Fabryczny rozmiar opon do Coupe?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytam na serio, Coupe z roku 2000. Chciałbym wiedzieć na jakich rozmiarach jeżdżą inni posiadacze tego modelu.
Z tego co juz wyczytałem to do zwykłej codziennej jazdy ( dziury, dziury i dziury ) pozostawię raczej fabryczne alufelgi 15", albo przynajmniej ten rozmiar. Nie jestem pewien jedynie jaki rozmiar opon do tych felg. Co innego w serwisach mi mówią , co innego w katalogach i tak w kółko. W tej chwili mam zimówki 195/55 R15, uszkodziłem zresztą właśnie jedną na dziurze jakiejś chyba, zrobił się mały bąbel na boku opony. Miałem zamiar kupić Uniroyal RainSport 205/50 R15. Tylko, że nie wiem jaka to będzie różnica w stosunku do fabrycznego rozmiaru, co wiąże się być może z innym zużyciem paliwa, przyśpieszeniem lub błędami prędkościomierza. Czy przy takiej oponie zawieszenie odczuje to bardziej? Proszę więc o poradę, co kupić?
fuzel

[ wiadomość edytowana przez: fuzel dnia 2006-03-31 20:35:31 ]
  
 
Z tego co znalazłem Twój wóz powinien mieć fabrycznie rzeczywiście 195/55 R15, a 205/50R15 jest dobrym zamiennikiem gdzyż mieści się w tolerancji 2% róznicy kół (dokłądnie 1,6%), więc są to prawidłowo dobrane opony pod względem średnicy koła, a szerokość ... do takiego auta wydaje się być na lato słuszna
Pozdrawiam.
Misio
  
 
205/50/15 fabryka

moze byc 195/55/15
moze byc 215/50/15
moze byc 215/45/15

wszystki 3 zaminniki mieszcza sie w tolerancji do 2%

tu masz link do programu:

przeliczniki opon i felg

[ wiadomość edytowana przez: bombel dnia 2006-04-01 03:17:00 ]
  
 
Witam.
Z tego co znalazłem to fabryka to jednak 195/55 R15 wówczas ...

195/55/15 fabtyka
205/50/15 1,6 % mniejsza średnica 9,5 mm
215/50/15 0,1 % większa średnica 0,5 mm
215/45/15 3,5 % mniejsze średnica 21 mm

czyli 215/45/15 są juz znacznie gorszym zamiennikiem (chcoiaż lepiej zeby koło było za małe niz za duze (dla kondycji auta).

Pozdrawiam.
Misio
  
 
dzięki za info. Zastanawiam się jeszcze tylko, czy np. te 215/50/15 nie będą obcierać przy skręcaniu?
  
 
Cytat:
2006-04-01 10:45:43, _Misio_ pisze:
Witam. Z tego co znalazłem to fabryka to jednak 195/55 R15 wówczas ... 195/55/15 fabtyka 205/50/15 1,6 % mniejsza średnica 9,5 mm 215/50/15 0,1 % większa średnica 0,5 mm 215/45/15 3,5 % mniejsze średnica 21 mm czyli 215/45/15 są juz znacznie gorszym zamiennikiem (chcoiaż lepiej zeby koło było za małe niz za duze (dla kondycji auta). Pozdrawiam. Misio



Misio zapewniam Cie ze np w moim przypadku fabryka to było 205/50 taka jest naklejka na drzwiach i taki był fabryczny zapas ale bywało też ze 195/55 więc wszyscy mają rację
  
 
Zamówiłem właśnie na stronie www.netcar.pl opony 205/55 R15 Uniroyal RainSport w cenie 267,55 zł za sztukę z przesyłką w cenie. Założę, pojeżdżę to i coś napiszę.

Poprawka , faktycznie 205/50 R15.

[ wiadomość edytowana przez: fuzel dnia 2006-04-03 07:54:46 ]
  
 
chyba kolega zamwil 205//50/15 bo takie wlasnie tyle tam kosztuja tj 267,55zł

a ja fabrycznie mam 205/50/15
i zakladam wieksze kola i mam nadzieje ze auto na tym pojezdzi i nic sie nie stanie

tez zamowilem oponki Uniroyal RainSPort 1 tyle ze w rozmiarze 205/50/16 czyli od fabryki kolo wieksze o 25,4 mm tj
o 4,2%



  
 
Bardzo w takim razie uważaj na zawieszenie przednie - pojeździj po wymianie pare razy do diagnosty. Wieksze koło to wieksze siły działające na zawieszenie, układ hamulcowy, kierowniczy, przeniesienia napędu.
Pozdrawiam.
Misio
  
 
nie no nie strasz mnie

jak kupilem coupe to gosc ktory mi je sprzedal jezdzil na oponkach 195/60/15 (fabryka przewiduje 205/50/15) wiec te kola ktore mialem, byly
wieksze od fabryki az o 29mm tj. o 4,7% i jakos nic zlego z zawieszeniem sie nie dzialo wiec

wiec te wieksze o 25,4mm kola przy oponach 205/50/16 chyba nic nie zapusja ?
  
 
bombel tu chodzi o coś innego niż totalna srednica koła - po prostu jak masz 15 cali to masz mniejszą wage niz 16 zwykle i masz mniejszy obwód koła.... w skrócie przejście z 205/50/15 na ten sam rozmiar na 16 oznacza 4% róznicy w predkości czyli jak na liczniku masz 100 to faktycznie jedziesz 104 i to jest fajnie bo masz wiekszy v-max np 208 zamiast 200 tylko, ze zwykle chodzi o to by lepiej przyśpieszało a tu akurat im większe kółko ma być obrócone przez silnik tym potrzeba więcej kucyków i dlatego założenie 16 przy tym samym profilu i zwykle rosnącej masie powoduje, ze auto jest wolniejsze.

Dlatego IMHO warto dobierać rozmiar opon/felg do mocy auta. Zauwazcie, ze 10 lat temu samochody typu civic 1,6 160 kuca fabrycznie stało na 14" oponach , nie kopiąc dalej mocne nissany suny 2.0 140 kuca oponki 14 - 185/60, GTR to samo itd itd.... nagle fele 16 wkłada się do compactów 90 kuca
Ja nie ma nic przeciwko jestem nawet bardzo za - fajnie to wygląda
  
 
Witam

Ja sie nie zgodze... tu nie chodzi o róznice prędkosci czy dynamike.

Układy które wspominałem niszej ... są liczone na dana średnice - czyli dźwignię miedzy osią koła a jezdnią - zwiekszając średnice, zwiekszamy ramie - i na zasadzie ... dajcie mi podparcie a podniose ziemie (zasada źwigni). I to nie są małe różnice

Ja strasze ciut ... ale też chce przestrzec/pomóc/uzmysłowić że to nie takie w 100% dowolne.

Waga koła to też ważna sprawa ... ale nie zawsze wieksza średnica feli - szczególnie alu (przy tej samej wielkosci koła) to jednoznacznie wiekszększy czy mniejszy ciężar.

Pozdrawiam.
Misio
  
 
dzieki arturo_soda troche mnie pocieszyles

a co do wagi kola
jezeli ktos ma w coupe prawie idealny zaminnik tj 215/40/17 to waga kola jest znacznie wieksza niz przy moich 16-kach bo przeciez opony mniej waza od alusow - i tu masz wtedy wieksze obciazenia dla autka-silnika do tego wyzsze opory tocznia ze wzgledy na wage 17-stek i szerokosci kapcia 215
i co ty na to ???????????

mysle ze te 205/50/16 spowoduje ze kola ladniej wypelnia nadkole bo sa wyzsze o 25,4mm i na dziurach tak szybko nie pogne alusow jak przy profilach 40 lub 45
  
 
Właśnie odebrałem "trochę " spóźnioną odpowiedź z DZIAŁU TECHNICZNEGO HMP z Warszawy:

 


Szanowny Panie,


w odpowiedzi na skierowane do nas zapytanie informujemy co następuje:


nominalny rozmiar opon do Hyundai'a Coupe 1.6 to 195/65R15, 6.0Jx15


Wniosek z tego taki, że:
nie ma, aż tak wielkiego znaczenia jak sądziłem różnica w rozmiarze opony
lub
panowie z HMP gó..o się znają.


                            wzorcowa opona      zamiennik 1    zamiennik 2
rozmiar felgi                    15                         15                   15
       
szerokość opony            195                      195                 205
       
profil opony                     65                        55                   50
       
  Wyniki


średnica koła               634,5 mm           595,5 mm          586 mm
           
różnica w średnicy koła                              -39 mm       -48,5 mm
       
różnica w prędkości (%)                            -6,55 %          - 8,28 %
      
                                       50 km/h          46,73km/h     45,86 km/h
       
                                      100 km/h         93,45km/h      91,72km/h
       
                                      150 km/h        140,18km/h   137,59km/h


 



[ wiadomość edytowana przez: fuzel dnia 2006-04-07 21:05:45 ]
  
 
wniosek taki

Po 1
rozmiar 195/65/15 dotyczy prawdopodobnie hyundaia Coupe ale tego nowego tj od 2002 w gore bo tam fabrycznie jest 205/55/16 i tu idac do dołu 195/60/16 i o cal mniej 195/65/15

Po 2
podajac 2 alternatywy 9szczegolnie 2) wychodzi ze ci panowie maja cos z Garem - owszem da sie jezdzic ale bez przesady jakies tam granice sa

Pozdrawiam
  
 
No i oponki założone. Pierwsze wrażenia bardzo przyjemne, zarówno z jazdy i z wyglądu opon. Bieżnik extra.
Po założeniu opon letnich wreszcie słyszę pracę silnika i całkiem miły dla ucha dźwięk z wydechu. Opony są dość ciche, na dziurach mniej trzęsie niż przy zimówkach.
Zobaczę jeszcze, czy rzeczywiście tak dobrze trzymają na mokrej nawierzchni oraz jak wypadną przy większych prędkościach.

 
  
 
Panowie czekam na te Uniroyale 205/50/16 i nadal ich nigdzie nie ma ???

co powiecie o tej oponie ma super cene 300zł (o 100zł tansza na sztuce od Uniroyal) i do tego tak swietna opinie uzytkownikow jak RainSport 1 nawet lepsza
Falken = ocena 5,3
RainSport 1 = 5,1

sa to japonksie opony

Falken FK 451



tu podaje link do testow - Falkeny zaely 2 miejsce zaraz za Dunlop SP SPORT 9000

test opon

a moze za 401 zł skusic sie na oslawione Dunlopy SP 9000 tyle ze one nie maja barkow ochronnych - chyba ?? ale zbieraja oceny jak Uniroyale tj 5,1



[ wiadomość edytowana przez: bombel dnia 2006-04-14 02:40:33 ]
  
 
Panowie dzis musze zlozyc zamowienie prosze o ewentualne rady
  
 
3 sklepy z oponami UNIROYAL w twoim rozmiarze
  
 
dzieki juz zamowilem dzis Dunlopa SP Sport 9000
w jednym ze sklepow byla obnizka o 30% za rozmiar 205/50/16 i zamowilem 4 sztuki

Pozdrawiam