MotoNews.pl
6 Zawieszenie w samarce (141349/12)
  

Zawieszenie w samarce

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich chcialym sie dowiedziec paru rzeczy na temet zawieszenia w samarze.na dniach planuje wymiane amorkow z przodu same wlady a z tylu amorki i sprezyny.poza tym wymiane swozni wahacza drazki kierownicze itp.moze ktos mi doradzi jakas dobra marke tych czesci chodzi glownie o amorki.slyszalem o jakiejs hurtowni internetowej skorpion.kozystal juz ktos z jej oferty?
jaka jest jakos jej produktow?
pozdro
  
 
ja w zeszlym roku zmienialem amorki z przodu, to u faceta ktory mial na plocie tablice "naprawa zawieszenia, amortyzaatory" itp kupilem sobie kayaby za 80 za szt. Sworzni ze Skorpiona jeszcze nie ujezdzalem, ale wygladaja solidnie. Co do tylnych amorkow to jak dla mnie ruskie wystarczaja.
  
 
Cytat:
2006-04-04 09:37:01, maciekk pisze:
ja w zeszlym roku zmienialem amorki z przodu, to u faceta ktory mial na plocie tablice "naprawa zawieszenia, amortyzaatory" itp kupilem sobie kayaby za 80 za szt. Sworzni ze Skorpiona jeszcze nie ujezdzalem, ale wygladaja solidnie. Co do tylnych amorkow to jak dla mnie ruskie wystarczaja.


Te kayaby są prawdopodobnie produkowane w Turcji.
Dołączę się do tematu. Czy ktoś kupował sprężyny zawieszenia do samary w skorpionie. Jakie one są twarde, miękkie. Ewentualnie jeżeli ktoś ma je dłuższy czas czy nieskapcały.
  
 
polecam fajna stronke z czesciami i sa tam tez amorki do naszych pieknych www.4cars.pl chyba przy za kupie powyzej 100zl transport gratis
  
 
Bilstein polecam ;]
  
 
z tego co wiem to sachs ma wciąż w ofercie gazowe amory do samary.
  
 
Witam. Mam pytanie co do zawieszenia w mojej samarce, a mianowicie jakie gumy i jakie elementy powinienem wymienic po 20 latach użytkowania samochodu? I mniej więcej ile by kosztowały czesci? Z przodu na wybojach wszystko dzwoni i grzechocze, nie jest to przyjemny dźwięk, kupiłem juz końcówki drążków i sworznie, zamierzam kupić jeszcze moze nowe amortyzatory i jakies sprężyny, szukałem takich sportowych ale niestety bez skutku moze dalo by sie dopasować jakies od innego auta? Slyszalem ze progresywy od Forda pasują, ale czy to prawda to nie wiem.
  
 
Nie ma sensu wymieniać wszystkiego jak coś jest sprawne, no chyba że chcesz mieć spokój na jakiś czas. Najlepiej jedz na warsztat i niech Ci chłopaki sprawdzą, jak jesteś ze szczecina czy masz możliwość zawitać tutaj to ja Ci to mogę sprawdzić i będziesz miał wszystko jasno wytłumaczone co należy zrobić w zawieszeniu.
  
 
No wlasnie chodzi mi o to zeby miec spokój na kilka lat, w zasadzie to nie mialem ostatnio czasu zeby zajrzeć pod auto i zobaczyć co w jakim jest stanie, ale dzisiaj po pracy bede mial chwile to zajrze tak sie teraz zastanawiam czy moze nie dorobić sobie elementów gumowych z poliuretanu do którego mam dostęp w pracy, moze trochę byłoby to lepsze od tego badziewka ktore sprzedają w sklepach a tak nawiasem mówiąc to dzieki za zaproszenie i byc moze skorzystam, dobrze byłoby gdybyś przyjechal na zlot do Tulowic wtedy rozpracowalibysmy tą Finlandie która stoi u mnie w lodówce juz dobre pół roku


[ wiadomość edytowana przez: djmarkus dnia 2009-09-08 08:01:25 ]
  
 
poczytaj sobie tutaj. kupowalem od bartixr tuleje, naprawde dobrze sie sprawowaly. tak przy okazji - jakie koncowki i sworznie kupiles? aaa i jeszcze jedno - jakbys zmienial laczniki stabilizatora to zastanow sie dobrze, bo te ze sklepow sa tragiczne
  
 
Końcówki delphi a sworznie nie pamietam jakiej firmy ale chyba 28 zl za sztukę dałem, bo facet w sklepie tylko takie miał, moze trochę posłużą. A co do łączników to wiem co sprzedają bo rok temu wymieniłem i jakiś miesiąc temu jak zaglądnołem pod samochód to zauważyłem, ze juz zaczynają sie rozpadac. A powiedzcie mi koledzy jeszcze co do sprężyn czy można kupić gdzies sportowe? Czy trzeba dobierać i pasować od innych samochodow?
  
 
Nie wiem jak z tymi sprężynami ale kolega jak sobie kombinował sportowe zawieszenie to oddał do kowala sprężyny a ten uciął po jednym zwoju i utwardził je. Powiem że teraz ma naprawdę twardy zawias i poszło autko parę cm w dół. Na zakrętach od razu lepiej trzyma.
  
 
Tez nad tym myślałem zeby stare sprężyny oddać do kowala ale koledzy mi odradzili bo jest większe prawdopodobieństwo ze moze jakas peknac. Poszukam jeszcze informacji na temat sprężyn od innych samochodow i moze coś sie dopasule, a jesli nie no to oddam do znajomego kowala te stare sprężyny niech je utwardzi i skruci
  
 
A zna ktoś w Wawie jakieś miejsce, gdzie są ludzie w temacie sprężyn (docięcie/hartowanie/dobór czegoś z innego auta) kumaci? Bo zwłaszcza z tyłem u siebie muszę coś zrobić (mocno odciążony, w górze stoi jak jakiś dostawczak na pusto). A komplet Eibachów czy inszych sportowych sprężyn pozostaje chwilowo poza moim zasięgiem finansowym, zwłaszcza, że zimówki trzeba będzie niedługo kupić
  
 
Cytat:
2009-09-09 21:59:13, kowal00 pisze:
A zna ktoś w Wawie jakieś miejsce, gdzie są ludzie w temacie sprężyn (docięcie/hartowanie/dobór czegoś z innego auta) kumaci? Bo zwłaszcza z tyłem u siebie muszę coś zrobić (mocno odciążony, w górze stoi jak jakiś dostawczak na pusto). A komplet Eibachów czy inszych sportowych sprężyn pozostaje chwilowo poza moim zasięgiem finansowym, zwłaszcza, że zimówki trzeba będzie niedługo kupić



pomysl o
http://allegro.pl/item738193847_amortyzatory_sportowe_golf_2_3_vento_jetta_corrado.html

bedzie regulacja


a przednie amorki pasuja np z vetrcy A tzn sam wklad
  
 
Rzecz w tym, że komplet nowych B6 leży w piwnicy i czeka aż obecne amorki się skończą. Trzeba by tylko ze sprężynami coś wydumać. W gwint się nie chciałem ładować, bo i tak nie mam warunków do tego, żeby co chwila zrzucać amorki i dostosowywać je do charakterystyki danej imprezy. Więc trzeba znaleźć jeden 'setup' dobry na wszystko i tyla

Słyszałem właśnie, że od innych aut do samary można dobrać. Tył golf, przód vectra, powiadasz. Może kiedyś trzeba będzie i to przetestować
  
 
Kurcze dobry pomysł podsuneliscie zeby gwint wstawić do Samary tylko gdzie go szukać? A sprężyny na tył od golfa ktorej generacji?
  
 
Witam klubowiczów ; )

Lekko odświeżę temat.
Jako że trochę pieniążków wpadło do kieszeni chciałbym się zorientować w temacie obniżenia zawieszenia. Z tego co przeczytałem można dopasować do Samary zawieszenia z innych aut.
Chcąc obniżać ją mogę się rozglądać za gwintowanym zawieszeniem np. z Golfa czy Corrado takie jak tu :
http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-gwint-vw-golf-2-3-promoc-i3196865953.html ?
No i zakładając że będą pasowały to wystarczy je założyć i będzie można obniżać czy jeszcze trzeba coś zrobić ?

Z góry dzięki za pomoc ; )