ściąganie na lewo w 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam odkąd zakupiłem moją nową ładną czały czas występuje w niej ściąganie auta do środka jeżdni niejest to podczas hamowania lecz cały czas co może byc przyczyną prawa przednia opona jest od środka auta zjechana
  
 
Mi to wyglada na geometrię. Podjedz na jakas porzadna stacje i niech ci sprawdza pochylenie koła.
  
 
Witam
Geometria to jedno, nierówno zjechane, czy nierówno napompowane opony to dwa, sprawdź jeszce czy hamulce Ci odpuszczają, podnieś koło i sprawdź jak się toczy, możesz jeszce zdjąc koło i obejrzec czy klocki obijają, Łada ma tzw "dodatni promień zataczania" i nieodpuszczający hamulec powoduje ściaganie(na tę stronę, który się blokuje)
  
 
Ale lipa moja Ładna jest przestawiona o jakieś 3cm i co teraz
  
 
Czy aby napewno? Moja tez niby była przestawiona na maxa, a okazało sie, ze poprostu przy wymianie wahaczy pod jednym były o 2 podkładki mniej i cała geometria była rozjechana.
  
 
Cytat:
2006-04-03 10:59:41, Leszek_Gdynia pisze:
Czy aby napewno? Moja tez niby była przestawiona na maxa, a okazało sie, ze poprostu przy wymianie wahaczy pod jednym były o 2 podkładki mniej i cała geometria była rozjechana.


Nie rozumiem jakie podkładki przy wachaczach ?? i co to ma wspólnego z przestawieniem auta zbierzność tak ale przestawienie auta ??? Różnica miedzy przodem a tyłem jest jakies 3cm i co z tym fantem zrobić ???
  
 
A możesz w ogóle powiedziec konkretnie gdzie masz tą różnice 3 cm????
  
 
Cytat:
2006-04-04 08:26:30, andrzej_krakow pisze:
A możesz w ogóle powiedziec konkretnie gdzie masz tą różnice 3 cm????


chyba jest przestawiona na podłużnicach bo tył w stosunku do przodu jest przesunięty w prawo albo przód w stosunku do tyłu w lewo na kanale to widać
  
 
He he he, tak właśnie podejrzwałem
Drogo kolego, to absolutnie normalne w Ładach tylnonapędowych. Wynika to z konstrukcji tylnego zawieszenie z poprzecznym drążkiem Panharda.
Gdy auto stoi nie obciążone to most jest przesunięty w prawo, a wraz ze wzrostem obciążenia przesuwa się w lewą strone.
Dwója, panie kolego dwója z rozumienia działania tylnego zawieszenia w Ładziance



[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2006-04-04 08:50:27 ]
  
 
Cytat:
2006-04-04 08:48:34, andrzej_krakow pisze:
He he he, tak właśnie podejrzwałem Drogo kolego, to absolutnie normalne w Ładach tylnonapędowych. Wynika to z konstrukcji tylnego zawieszenie z poprzecznym drążkiem Panharda. Gdy auto stoi nie obciążone to most jest przesunięty w prawo, a wraz ze wzrostem obciążenia przesuwa się w lewą strone. Dwója, panie kolego dwója z rozumienia zawieszenia


tak masz racje przesuwa sie o tym wiedziałem ale nie myślałem że aż 3 cm może go przesunąc tyle ze do tego dochodzi węższy rozstaw kół z tyłu teraz pozostaje mi ustawiene zbieżności i to w prawym kole bo z lewej oponka ok ale z prawej jest od strony silnika zjechana i nadal niewiem dlaczego ja jeszcze ściąga an lewo ??
Dzięki andrzej bo juz sie bałem
  
 
ustawiłem zbierznośc ciśnienie jest ok hamulec nie trzyma a moją ładną nadal Ciągnie na lewo nie wiem o co chodzi a co ciekawe gdy koło kierownicy przestawie na prosto (tzn odkręce kierownice zdejme i przestawie na prosto) to po przekreceniu kierownica kilka razy ona znów sie ustawia w połozenie kól skreconych lekko w lewo choć są prosto nie mam zilonego pojęcia co jest

ps czy przesuniety most może byc przyczyną tego ściągania ?????
  
 
cisnienie w oponach? rowne?
geometria?
  
 
[quote]
2006-05-08 11:49:08, adasco pisze:
cisnienie w oponach? rowne? geometria?

tak ciśnienie i geometria jest ok ( w ksiązce pisze że moze być przesuniety most ale jak to sprawdzić jak w klasyku sam sie przesuwa jak jest nie obciązony lub obciązony )
  
 
A zamień koła z przódu i powiedz jaki bedzie efekt.
  
 
Może masz po prostu przekoszoną lekko Lade. Zobacz, czy belka pod silnikiem nie była spawana, czy wachacze nie mają jakiegoś skrzywienia.
A podłużnice masz zdrowe, czy korozja?
W mojej poprzedniej Ladzie cofnęło mi się prawe przednie koło o jakieś 2 cm, fura mi się zgięła chyba. Zbieżności żadnej, prowadzenie kiepskie, zewnętrznie zero uszkodzeń.
Obecną Lade kupiłem z brakiem geometrii. Miała spawaną belkę i niekompletnie poskładane zawieszenie. Ciągnęła w prawo i cięła opony od środka. Da rade to zrobić.
Zobacz, czy silenbloki nie siadły ci na wachaczach na przednich kołach, wtedy twoje koła powinny stać ukosem do ziemi, jakoś tak:

/----------

Pozdrawiam,
A
  
 
2006-05-09 07:23:45, A13 pisze:
Może masz po prostu przekoszoną lekko Lade. Zobacz, czy belka pod silnikiem nie była spawana, czy wachacze nie mają jakiegoś skrzywienia. A podłużnice masz zdrowe, czy korozja? W mojej poprzedniej Ladzie cofnęło mi się prawe przednie koło o jakieś 2 cm, fura mi się zgięła chyba. Zbieżności żadnej, prowadzenie kiepskie, zewnętrznie zero uszkodzeń. Obecną Lade kupiłem z brakiem geometrii. Miała spawaną belkę i niekompletnie poskładane zawieszenie. Ciągnęła w prawo i cięła opony od środka. Da rade to zrobić. Zobacz, czy silenbloki nie siadły ci na wachaczach na przednich kołach, wtedy twoje koła powinny stać ukosem do ziemi, jakoś tak: /---------- Pozdrawiam,

1.belka sopawana nie była 2 podłużnice zdrowe 3 wachacze ok (silentbloki z prawej strony do wymiany czego efektem jest ścięta prawa opona od środka ) jedyne co teraz zauważyłem to kierownica obraca się ciężej w prawą strone


[ wiadomość edytowana przez: Krzychu85 dnia 2006-05-10 07:37:57 ]
  
 
Cytat:
2006-05-08 19:57:50, Leszek_Gdynia pisze:
A zamień koła z przódu i powiedz jaki bedzie efekt.



dziś dopiero bede mial czas więc odp wieczorem
  
 
No, to jeżeli zmienisz silenbloki, powinno się wyprostować koło (będzie stało pionowo).
Dodatkowo będą mniejsze luzy na wachaczu, co za tym idzie mniejszy luz w kierownicy.
Koło będzie wtedy stało pionowo i powinno się przesunąć do przodu, a ściąganie zniknąć.
Powodzenia.
A
  
 
Cytat:
2006-05-10 09:29:07, A13 pisze:
No, to jeżeli zmienisz silenbloki, powinno się wyprostować koło (będzie stało pionowo). Dodatkowo będą mniejsze luzy na wachaczu, co za tym idzie mniejszy luz w kierownicy. Koło będzie wtedy stało pionowo i powinno się przesunąć do przodu, a ściąganie zniknąć. Powodzenia. A



ale czy napewno bo to jest prawe koło a ściąga ją w lewo ?
luzu prawie nie ma na kierownicy
a czy to może być przesunięty most ?


  
 
Tylni most chyba jest ciężko wykrzywić, ale też się nad tym zastanawiam, czy ja aby tak nie mam.
Tylni most może być czasami źle ustawiony, gdy np:
-masz pogięte drążki reakcyjne (są krzywe),
-mocowania od drążków są wyrwane i źle przyspawane.
Na krzywym mości powinno ścinać tylnie opony ( tak mi się wydaje).

Piszesz, że robiłeś zbieżność, to oznacza, że panowie ustawili tak przednie koła, aby były równoległe do siebie. Ty masz dodatkowo pochylone prawe koło więcej niż lewe, więc samo skręca (to tak jak na rowerze, ty się pochylasz z rowerem, a on sam skręca, a kierownice masz prosto)