| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2006-03-30 21:53:55 Mi to wyglada na geometrię. Podjedz na jakas porzadna stacje i niech ci sprawdza pochylenie koła. |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2006-03-30 21:59:44 Witam
Geometria to jedno, nierówno zjechane, czy nierówno napompowane opony to dwa, sprawdź jeszce czy hamulce Ci odpuszczają, podnieś koło i sprawdź jak się toczy, możesz jeszce zdjąc koło i obejrzec czy klocki obijają, Łada ma tzw "dodatni promień zataczania" i nieodpuszczający hamulec powoduje ściaganie(na tę stronę, który się blokuje) |
Krzychu85 SYMPATYCZNY GOŚĆ Fiat Tipo Pałecznica | 2006-04-03 09:52:00 Ale lipa moja Ładna jest przestawiona o jakieś 3cm i co teraz |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2006-04-03 10:59:41 Czy aby napewno? Moja tez niby była przestawiona na maxa, a okazało sie, ze poprostu przy wymianie wahaczy pod jednym były o 2 podkładki mniej i cała geometria była rozjechana. |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2006-04-04 08:26:30 A możesz w ogóle powiedziec konkretnie gdzie masz tą różnice 3 cm???? |
Krzychu85 SYMPATYCZNY GOŚĆ Fiat Tipo Pałecznica | 2006-04-04 08:44:55
chyba jest przestawiona na podłużnicach bo tył w stosunku do przodu jest przesunięty w prawo albo przód w stosunku do tyłu w lewo na kanale to widać |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2006-04-04 08:48:34 He he he, tak właśnie podejrzwałem
Drogo kolego, to absolutnie normalne w Ładach tylnonapędowych. Wynika to z konstrukcji tylnego zawieszenie z poprzecznym drążkiem Panharda. Gdy auto stoi nie obciążone to most jest przesunięty w prawo, a wraz ze wzrostem obciążenia przesuwa się w lewą strone. Dwója, panie kolego dwója z rozumienia działania tylnego zawieszenia w Ładziance [ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2006-04-04 08:50:27 ] |
Krzychu85 SYMPATYCZNY GOŚĆ Fiat Tipo Pałecznica | 2006-04-04 08:54:55
tak masz racje przesuwa sie o tym wiedziałem ale nie myślałem że aż 3 cm może go przesunąc tyle ze do tego dochodzi węższy rozstaw kół z tyłu teraz pozostaje mi ustawiene zbieżności i to w prawym kole bo z lewej oponka ok ale z prawej jest od strony silnika zjechana i nadal niewiem dlaczego ja jeszcze ściąga an lewo ?? Dzięki andrzej bo juz sie bałem |
Krzychu85 SYMPATYCZNY GOŚĆ Fiat Tipo Pałecznica | 2006-05-08 11:44:48 ustawiłem zbierznośc ciśnienie jest ok hamulec nie trzyma a moją ładną nadal Ciągnie na lewo nie wiem o co chodzi a co ciekawe gdy koło kierownicy przestawie na prosto (tzn odkręce kierownice zdejme i przestawie na prosto) to po przekreceniu kierownica kilka razy ona znów sie ustawia w połozenie kól skreconych lekko w lewo choć są prosto nie mam zilonego pojęcia co jest
ps czy przesuniety most może byc przyczyną tego ściągania ????? |
adasco Bardzo Ważny GOŚĆ Roomster & kropek Łódź | 2006-05-08 11:49:08 cisnienie w oponach? rowne?
geometria? |
Krzychu85 SYMPATYCZNY GOŚĆ Fiat Tipo Pałecznica | 2006-05-08 11:55:47 [quote]
2006-05-08 11:49:08, adasco pisze: cisnienie w oponach? rowne? geometria? tak ciśnienie i geometria jest ok ( w ksiązce pisze że moze być przesuniety most ale jak to sprawdzić jak w klasyku sam sie przesuwa jak jest nie obciązony lub obciązony ) |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2006-05-08 19:57:50 A zamień koła z przódu i powiedz jaki bedzie efekt. |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Warszawa | 2006-05-09 07:23:45 Może masz po prostu przekoszoną lekko Lade. Zobacz, czy belka pod silnikiem nie była spawana, czy wachacze nie mają jakiegoś skrzywienia.
A podłużnice masz zdrowe, czy korozja? W mojej poprzedniej Ladzie cofnęło mi się prawe przednie koło o jakieś 2 cm, fura mi się zgięła chyba. Zbieżności żadnej, prowadzenie kiepskie, zewnętrznie zero uszkodzeń. Obecną Lade kupiłem z brakiem geometrii. Miała spawaną belkę i niekompletnie poskładane zawieszenie. Ciągnęła w prawo i cięła opony od środka. Da rade to zrobić. Zobacz, czy silenbloki nie siadły ci na wachaczach na przednich kołach, wtedy twoje koła powinny stać ukosem do ziemi, jakoś tak: /---------- Pozdrawiam, A |
Krzychu85 SYMPATYCZNY GOŚĆ Fiat Tipo Pałecznica | 2006-05-10 07:37:09 2006-05-09 07:23:45, A13 pisze:
Może masz po prostu przekoszoną lekko Lade. Zobacz, czy belka pod silnikiem nie była spawana, czy wachacze nie mają jakiegoś skrzywienia. A podłużnice masz zdrowe, czy korozja? W mojej poprzedniej Ladzie cofnęło mi się prawe przednie koło o jakieś 2 cm, fura mi się zgięła chyba. Zbieżności żadnej, prowadzenie kiepskie, zewnętrznie zero uszkodzeń. Obecną Lade kupiłem z brakiem geometrii. Miała spawaną belkę i niekompletnie poskładane zawieszenie. Ciągnęła w prawo i cięła opony od środka. Da rade to zrobić. Zobacz, czy silenbloki nie siadły ci na wachaczach na przednich kołach, wtedy twoje koła powinny stać ukosem do ziemi, jakoś tak: /---------- Pozdrawiam, 1.belka sopawana nie była 2 podłużnice zdrowe 3 wachacze ok (silentbloki z prawej strony do wymiany czego efektem jest ścięta prawa opona od środka ) jedyne co teraz zauważyłem to kierownica obraca się ciężej w prawą strone [ wiadomość edytowana przez: Krzychu85 dnia 2006-05-10 07:37:57 ] |
Krzychu85 SYMPATYCZNY GOŚĆ Fiat Tipo Pałecznica | 2006-05-10 07:39:43
dziś dopiero bede mial czas więc odp wieczorem |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Warszawa | 2006-05-10 09:29:07 No, to jeżeli zmienisz silenbloki, powinno się wyprostować koło (będzie stało pionowo).
Dodatkowo będą mniejsze luzy na wachaczu, co za tym idzie mniejszy luz w kierownicy. Koło będzie wtedy stało pionowo i powinno się przesunąć do przodu, a ściąganie zniknąć. Powodzenia. A |
Krzychu85 SYMPATYCZNY GOŚĆ Fiat Tipo Pałecznica | 2006-05-10 09:35:43
ale czy napewno bo to jest prawe koło a ściąga ją w lewo ? luzu prawie nie ma na kierownicy a czy to może być przesunięty most ? |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Warszawa | 2006-05-10 12:28:36 Tylni most chyba jest ciężko wykrzywić, ale też się nad tym zastanawiam, czy ja aby tak nie mam.
Tylni most może być czasami źle ustawiony, gdy np: -masz pogięte drążki reakcyjne (są krzywe), -mocowania od drążków są wyrwane i źle przyspawane. Na krzywym mości powinno ścinać tylnie opony ( tak mi się wydaje). Piszesz, że robiłeś zbieżność, to oznacza, że panowie ustawili tak przednie koła, aby były równoległe do siebie. Ty masz dodatkowo pochylone prawe koło więcej niż lewe, więc samo skręca (to tak jak na rowerze, ty się pochylasz z rowerem, a on sam skręca, a kierownice masz prosto) |