Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() dominikk F&F Wolny Słuchacz :) 126 problemów :) Gdynia | 2006-03-31 00:28:55 witam..
panowie mam takie pytanie czy ktos wie czy z cewki w maluchu wychodzi cos takiego jak przewod oporowy?jaki jest on dlogi i do kad idzie z tej cewki...?co sie stanie jesli go nie bede mial a jego miejsce zastapi zwykly przewod?(czy wogole cos sie stanie??) a i jesli jest potrzebny to gdzie moge go kupic i czy ktos moze wie ile kosztuje taki przewod oraz jakiej jest srednicy (i chyba tez jakas oporwosc jest wazna tak czy jak to tam sie nazywa nie znam sie na tym totalnie ![]() przed chwila dowiedzialem sie tez ze prawdopodobnie zostaly one montowane dopiero od ktoregos roku ale nie wiem nadal od ktorego jesli to wogole prawda.. moze ktos z was cos wie na ten temat i moze pomoc...? ![]() Pozdrawiam ![]() [ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2006-03-31 07:41:28 ] [ powód edycji: tytułowanie wątków ] |
![]() Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2006-03-31 07:24:55 jest taki przewod.ma zapobiegac przegrzewaniu sie cewki.jego wada jest to ze oslabia iskre.ja wywalilem go bo w zimie pogarszal iskre |
![]() andy_k F&F Wolny Słuchacz :) Sosnowiec | 2006-03-31 09:02:11 Fotki i opis miejsca w ktorym sie znajduje są na www.elektronika-motocyklowa.pl. w dziale: samochodowe - 126p
To czy jest wymagany przewód zależy od typu cewki. Jest stosowany z 1,5 omowymi (z plastikową Biazet 101 i aluminiowymi Zelmotami 4240.0.000.2 i 4240.0.000.3). Bez przewodu oporowego przez cewkę popłynie prad około 10A zamiast np 4,7A dopuszczalnego dla Biazet101. Dłuższa jazda skonczy sie przegrzaniem cewki i styki przerywacza będa sie szybko wypalały. Przewód oporowy ma rezystancje około 1,7 ohma. Zamiast przewodu możesz zastosować moduł elektroniczny który będzie chronił cewkę i styki (przewód oporowy i kondensator przerywacza będą wtedy niepotrzebne.) |
![]() dominikk F&F Wolny Słuchacz :) 126 problemów :) Gdynia | 2006-03-31 11:44:54 czyli przewod poprostu musi tam byc tak.. albo modul... ![]() ![]() |
![]() andy_k F&F Wolny Słuchacz :) Sosnowiec | 2007-02-19 09:41:22 STU-12 kosztuje 36pln.
Koszt przesylki od 5,50pln. Współpracuje ze wszystkimi cewkami przeznaczonymi do układów zapłonowych z przerywaczem czyli o rezystancji uzw. pierwotnego powyżej 1,4 ohma. Awaria elektroniki może sie zdarzyć przy nieprawidłowym montazu, nieprawidłowej obsłudze (np sprawdzanie iskry z odłączonym przewodem WN). W przypadku awarii można szybko przełączyć układ zapłonowy na przerywacz. Wersje STS-12 po podłączeniu do układu zapłonowego wielosekcyjnego przełącznika umozliwiają podłączenie jednym ruchem kondensatora i odłaczenie elektroniki i dzięki takiej mozliwości wielokrotnie były stosowane w napędzie motolotni i lekkich samolotów. Zastosowanie układu bezstykowego w takim zastosowaniu niestety jest bardziej ryzykowne. Dodatkowe info na stronie elektronika-motocyklowa.pl [ wiadomość edytowana przez: andy_k dnia 2007-02-19 09:43:13 ] |
kobzacz F&F Sympatyk Fiat 126 FL Wrocław | 2007-02-19 13:52:28 A co sądzicie o pomyśle, żeby zamontować równolegle 2 cewki jednobiegunowe? Zda to egzamin? Nie trzeba by było kabla oporowego i można by się było pozbyć rozdzielacza. |
![]() andy_k F&F Wolny Słuchacz :) Sosnowiec | 2007-02-19 19:45:24 Dwie cewki podłączone równolegle muszą być zasilane przez przewód oporowy.
Równolegle połączone uzwojenia 3,2 ohma maja rezystancję 1,6 ohma więc przez przerywacz popłynie zbyt duży prąd (około 9A) więc styki będą się szybko wypalały. Możesz ewentualnie zastosować cewkę dwubiegunową o rezystancji 3,2 ohma (Zelmot 4240.0.000.1) która jako jedyna z dwubiegunowych nie musi byc zasilana przez przewód oporowy. |