MotoNews.pl
  

Cieknie olej od strony rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cieknie mi olej od strony rozrzadu. Moze ktoś ma jakieś sugestie skąd może ciec. Rozkreciłem dzisiaj cały rozrzad i stwierdziłem, że napewno nie cieknie z uszczelniacza przy wałku rozrządu. Co do innych miejsc to trudno powiedzieć bo wszystkie są zaolejone. Czy prócz uszczelniacza na wale są jeszcze miejsca skad może ciec olej np: pompa wody itp. Sprawa dosyć poważna bo na 100km musze dolać około litra oleju. Dzieki za jakiekolwiek sugestie
  
 
Jednak to prawdopodobnie ten uszczelniacz. Podczas pracy sa naprezenia i wtedy sie pewnie saczy, tak mysle.
  
 
czyli innej opcji nie ma jak przez ten uszczelniacz?
  
 
Uszczelniaczem na wałku rozrządu ewentualnie spod uszczelki pod głowicą lub uszczelniacz na wale korbowym i podczas jazdy olej jest rozchlapywany nie widzę innej opcji
  
 
Podtrzymuje, to musi być uszczelniacz!! Spod głowicy byłoby widać smugę, a tu zapewne zbiera się dużo niżej. Niestety to dość charakterystyczny przypadek. Najprawdopodobniej koło pasowe jest już mocno zeszlifowane i simering już stracił szczelność na tym kole. ja tak miałem i cóż, koło pasowe i simering mam nowe i lżej w portfelu...
  
 
DL778, o jakim kole pasowym mówisz? czy nie chodzi ci może o wał korobowy na który nasuwany jest uszczelniacz?
  
 
To ja sie dolacze. Czy wyciek z tego uszczelniacza moze zagrozić paskowi rozrządu ??? to znaczy czy olej moze sie na niego przedostac i doprowadzic do przeskoczenia ??? bo ja tez mam taki wyciek z tym ze dosc maly i nie wiem czy warto sie tym interesowac wogole
  
 
Panowie!
Miałem też wyciek w rozrządzie i jeździłem tak jakiś rok i pasek o mało co nie pękł - był zmurszały popękany a miał najechane 15kkm. Tak działa guma w styczności z olejem. Wymienić simeringi i paski - z tym nie ma żartów!
  
 
tak, miałem na myśli te koło na wale korbowym.
prawda to że z paskiem rozrządu nie ma żartów, jest bardzo prawdopodobne że nie jest olejoodporny, bo i po co?! a dodam tylko że gdy taki pęknie w czasie jazdy, gdy jest bardziej obciążony... no to silnik do kapitalnego rremontu albo na złom, bo tak się dzieje gdy zawory mijają się z tłokami... widziałem skutki na własne oczy (auto służbowe)
  
 
Może sie mylę ale simering jest nakładany na końcówke wału korbowego i uszczelnia wał a nie koło pasowe.

Ja bym wymienił simering, uszczelke pod klawiaturą -dodatkowo usczelniłbym ją jeszcze cienka warstwą specjalnego silikonu i na końcu zalał wszystko tzn. silnik olejem valvoline maxlife 10w40 który częsciowo regeneruje stare uszczelki.

To własnie po 20 stym chce zrobic u siebie, tylko ze dodatkowo bede jeszcze wymieniał pompe wodna.