| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
omegabmaks LOB MEMBER omega B 2.5 TD Warszawa | 2006-04-04 08:38:08 Witam,
W renomowanej firmie (której podam później w poradach) zamiast 10W40 jak zamówiłem, wlali do silnika 5W40. Zaczeły się częściej pojawiać komunikaty dotyczące oleju 'oilman ...' i "motor stand'. Czy jest ktoś kto używa w 10 letnim dieslu syntetyka? Półsyntetyk to już pewne ryzyko, a syntetyk? Zastanawiam się czy nie reklamować? Jakie mogą być skutki? Proszę o radę tych, którzy rzeczywiście mają doświadczenie.
Pozdro, maks |
chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2006-04-04 18:22:12 Ja mam 5w30 ale mam silnik po remoncie 15 tys km temu
Wczesniej mialem 15w40 a apropos stopnia zluzycia silnika przytocze fakt ze musialem krecic na cieplym 3 razy po 10 sekund bo nie bylo kompresji wystarczajacej (silnik jest oceniany na ok 400 tys km). |
Vino LOB SYMPATYK M5 Warszawa | 2006-04-04 19:57:20 A ja mam 0w50 i to jest dobrze czy zle ? |
omegabmaks LOB MEMBER omega B 2.5 TD Warszawa | 2006-04-04 21:15:38 Witam,
Dziękuję za porady. Już jest olej 10W40 półsyntetyk tak jak być powinno. Ponieważ nie wiem jaki jest rzeczywisty przebieg silnika stąd moje głupawe pytanie o doświadczenia. Oczywiście jak nówka to polecam syntetyk, ale olej o właściwych parametrach, zalecanych przez producenta silnika. W innych, nowych silnikach (były to benzyniaki) stosowałem zawsze syntetyk.
A wracając do mojego doświadczenia, jak wspomniałem non stop miałem dwa błędy. Na oleju 5W40 przejechałem około 300 km. Po wymianie na 10W40 błędy zniknęły.
W rezultacie silnik został przemyty. Jeśli ktoś będzie kupował Shell Helix Plus to radzę zwrócić uwagę na oznaczenia. Shell kofekcjonuje ten rodzaj oleju syntetyk 5W40 i półsyntetyk 10W40 w prawie identyczne opakowania koloru niebiskiego, są drobne różnice m.in. ww oznaczenie. To pracownicy stacji się pomylili.
pozdrawiam, maks |