Silnik ze 128 na skrzynie z Ritmo...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy silnik 1.1 (1116ccm) ze 128/Zastavy wejdzie do Ritmo w miejsce Diesla 1.7 (1698ccm)? Coś trzeba rzeźbić czy klasyczny Plug&Play?
Jeśli dzwon pasuje to jak z mocowaniem i sprzęgłem sprawy sie mają? Przednionapędówkami się za dużo nie bawiłem ale wydaje mi się, że powinno to chyba być podobnie wszystko osadzane, czy nie? Potrzebuje info na szybko bo zaraz jade dalej działać i wszelkie wskazówki, które pomogą mi uniknąć problemów bardzo mi się przydadzą.
  
 
z pewnością do silnika 1100 potrzebne będzie ritmoskie mocowania od silnika 1,1 1,3 1,5
skrzynka najlepsza była by od 1,1-1,5 , zastawa ......
inne długości -cieńszych półosi
i prawdopodobnie inne mniejsze przeguby z mniejszym frezem .

w klekocie nie jestem za bardzo na bieżąco , więc może być troche inaczej .
  
 
Skrzynia diesla i benzyny ma zupełnie inny kosz, bo są to zupełnie inne bloki.
  
 
A to lipton ogólnie. A samego dzwona sie nie da przełożyć? Cały silnik ze skrzynia ze 128/Zośki też pewnie zbyt chętnie nie podpasi? Jak w ogóle ma sie rozstaw kół z przodu w 128 i Ritmo Mk1 bo cuś nie moge znaleźć? Najlepiej jakby półośki weszły razem ze skrzynia
  
 
race - prędzej zapakujesz tam 2-litry ............?
  
 
1,1 - 1,5 w kąpłecie ze skrzynią , półosiami , przegubami , mocowaniami silnika

1,6 - 2,0 - bęzynowa skrzynka .
  
 
race dzwon skrzyni z ritmo 125tc dohc zamienilem na dzwon z wersji sohc i pasuje do reszty skrzyni, powinno byc identycznie w przypadku diesla, bo diesel to chyba nawet na tym samym bloku jest zrobiony co 2.0 bena.

silnik ze skrzynia z zochy nie bedzie pasowal plug & play bo sa inne mocowania, o ile to do podluznicy da sie sposobem p&p zamienic miedzy ritmo i zocha to juz mocowania skryni sa inne, w innych miejscach, najprosciej to chyba przelozyc kielich od 1.1 do skryni z diesla pod warunkiem ze sie da, dokrecic do silnika 1.1 mocowanie do podluznicy z diesla i wtedy plug&play tyle ze na dluzszym o jakies 0.5 przelozeniu glownym...
  
 
bart - koncepcja może i dobra jednak potrzeba
więcej klocków .
i są one bardziej wyszukane .

a jak przypuszczam race znowu musiał by w błoto postawić
  
 
Cytat:
2006-04-04 14:26:14, jar128 pisze:
race - prędzej zapakujesz tam 2-litry ............?


Nie mam pod ręką duemila żadnego przednionapędowego .


Cytat:
2006-04-04 14:39:52, Bart128 pisze:
race dzwon skrzyni z ritmo 125tc dohc zamienilem na dzwon z wersji sohc i pasuje do reszty skrzyni, powinno byc identycznie w przypadku diesla, bo diesel to chyba nawet na tym samym bloku jest zrobiony co 2.0 bena.


Taka właśnie opcja wydaje mi się najbardziej prawdopodobna, mam tylko nadzieje, ze z mechanizmem wysprzęglania nie będzie zbyt duży mexyk


Cytat:
silnik ze skrzynia z zochy nie bedzie pasowal plug & play bo sa inne mocowania, o ile to do podluznicy da sie sposobem p&p zamienic miedzy ritmo i zocha to juz mocowania skryni sa inne, w innych miejscach, najprosciej to chyba przelozyc kielich od 1.1 do skryni z diesla pod warunkiem ze sie da, dokrecic do silnika 1.1 mocowanie do podluznicy z diesla i wtedy plug&play tyle ze na dluzszym o jakies 0.5 przelozeniu glownym...


Przełożenie to pikuś, ten silnik ma być tam tylko dla zmiany danych w dowodzie, następce już mam na oku . Mam nadzieje, że da rade dzwon przełożyć, jak nie to na trytytytki coś wykombinuje .


Cytat:
2006-04-04 14:47:43, jar128 pisze:
bart - koncepcja może i dobra jednak potrzeba więcej klocków . i są one bardziej wyszukane . a jak przypuszczam race znowu musiał by w błoto postawić


Jakie znowu wyszukane klocki . To ma po prostu jakoś jechać żeby przejść przegląd i tyle. Klient życzy sobie w papierach mieć 1.1 to ja chce zrobić zeby tak miał - klient nasz pan...

Jakby ktoś miał jeszcze jakąś cenną wskazówke, uwage czy ogólnie coś w temacie to chętnie się z tym zapoznam .
  
 
następce już mam na oku
czy ten następny przekroczy bariere 1500



Jakie znowu wyszukane klocki . To ma po prostu jakoś jechać żeby przejść przegląd i tyle.
złom kąpletnego ritmo 1100-1500 wyrwiesz za grosze i nie kąbinujesz.
  
 
Kielich(kosz) skrzyni diesla przełożesz, ale wałek sprzęgłowy w dieslu jest dłuższy o jakieś 1,5 cm i to jest problemos.
  
 
Cytat:
2006-04-04 21:27:36, jar128 pisze:
czy ten następny przekroczy bariere 1500


Ale PLN czy ccm? Jeśli to drugie to tak, przekroczy o jakieś dwie szklanki niepełne . Ale to na razie top secret...


Cytat:
złom kąpletnego ritmo 1100-1500 wyrwiesz za grosze i nie kąbinujesz.


Znajdź mi coś takiego gdzieś w mojej okolicy to chętnie "wyrwe za grosze". Średnio mi się opłaca pół Polski zjeździć za gratami do silnika, który max 2 tygodnie pojeździ . Poza tym z gotowcem to byloby zbyt proste .


Cytat:
2006-04-04 22:14:20, Andzi pisze:
Kielich(kosz) skrzyni diesla przełożesz, ale wałek sprzęgłowy w dieslu jest dłuższy o jakieś 1,5 cm i to jest problemos.


A co to ja kątówki nie mam myślisz? Chociaż wystarczy dać po kilka podkładek między blok i kielich .
A tak poważnie to jak będzie trzeba to sie zrobi flansze jeśli fucktycznie ten wałek nie przypasi normalnie...
  
 
jak byś dobrze zakręcił - to te twoje ritmo 1100 można w paczce przesłać i nie ważyło by więcej niż kilka kilo .
pozbył by się ktoś problemu z naciskającym oc

a więc docelowo na dwóch wałkach .
  
 
rejs , jar mówi o kĄpletnym ritmo a nie o kompletnym to i róznica w cenach jest
  
 
Cytat:
2006-04-07 20:33:19, jar128 pisze:
jak byś dobrze zakręcił - to te twoje ritmo 1100 można w paczce przesłać i nie ważyło by więcej niż kilka kilo . pozbył by się ktoś problemu z naciskającym oc


No można i tak ale jak mam spawać newralgiczne fragmenty budy to już wole porzeźbić pod maską, przynajmniej w prawie...
...troche bardziej


Cytat:
a więc docelowo na dwóch wałkach.


Jak będzie odpowiedni dawca to jeszcze pare bajerów sie przerzuci .
  
 
race , a nie lepiej było by mu T.D. (z bravo ....?) zapakować i na orężadzie pomykać (z osobnego zbiornika) ?
  
 
Nie. Po pierwsze potrzebuje jeszcze pare innych gratów więc musi to być inny, konkretny model. Po drugie znajdź mi taki silnik w rozsądnej cenie to może do innego sie zasadzi .