Opony, indeks H cz V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Omega B'96, 2.0 16v X20XEV.
Opony chcę kupić, Kleber Dynaxer HP 2 w rozmiarze 205/65/R15. Pytanie do Państwa: indeks H czy V (w briefie mam chyba H), ale sobie tak wymyśliłem, że pewnie V lepsze wyważenie da i w ogóle, skoro do 240 jest. No, ale czas oczekiwania do 1,5 tygodnia a H mam za 3 dni, a ciepło już i się zimówki ścierają...
Proszę o pomoc, z góry pięknie dziękując.
Pozdrawiam
driv3r
  
 
X20XEV sedan i kombi zalecane przez producenta
obręcz koła 7J/15
opona 205/65 r15 -94 V (do 240 km/h)
  
 
ale masz problem...
  
 
W poprzednim autoswiecie byl test letnich opon. Kup i poczytaj.
  
 
OPONY

Masz tam mnustwo opinii ludzi na temat opon. Zamawiasz, za trzy dni masz w domu, przesyłka gratis! Wszystkie firmy!

----------------------------------------------
A jak nie wiemy co robić, to róbmy to!!!
  
 
Oto jak facet przekonywał mnie do zakupu opon o indeksie W: "Panie, może i może Pan kupić opony z indeksem V ale wie Pan: ma Pan ponad 200 KM pod maską, szybki start i takie się naprężenia i temperatury generują, ze szkoda gadać. Ooo i fotelik Pan ma: koniecznie indeks W No i kupiłem W (do 270km)
  
 
słyszałem z pewnego źródła żę opony o wyższym indeksie prędkości, dzięki temu iż mają ogólnie sztywniejszą konstrukcję to o wiele mniej odkształcają się podczas gwałtownego hamowania z dużych prędkości (szczególnie jeśli wziąć ogromną wagę Omegi), dzięki temu zapewniają większą stabilność w trakcie takiego hamowania i jest mniejsze prawdopodobieństwo zniszczenia samej opony....
  
 
Im wyższy ideks, lepiej wykonane i dokładniej i może z nieco innych materiałów.
  
 
H to lipa.
Dla dużego auta i ciężkiego, które toczyć się może w okolicach 200 km/h tym bardziej.
Weź jednak do 240 km/h.
  
 
A ja mam prośbę do tutejszych LOB-owiczów o poradę w sprawie opon, a mianowicie mam opony (już łyse) 225/55 R16 i chciałem zmienić (przynajmniej dwie przednie) co powiecie na wymiar 205/ ? R16. ????

Ponieważ przy szerokości 225 po polskich drogach trzeba walczyć z kierownicą na koleinach.

======
POZDRAWIAM

  
 
Mam 205/50/17 i rzadza - nic nie nosi.

Ale slyszalem, ze dobre opony, 225/17" tez rzadzic potrafia.
  
 
Cytat:
Ale slyszalem, ze dobre opony, 225/17" tez rzadzic potrafia.


Szerokie laczki rządzą tylko trzeba ciut mocniej trzymać kierownicę


Cytat:
co powiecie na wymiar 205/ ? R16. ????


O oponach, ich rozmiarach, szerokości i wpływie na jazdę dużo było pisane tutaj .

[ wiadomość edytowana przez: Immo dnia 2006-04-11 18:11:01 ]
 
 
ja mam 235/45/17 i daje rade nie ma tragedii
  
 
Ja zamówiłem w piątek do mojego staruszka omy 2.6 nówki opony FULDA CARAT PROGRESSO 205/65/15 z indeksem V, na takich sprowadziłem omege i takie wbite są w brief.
Miałem wziąść w H,ale ojciec dużo w trasy jeździ i to nie za wolno i dziur też zbytnio nie omija, także fałka będzie odporniejsza na jego jazde.
A w garażu czekają juz na mój nowy nabytek 17" z oponami 225/45/17" tez w fałce.
Koleinami się przejmował nie będę bo bym musiał chyba 185/75/15 założyć żeby było komfortowo na naszych drogach.
  
 
Dzięki IMMO za link do dyskusji o oponach bo ja to chyba jakiś inny jestem i mimo że używałem wyszukiwarki to chyba nie umiem pytań zadawać.

pozdrawiam
  
 
To i ja coś jeszcze strzelę! Miałem 225/50 R16 Fulda..... Nie dałem rady na nich się poruszać, rynce mnie boleli od jazdy. Teraz zafundowałem sobie... tzn. mojej: 205/55 R16 (oczywiście 91V) i jest wporządku. Przy prędkościach absurdalnych mogę pić piwo, palić, gadać przez telefon, dłubać w... i grzebać przy radiu, i jeszcze daję radę prowadzić auto prosto nawet w półmetrowych koleinach. Inna jazda! Wcześniej było fatalnie.

----------------------------------------------
A jak nie wiemy co robić, to róbmy to!!!
  
 
a ja słyszałem ze podobno indeks predkości to prędkość jaką wytrzyma opona na zablokowanym kole. Czyli jak wciśniemy pedał i zablokujemy w samochodzie (bez ABSu) koło to jak ma np indeks V do 240 to przy tej prędkości oponka to wytrzyma a ogólnie to mozna na niej szybciej jechac i nic sięnie stanie.
  
 
Cytat:
2006-04-12 23:23:28, Joka89 pisze:
a ja słyszałem ze podobno indeks predkości to prędkość jaką wytrzyma opona na zablokowanym kole. Czyli jak wciśniemy pedał i zablokujemy w samochodzie (bez ABSu) koło to jak ma np indeks V do 240 to przy tej prędkości oponka to wytrzyma a ogólnie to mozna na niej szybciej jechac i nic sięnie stanie.





  
 
Indeks prędkości wyznacza dopuszczalną prędkość maksymalną do przeniesienia obciążenia, określonego przez indeks nośności.
Indeks nośności określa maksymalne obciążenia opony przy maksymalnej prędkości (określonej w indeksie prędkości).

Definicje książkowe, nic więcej chyba nie trzeba tłumaczyć
 
 
Cytat:
2006-04-13 09:58:05, Immo pisze:
Indeks prędkości wyznacza dopuszczalną prędkość maksymalną do przeniesienia obciążenia, określonego przez indeks nośności.



Dodam tylko, że taka oponka (wg. jakiejs normy prawdopodobnie) powinna wytrzymać jazdę z dopouszczalną predkością w czasie 10-15 min.