MotoNews.pl
  

Podpora wału

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak z tydzień temu byłem w warsztacie i przy okazji innych robótek "spec" obejrzał układ przeniesienia napędu. wiem, że musze wymienic uszczelniacz most-wał, z tym się zgodzę, bo widac "strumyczek". Ale również włożył kawałek łomika między podłogę a wał, pocisnął do dołu i powiedział, że podpora jest już do wymiany. W pozycji spoczynkowej wał wg mnie przechodzi dokładnie przez środek podpory, tzn. nie ma żadnego ugięcia - zwłaszcza że podczas jazdy równiez zachowuje się normalnie, nie słyszę bicia, buczenia czy czegokolwiek innego , jak "testowałem" do 160 kmh, a ja raczej i tak więcej jak 110-120 nie jeżdzę. Czym więc jeszcze może się objawiać takie zużycie, czy po prostu chłopak chciał zarobić na wymianie (albo dołożyć sobie roboty, bo jak wiem, w tym warsztacie to od "przerobu" chłopaki nic nie mają) ?
Pzdr
  
 
Podejrzewam, że chciał dorobić przed świętami. Podpora wału zwalona to albo narastający hałas od łożyska, albo stuki przy ruszaniu, dodawaniu gazu lub ujmowaniu gazu.
  
 
Jeżeli uszkodzona jest tylko guma, to łożysko nie szumi ale słychać odgłosy (lub w ekstremalnym przypadku czuć drgania), coś podobnego jak przy uszkodzonej oponie. Może ten fachowiec zobaczył uszkodzenie tej gumy?

Pzdr.
  
 
Prowo masz rację, jeśli rozwarstwiła się guma i odlazła od elementów stalowych, to lepiej wymienić. Podobnie jest z poduchami silnika i skrzyni. Na oko wyglądają ok, a jak się ruszy to okazuje się, że zostały zwłoki. Miałem podobną sprawę z poduchami tylnego mostu, kupiłem na wszelki wypadek komplet zaznaczając, że ewentualnie oddam coby wrociła kaska, ale po rozebraniu rozleciały się na trzy części, mimo, że wyglądały ok.
  
 
"Spec" chyba nie chciał ci zrobić na złość, tylko doradził żeby szykującą się robotę wykonać przy okazji wymiany uszczelniacza.
Może się okazać, że za parę miesięcy zacznie huczeć i robota od nowa.
A najlepiej jedź do innego "speca" i niech on powie co myśli.
  
 
A u mnie sytuacja przedstawia się tak, że wali mi przy zmianie na D lub R, przy okazji zmiany paska rozrządu kazałem mechanikowi zobaczyć przyczyne, powiedział że podpora leży i to jest wina, ja podejrzewam most tymbardziej że podczas zimy i minusowych temp. walenie było wyrażnie mniejsze lub brak.
Mam pytanie do kolegów, bo u mnie ręcznie obracając wałem w tą i z powrotem z kanału za nim poczuje opór kół jest pewien luz czy u was jest tak samo...???
  
 
a u mnie znów buczy i rezonuje cała buda przy 90-110 kmh miał ktos cos podobnego?
  
 
[quote]
2007-04-06 18:04:38, Schizm pisze:
a u mnie znów buczy i rezonuje cała buda przy 90-110 kmh miał ktos cos podobnego? ale tylko jak jade na gazie, jak puszczam przestaje, cos własnie z okolic wału z tyłu.
  
 
Cytat:
ale tylko jak jade na gazie, jak puszczam przestaje, cos własnie z okolic wału z tyłu.


ja mam tak samo, z tym że tylko przy prędkości 80-90 km/h.

Zamówiłem już nową podpore i łożysko. Po świetach wymienie i dam znać czy coś sie zmieniło.

Wesołych Świąt!!!!
  
 
Cytat:
2007-04-06 21:20:08, bartekxxx25 pisze:
ja mam tak samo, z tym że tylko przy prędkości 80-90 km/h. Zamówiłem już nową podpore i łożysko. Po świetach wymienie i dam znać czy coś sie zmieniło. Wesołych Świąt!!!!



Z ilu chca Cie ogolocic za to operacje? Mi gosc wycenil toto dzisiaj na okolo 140 za dobra podpore (dobrej firmy) oraz tez okolo 140 za cala robocizne. Duzo toto? I jaka firma tu moze byc uznawana jako dobra?

ps. Mi tez rezonuje przy ok. 90 - 110, lata jak sie szarpie reka za wal, ale jak przyspieszam to nigdy nic nie warczy i nie pierdzi. Czasem tylko jak jest duzo wody na dworzu to wtedy dziwnie szarpnie przy zmianie z 2 na 3 bieg, ale tylko wtedy... hmmm... skrzynia jest ok, a dzieje sie to tylko jak jest baaardzo wilgotno...
  
 
Czy u was jest walenie podczas ruszania tzn pojedyncze uderzenie, lub przy jeżdzie dodając i naprzemian ujmując gazu tez u mnie wali właśnie jakby podpora albo wał u was tez jest walenie. Może ktoś sprawdzić w najbliższej przyszłość ten luz co pisałem wcześniej.
Mi mechanik powiedział 50-60zł.za zmiane podpory. za zmianę rozrządu w v6 u niego zapłaciłem 150+22%vat
  
 
u mnie podpora jest urwana -zmurszała w górnej części,i nic nie wali stuka,jeno most robi buuuuuuuuuu ,ale po świetach wymieniam most ,podpore i nawet skrzynie biegów bo na mojej wyrobił sie tryb ślimaka,myśle że zmieszcze się w 200 zł za całą operacje,za sam most krzyknął 100 zł

[ wiadomość edytowana przez: pioczel dnia 2007-04-07 08:17:26 ]
  
 
Podpore i łożysko kupiłem z Opel Shop.

Podpora - 75 zł
Łożysko - 31 zł

Firma... zamiennik, nie mam pojęcia jaka bo jeszcze nie doszło. Mam nadzieje, że się nie posypie po miesiącu.
  
 
[quote]
2007-04-07 00:52:56, OpelOmega pisze:
Czy u was jest walenie podczas ruszania tzn pojedyncze uderzenie, lub przy jeżdzie dodając i naprzemian ujmując gazu....

jest ale tylko ujmujac dodajac gazu przy predkosci 75-90 i czasem jak wyzsza jest ale tylko na tym ostatnim biegu w automacie.
  
 
no właśnie u mnie tak wali ale tez przy zmianie z D na R i R na D
wiec zmienie podpore i zobacze bo w innym poscie wyczytałem ze to moze byc tez wina mostu
  
 
Cytat:
no właśnie u mnie tak wali ale tez przy zmianie z D na R i R na D
wiec zmienie podpore i zobacze bo w innym poscie wyczytałem ze to moze byc tez wina mostu



Podpory nie ruszaj bo to nie od tego - to dyfer ma luz, nic z tym nie zrobisz. Wiem bo mam to samo - już niedługo wymieniam dyfer.
pozdro

Tomek
  
 
Cytat:
2007-04-07 12:40:30, OpelOmega pisze:
no właśnie u mnie tak wali ale tez przy zmianie z D na R i R na D wiec zmienie podpore i zobacze bo w innym poscie wyczytałem ze to moze byc tez wina mostu



sprawdź stan podstawy met-gum (poduszki) pod skrzynią biegów.
uszkodzona poduszka również daje tak się we znaki
  
 
Niestety u mnie jest to samo... podpora + lozysko bylo wymieniane, a dudnienie przy hamowaniu silnikiem pozostalo...

pytanie jest czy mozliwa jest naprawa dyfra czy pozostaje tylko loteria w wymianie na uzywane ? oczywiscie wiadomo, ze wszystko da sie naprawic, kwestia jak to wygladaod strony kosztowej ?


pzdr
dz
  
 
Cytat:
pytanie jest czy mozliwa jest naprawa dyfra czy pozostaje tylko loteria w wymianie na uzywane ? oczywiscie wiadomo, ze wszystko da sie naprawic, kwestia jak to wygladaod strony kosztowej ?



Oczywiście że naprawa jest możliwa, tyle tylko że nieopłacalna. Trzeba szukać dyfra...

Tomek
  
 
Cytat:
Podpory nie ruszaj bo to nie od tego - to dyfer ma luz, nic z tym nie zrobisz. Wiem bo mam to samo - już niedługo wymieniam dyfer.
pozdro

Tomek



Ja tez cały czas myślałem ze to most, jak juz pisałem mam luz obracając wałem w tą i z powrotem zanim poczuje opór kół to jest dość spory luz i to właśnie to powoduje to walenia, ale diagnoza mechanika zmyliła mnie z tego tropu bo on powiedział że to podpora, ale ona nie jest ani rozwarstwiona ani ni nie buczy podczas jazdy zadnych wibracji tylko to walenia, przy większych mrozach tego walenia nie było pewnie przez gęsty olej w moście