki. Niestety narazie nic wiecej o niej nie wiem.


1 jest na prostych w serii
  
 
nierozumiem tych wywodow co maja proste zeby do krotkiego przelozenia?
to sa dwie rozne cechy
  
 
Dokladnie. Jak bedziesz ogladal skrzynke, to policz zeby na poszczegolnych kolach i bedziesz wiedzial, czy przelozenia sa krotsze, czy nie.



Cytat:
2006-03-29 22:51:28, CEHU pisze:
dobra teraz na powaznie!! więc sie nie śmiać bo nie wiem co daje skrzynia na prostych zębach??



Przede wszystkim proste zeby jest latwiej zrobic
Przy prostych zebach jest mniejsze prawdopodobienstwo zakleszczenia sie skrzyni. "Wada" (chociaz dla mnie zaleta ) tej skrzyni jest to, ze jest glosna. Generalnie taka skrzynia to tylko do sportu


Aha jeszcze jedno - jezeli to jest krotka skrzynia, to wsadzenie seryjnej 2ki jest IMO bez sensu, a dorobienie krotkiej 2-ki to koszt 250pln np. u Swiatka.
Koszt przelozenia 3 i 4 na nowa choinke to bodajze 150pln - lukaszc chyba tyle placil o ile dobrze kojarze

[ wiadomość edytowana przez: bart322 dnia 2006-03-30 09:29:16 ]
  
 
Co do prostych i skosnych zebow to jest tak:

Kazdy inzynier powie wam ze kola o zebach skosnych sa LEPSZE!!!!!!

I beda mieli racje zasadniczo, bo: (i to jest glowny argument)

maja wieksza liczbe przyporu, czyli wiecej (wieksze fragmenty) zeba jest w zazebieniu z drugim kolem, dzieki temu sa wytrzymalsze(!!!!!), oraz jest wieksza plynnosc zazebienia, bo zab wchodzi do wrebu "po kawalku" a nie caly na raz, dlatego sa cichsze.

Natomiast powod stosowania kol prostych w sporcie jest jeden (i nie chodzi o pieniadze bo kola do sportu sa DROGIE).

Na kolach o zebach prostych nie wystepuje reakcja poosiowa, czyli rownolegla do osi zazebionych kol. jak zezebimy kola proste i bedziemy nimi obracac to pozostana w tym samym polozeniu, a skosne zabki beda rozsuwac kola od siebie z sila proporcjonalna do momentu na kolach.

Wezmy wurca:
moment na kolach 1. biegu 600Nm*3=1800Nm
podzielic przez promien zebatki 0.05m=36000N
pomnozyc przez sinus kata pochylenia zebow, zazwyczaj ok.30*
to mamy sile 18000N czyli 2 TONY sile ktora odpycha nam kolka od siebie. A komu to potrzebne????

Przepraszam ze sie rozpisalem ale ktos musial wreszcie naprostowac temat.

  
 
Dokładnie tak jak pisze mmost, proste zęby nie oznaczją krótkiej skrzyni, tylko zęby które w swojej konstrukcji moga przenieść, wiekszą siłę, ale nic za darmo.
  
 
Dokladnie, juz wszystko zostalo powiedziane - skrzynia na prostych zebach jest glosna ale bardziej wytrzymala na wysoki moment obrotowy i szarpniecia. I nie nalezy mylic prostych zebow z brakiem synchronizacji (skrzynia klowa) i krotkimi przelozeniami - te trzy cechy mozna mieszac ze soba.
  
 
Cytat:
2006-03-30 11:50:45, ISO-lator pisze:
Dokładnie tak jak pisze mmost, proste zęby nie oznaczją krótkiej skrzyni, tylko zęby które w swojej konstrukcji moga przenieść, wiekszą siłę, ale nic za darmo.



Krotkie zeby wcale nie sa wytrzymalsze!!!! Czytajcie uwaznie.
  
 
Ta skrzynie moja jest kłowa, nie ma synchronizacji na zadnym z biegów. (z tego co mówi własciciel)

[ wiadomość edytowana przez: PitGTR dnia 2006-03-30 15:57:38 ]
  
 
Ostro;] Chcem do niej zaglądnąć;] Tak z ciekawości Simonowej;]
  
 
i tez juz wiem, ze jest całkiem pozbawiona wstecznego i ze 2,3,4 są krótkie.

Koles chce za nią 100zł. Obawiam sie ze bedzie dalej lezała tam gdzie leży... co myslicie?

[ wiadomość edytowana przez: PitGTR dnia 2006-03-30 22:24:08 ]