Diesel czy benzyna co wybrac ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
brachol chce zainwtestowac do 6 tysiecy w escorta.
zastanawia sie co wybrac diesla 1.8 czy benzyne 1.6 16V. ??
szczerze mowiac niewiem nic o dieslach :-/.. nie wiem co moge mu doradzic.
osobiscie od diesli z daleko chodze wole zagazowac benzyniaka...
co mozecie poradzic?
mamy tez wybor - pierwsze modele bolero 2 czyli te od 1995 produkowane, czy przejsciowke tansza 1993-1994.
co wybrac??
no i nikt mi nie poleca 1.3 ani 1.4 ...
pozdro.Arkos
  
 
ja mam 1,3 monowtrysk z 93r i nie narzekam malo pali [max 6,5l/100km w cyklu mieszanym]
jedzie jak trza i 140 km/h
nie narzekam dla mnie styknie
  
 
kumpel jezdzi orinokiem '93 1.6 16v bez gazu i jest zadowolony, przy lekkiej nodze malo pali, jak tzreba to na trzecim biegu do 150km/h calkiem szybko dochodzi, ogolnie super smiga, cicho, dynamicznie, jedyne co w nim wymienil to termostat i plyny... ale to tez trzeba trafic na nie zakatowany silniczek

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Ja jeżdze na 1,6 16V na lpg i jestem z tego silnika bardzo zadowolony. Jeśli się go nie męczy, to potrafi się odwdzięczyć małm palaniem.
  
 
A ja mam TD i nigdy wiecej benzyniaka, a tym bardziej gazowca . Elestycznosc i przyspieszenia jakie oferuje TD na poszczegolnych biegach sa nie do uzyskania w benzynie, ktora ma mniej niz 120-130KM. Koszty ekploatacji identyczne jak w benzynie. Problemy jakie mialem do tej pory z Essim nie byly zwiazane z rodzajem silnika, a raczej z ogolna konstrukcja samochodu.

Tez sie kiedys bardzo balem diesla (5 wczesniejszych aut to byly benzyny).
  
 
według mnie najlepszy jest GAZ sam jeżdze RS2000 na gazie i jestem bardzo zadowolony, mialem tez przyjemnosc a bardziej nieprzyjemnosc przejechac sie kilkoma dieslami nawet ,moja dziewczyna ich nienawidzi bo są tragiczne klekoczą . niepalą nie zbierają sie itd
  
 
Cytat:
2006-04-05 07:16:40, KatRS pisze:
według mnie najlepszy jest GAZ sam jeżdze RS2000 na gazie i jestem bardzo zadowolony, mialem tez przyjemnosc a bardziej nieprzyjemnosc przejechac sie kilkoma dieslami nawet ,moja dziewczyna ich nienawidzi bo są tragiczne klekoczą . niepalą nie zbierają sie itd



No jesli porownywac 1,6 D 1,8D z konca 80 lat z RS2000 czy innym silnikiem o duzej mocy to jasne ze bedzie glosny i nie bedzie palil tak jak powinien.
Karnij sie takim passatem 1,9 TDI - wtedy pogadamy.
  
 
1.3 zdecydowanie nie polecam, bo jest to za słaby silnik do masy pojazdu!! Sam taki posiadam, na gazie jeżdżę i jestem zadowolony, ale żałuję że nie mam 1.6 16V...a dieselka ma mój funfel na turbince i dalece nie podziela entuzjazmu szczęśliwców posiadających te lepsze sztuki. Cóż kwestia eksploatacji...
  
 
Wszystko zależy od tego do czego potrzebne jest autko. Jeśli brat chce wyrywać panny na ulicach to niech sobie kupi coś od 1,6 w benzynie, ale jeśli zależy mu na autku ekonomicznym, o przyzwoitych osiągach to polecam 1,8 TD (najlepiej kombi , jak dla rodziny)
Pozdrawiam
  
 
Dobra, odstawie troche przedszkola:

150KM RS2000 wyglada groznie, ale moment obrotowy 190Nm
przy 180Nm turbodiesla juz nie powala. A co to oznacza?
Ze startu zatrzymanego bedziesz mial kolosalna przewage 8.5s kontra 11.5s. To przepasc przyznaje! Ale juz podczas jazdy bedzie to wygladalo nieco inaczej:

Interesuje mnie przyspieszenie na IV miedzy 60 a 100km/h oraz na V biegu od 80 do 120km/h. Masz moze dane? Albo moze moglbys dokonac pomiaru stoperem w zegarku?

Jestem pewien, ze na IV miedzy 60-100 nie zejdziesz duzo ponizej 9s. Miedy 80-120 na V ponizej 13.3s. A roznice w zuzyciu paliwa beda bardzo, bardzo znaczące

Jakie jest zuzycie paliwa w RS przy anemicznej jezdzie? Zejdziesz do 4.8L? A przy dawaniu w palnik? Autostrada pomiedzy 140-180 przez jedna godzine. Srednio 160km/h. Zmiescisz sie w 7L, no dobra 8L?

Aha, żeby nie bylo. Kiedy wszedl RS Cosworth nie moglem spac po nocach. Jego 220KM zabijalo wtedy. Przyspieszenie lepsze od Carrery (tego bez biturbo). Boskie alusy, cudowny spojler z tylu...

[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2006-04-05 10:47:54 ]
  
 
Cytat:
2006-04-04 22:27:49, Arkos pisze:
witam brachol chce zainwtestowac do 6 tysiecy w escorta. zastanawia sie co wybrac diesla 1.8 czy benzyne 1.6 16V. ?? szczerze mowiac niewiem nic o dieslach :-/.. nie wiem co moge mu doradzic. osobiscie od diesli z daleko chodze wole zagazowac benzyniaka... co mozecie poradzic? mamy tez wybor - pierwsze modele bolero 2 czyli te od 1995 produkowane, czy przejsciowke tansza 1993-1994. co wybrac?? no i nikt mi nie poleca 1.3 ani 1.4 ...



Witaj, tak jak piszesz 6000 PLN to albo koniec MK6 lub poczatek MK7.

Czy 6k PLN to jest kasa tylko na samochod, a dodatkowe oplaty po zakupie [koszt rejestracji, ewentualne rutynowe wymiany plynow, pasek rozrzadu, moze opony... itd] masz przewidziane w budzecie? - wtedy wyjdzie 6000 + XXX PLN.

Jezeli caly budzet zwiazany z zakupem samochodu wynosi 6k PLN to samo auto powinno byc tansze o 500 - 1000 PLN.

No dobra, to teraz o silnikach: w MK6 byly dostepne tylko zwykle, "starodawne" diesle [chyba takie same od MK4] 1800 cm3 o mocy 60KM i momencie 110 Nm.
Dla porownania benzyna 1600 cm3 16V to 90KM i moment 134 Nm.

IMHO osiagi sa duzo lepsze w benzynie, ale diesel [jesli dobrze utrzymany] powinien byc tanszy w eksploatacji. Pozostaje jeszcze kwestia zalozenia LPG do silnika benzynowego, ale oplacalnosc zalozenia LPG to juz odrebna kwestia...

Teraz musisz zadecydowac, czy kupujesz auto dla osiagow czy po to aby ekonomicznie wozic cztery litery. W pewnym sensie jest mozliwe polaczenie obu tych cech poprzez zalozenie LPG w 1600 16V.

Aha, mam i polecam 1400 CFI
  
 
zawsze mozna kupic auto juz z zalorzonym lpg, ja tak kupilem i nie narzekam, zawsze jezdzi sie taniej... bo jesli mialbym zakladac teraz lpg to pewnie mocno bym sie zastanawial...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Cytat:
2006-04-05 13:01:15, zenq pisze:
zawsze mozna kupic auto juz z zalorzonym lpg, ja tak kupilem i nie narzekam, zawsze jezdzi sie taniej... bo jesli mialbym zakladac teraz lpg to pewnie mocno bym sie zastanawial...



Oczywiscie ze mozna, tylko... moze okazac sie, ze auto w zakladanej cenie, w dobrym stanie, z wybrana wersja silnikowa [wyposarzeniem dodatkowym, kolorem etc.] i nie z "drugiego konca Polski" trafia niezbyt czesto.

To tez jest kwestia wyboru... co lepiej? np. LPG czy wysoka wersja wyposarzenia...

Ale to juz zmartwienie kupujacego...
  
 
Brat chce zdecydowanie autko dla rodziny, dwoje doroslych i dzieciak.
Ale tez chcialby wykorzystac go w dzialalnosci uslugowej (budownictwo). Czasem bedzie jezdzic jego zona.
Mysle ze rozsadnie jest ofkoz ekonomia.
6.000 na autko powiedzmy do 1000 na oplaty itp.

diesel czy benzyna problem w tym ze w ogloszeniach diesle sa drozsze o ponad tysiac od benzyny i w tej cenie trudno znalezc turbo doladowanie... i przebiegi maja nie male...
wiec chyba latwiej kupic benzyne i kiedys zalozyc lpg, wiekszy wybor bedzie aut.
namawialem go na kombi, ale chyba niezbyt go przekonuje..kombi sa chyba malopopularne mimo ze jest ich duzo, a przez to nieco tansze powinny byc. moze beda problemy z odsprzedaza kiedys? choc autem pewnie pojezdzi pare lat, oby bylo maloawaryjne...
pozdrawiam Arkos
  
 
Tak sobie właśnie zmierzyłem: moj TD z 3 osobami na pokładzie na IV biegu, pod lekkie wzniesienie, od 60 do 100 (licznikowo of corse) robi w ~10sekund. Myślę, że gdybym jechał sam może by było z 8 sek...
  
 
No wlansie, niech koledzy gazownicy zmierza sobie elestycznosc na gazie na IV biegu. Ciekawe ile im zajmie przyspieszenie miedzy 60-100km

  
 
ja mam paliwożerce 1.8 16V :> jak jeżdze spokojnie to w trasie 6-7 L spali tak przy 90km/h non stop w dużej częsci na luzie ;> a miasto to juz tragedia... 9-10 jak przycisne żeby jakiegoś pacana w nowej furze ścignąć spod świateł to sie zdażało że 15 poszło :>

A co do osiągów 105 KM i 162 Nm wystarczą w zupełnosci :>

[ wiadomość edytowana przez: fizz2 dnia 2006-04-06 00:36:29 ]
  
 
Proponuję żeby brat przejechał się jednym i drugim i sam sprawdził co mu pasuje.
Jeżdżę 1,8TD '97 wczesniej jeździłem 1,6 16V '99 i dla mnie dieslem jeździ się o wiele lepiej. Osiągi te same (no może poza licznikową prędkością maks.), moment o wiele większy, praktycznie nie musisz przekraczaś 3,5 tys. obr./min. żeby auto było bardzo żwawe. Dla ZETECA porównywalne obroty oscylowały w okolicach 5 tys/min, a wtedy już jest głośno.
Drugim escortem (1,6) jeździ moja żona, jeździ się jej bardzo dobrze i dla niej jest on lepszy niż diesel, który klekocze .
Więc niech brat najpierw sprawdzi co mu pasuje, a potem wybiera.
Aha, oba auta mam kombi, jest to najlepszy wybór moim zdaniem, zapakujesz wszystko co jest potrzebne dla rodziny 2+1.
  
 
Jako auto rodzinne... 1,8 TD 90konny i styka!
Super sie jezdzi!
  
 
ale panowie za 6 tysiecy nie kupi turbo diesla.... :-/.

wczoraj kupilismy 1.6 16V '95 rok(chyba poczatek, musze dokladnie rozszyfrowac VIN), szyberdach, centralny, spojler,wspomaganie, 5 furtek. .. za 5100 sciagniety z niemiec. lakier metalik

cena srednia i autko srednie, ma dosc sporo drobnych usterek...
opony, drzwi zagniecione tylne, i zamek w nich nie dziala (przytarta listwa), wymieniony jest zderzak, chlodnica lapmy byl stuk z przodu, belka poprzeczna... i licho pomalowane zderzak.
w srodku niezbyyt zadbane...i inne drobne elekmenty pourywane...
dziurka w progu lewym.
ale cena dosc ciekawa, a reszte zrobi kiedys....
generlanie zewnatrz ok. silnik tez sie wkreca a to najwazniejsze...
oby sie nie psuł
pozdro Arkos