MotoNews.pl
  

Czym grozi zmiana oleju z półsyntetyka na mineralny??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam)
Mam takie małe pytanko Dziewczyna zmieniała ostatnio olej w Fordzie Focusie 1.8 Tdi. wcześniej zalany był olejem 15W40 półsyntetycznym, mechanik zmienił jej olej na 15W40 ale mineralny. auto ma ok 150 kkm przebiegu. Powiedzcie czym to moze grozić? Czy powinna zmienic jeszcze raz olej na taki jaki był??? wszelkie sugestie mile widziane)).


Ps: istnieje wogóle coś takiego jak 15W40 półsyntetyczny???? bo nikt takiego nie robi:] z tego co widze.......

[ wiadomość edytowana przez: Abdull dnia 2006-04-07 13:21:04 ]
  
 
Cytat:
2006-04-07 12:49:47, Abdull pisze:
Witam) Mam takie małe pytanko Dziewczyna zmieniała ostatnio olej w Fordzie Focusie 1.8 Tdi. wcześniej zalany był olejem 15W40 półsyntetycznym, mechanik zmienił jej olej na 15W40 ale mineralny. auto ma ok 150 kkm przebiegu. Powiedzcie czym to moze grozić? Czy powinna zmienic jeszcze raz olej na taki jaki był??? wszelkie sugestie mile widziane)). Ps: istnieje wogóle coś takiego jak 15W40 półsyntetyczny???? bo nikt takiego nie robi:] z tego co widze....... [ wiadomość edytowana przez: Abdull dnia 2006-04-07 13:21:04 ]



nie slyszalem o polsyntetyku 15w 10w to polsyntetyk a 0 albo 5 to syntetyk, mineralki sa od 15 z moich wiadomosci, a co do zmiany oleju, jesli nie bylo wyciekow, silnik nadmiernie nie palil oleju to nie widze powodu zeby go zmieniac, im rzadzsy olej tym lepiej podczas rozruchu, mineralny w niskich temperaturach mocno gestnieje co powoduje gorszyc rozruch zima i slabsze poczatkowe smarowanie, jest tez plus tego mineralny jest tanszy od polsyntetyka
  
 
należy też dodać że olej mineralny na pewno poprawi moc silnika, ponieważ dokona tak jakby uszczelnienia, a co za tym idzie zwiększenia mocy.