MotoNews.pl
  

Pali mi sie bezpiecznik!!! Co robić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam Focusa 99r z 2.0
Pół roku temu go zagazowałem IV gen. Mam reduktor Lovtec, listwe Valtek, centralke Stag 200. Wszystko działało ok. Niedawno w trasie spalił mi sie bezpiecznik od instalacji gazowej,chyba 15A, bo tam są dwa,jest jeszcze jeden ale tamten sie nie pali. Po wymianie przejechałem pare kilometrów i znowu sie spalił. Po następnej wymianie spalił sie jak tylko założyłem.Na benzynie chodzi OK, a na gaz sie nie przełącza, bo od razu sie spala bezpiecznik. Dzwoniłem do serwisu gdzie mi gaz zakładali i mechanik mówił że to może być wina którejś z cewek? Czy to możliwe? Czy moge to jakoś sprawdzić? Mam instalke na gwarancji ale mam do mechaniora 300km, więc nie wiem czy mi sie to opłaca by tam jechac. Pomóżcie!!!!!!!
  
 
Weź szybko gaśnicę i go zgaś zanim całe auto spłonie! Powinno być chyba "Przepala" ale może sie czepiam .
Wracając do problemu to możesz sprawdzić czy to cewka zdejmując z niej przewód zasilający i wtedy sprawdzić czy przepali. Oczywiście auto zgaśnie i na gazie pracować nie będzie ale jak bezpiecznik przeżyje to masz sprawce. Z tego co przychodzi mi do głowy to możesz mieć jeszcze najwyżej zwarcie w przewodach - może zostały źle zabezpieczone, któryś sie przetarł i zwiera do masy gdzieś . No ale może niech sie jakiś znawca tematu wypowie bo ja na razie poza 2-gen sie nie wychylałem .


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2006-03-30 18:49:16 ]
  
 
Możesz jeszcze spytać u producenta instali np. tutaj
  
 
Jeżeli przepala bezpiecznik w momencie przełączania to też obstawiam ze albo któraś cewka a prędzej przetarte przewody lub zwarcie na łaczeniu . jeżeli natomiest jak pisałeś że kiedyś przepaliło zaraz po włożeniu bezpiecznika, sprawdź wiązkę idącą do centralki bo być może ta się gdzieś zwiera.
  
 
Sprawdziłem w taki sposób, że odłączyłem kable od cewki przy reduktorze i przepalało bezpiecznik. Co ciekawe, od reduktora idą dwa kabelki.Jeżeli je odłączam to sie nie przełącza na gaz i nie przepala bezpiecznika, mimo że centralka miga. Wydaje mi sie że te kable może są od temp. reduktora i z nimi jest coś nie tak?
  
 
Jeśli z reduktora wychodzą pomarańczowy i czarny to są kable od czujnika temp.A teraz mam pytanie czy ściągałeś z elekrozaworu kabelek niebieski?
  
 
To jest reduktor Lovtec Magic i wychodzą z niego 2 siwe kable. A odłączałem kable od cewki reduktora, i tam są 2 kable- jeden niebieski, drugi czarny. I jeszcze jedno, zauważyłem że obudowa cewki (czarna) jest popękana. Może to ma jakiś wpływ? W jaki sposób sprawdzić czy cewka jest dobra? A może to w reduktorze padł czujnik temperatury?
  
 
Cytat:
2006-04-01 15:20:06, Xzander pisze:
To jest reduktor Lovtec Magic i wychodzą z niego 2 siwe kable. A odłączałem kable od cewki reduktora, i tam są 2 kable- jeden niebieski, drugi czarny. I jeszcze jedno, zauważyłem że obudowa cewki (czarna) jest popękana. Może to ma jakiś wpływ? W jaki sposób sprawdzić czy cewka jest dobra? A może to w reduktorze padł czujnik temperatury?


Cewkę można sprawdzić ohmomierzem jeżeli opór wynosi 0 ohm to napewno jest zjarana.Możesz też sprawdzić w inny sposób:podłanczasz cewkę cieniutkimi przewodami do aku (wcześniej odpinasz przewody od centralki) jak zaczynają się grzać lub świecić to napewno cewka jest zjarana (oczywiście wyłączony zapłon i zakręcony gaz-nie polecana metoda).Czujniki temperatury są rezystancyjne-termistory(im bardziej są ciepłe to lepiej przewodzą prąd).Teraz pytanie czy twoja czujka mierzy opór względem masy czy plusa -można sprawdzić to miernikiem.
A tak to mam małe pytanie:
Instalka ma 6 miesięcy czyli jest na GWARANCJI czyli jakiekolwiek nieprawidłowe działanie podlega naprawom gwarancyjnym a samodzielne grzebanie przy niej może oznaczać utratę jej.
  
 
Jest na gwarancji ale mam do nich 360 km, bo jestem na studiach. No ale nic, pojade do nich.
Dzięki wszystkim za rady!
  
 
jeżeli cewka jest popękana, to może mieć zwarcie do masy, najlepiej sprawdzić omomierzem.
  
 
A moze warto skoczyć do jakiegoś lokalnego gaziarza na diagnoze?? pewnie bedzie taniej niz 400km na benie .. chyba ze poczekasz do świat ( zakładam ze i tak odwiedzisz bliskich )
  
 
Sprawdziłem Ohmomierzem i nie wskazuje zero, wiec cewka nie powinna być zjarana. Przeglądałem wszystkie kable i nic, wszędzie ok. A może to być wina centralki od gazu? Może tam gdzieś jest problem?