MotoNews.pl
  

Tzw. przebicie na swiecy czyli mega problem[850sc]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!

juz kiedys podejmowalem ten problem na forum ofc ale nikt nie potrafil konkretnie odpowiedziec na moje pytanie! usterka wystepuje we fiacie 850 sport coupe III seria, walcze juz pol roku z tym bublem! ale do rzeczy! silnik nie chodzi na wszystkie garki poniewaz jakiekolwiek swiece bym nie zalozyl to dostaja przebicie(oczywiscie jezeli nie myle pojec) czyli iskra przeskakuje miedzy elektroda a wewnetrzna sciana gwintu! kupilem juz trzy zestawy swiec i zadne nie zaradzily problemowi! dzisiaj odpalilem na jedna swiece bardzo prosze o pomoc! czy to moze byc spowodowane niedobrana cieplota swiecy? kopulka i kable sa dobre bo sprawdzalem bez swiec i iskra skacze miedzy kablem a blokiem sinika! swiece ktore pala sa z czarnym osadem i spaliny sa czarne! bede bardzo dzwięczny za pomoc w mega problemie!

pozdrawiam
jędrek
  
 
może kopułka daje w tyłek, nic innego mi nie przychodzi na myśl, jedynie kopułka
  
 
a może prozaicznie kable źle popodłączne(kopułka-świece)-kolejność?
  
 
no niby wszystko oki! kable nowe(ngk) podlaczone egelancko, kopulke sprawdzal mi znajomy! wkrecam nowe swiece i po dwoch odpaleniach jest juz kibel! i tak juz trzy komplety swiec zmarnowalem co troche mnie kosztowalo! czy te swiece z przebiciem sa jeszcze do uratowania? Poramancza a jak moze kopulka to powodowac?
  
 
no skoro piszesz ze nie pali na wszystkie garki to wg mnie to moze być wina tylko wypalonej lub w inny sposób uszkdzonej kopułki
a to ze coś jest winne uszkodzeniu świec to dla mnie na prawde kosmos, spotkałem sie z tym w motorowerze ale to był przypadek gdy po silniku "wędrowały" opiłki aluminium i zwierały świece non stop


to jest problem z archiwm x- wymien aparat cały jesli masz możliwość i zobacz efekt
  
 
ale na samych kablach jest iskra! a moze to przez to ze dostaja sie tam w te szpary fafoly i to powoduja? dzisiaj wyczyscilem swiece i wypalilem i nic to nie dalo
  
 
Ja mialem to samo w mojej Skodzie!! Niewiem co bylo przyczyna bo silnik jest od tamtego czasu w czesciach i zakupilem juz inny.
Pierw byly swiece firmy iskra:jedno odpalenie i zgaszenie ok, pozniej juz niechciala palic na wszystkie gary i mi lupnelo w tlumiku(samozaplon) przez co spawany tlumik poszedl wpi***
Nastepnie zmienilem kable(sentech),swiece NGK a sam aparat(przerywacz,kompulka i styki kabli)dokladnie wyczyscilem i odtluscilem ustawiajac przy tym przerwe na przerywaczu.Wszystko bylo oki az po ok.kilkudziesieciu kilometrach zaczely padac swiece,jedna po drugiej tracily iskre albo dostawaly przebicia.
Sprawdzilem swiece w celu ich reklamacji w maluchu i jakby niepatrzec tam dzialaly wszystkie 4 szt. tych ngk.
Po kliku dniowych zmaganiach wlozylem stare swiece(orginalne) firmy pal i zaobserwowalem dziwne zjawisko poniewaz swiece byly juz mocno wyeksploatowane a silnik chodzil bardziej rowno na nich niz na tych NGK za prawie 50zl
U mnie przyczyna moglo byc tez to,ze Skody lubia brac olej a ja jeszcze na dodatek docieralem zawory za pomoca wiertarki przez co prowadnice tez sie dosyc mocno wytarly wiec oleju silnik bral jeszcze wiecej.
  
 
Cytat:
2006-04-09 20:43:53, JDS pisze:
ale na samych kablach jest iskra! a moze to przez to ze dostaja sie tam w te szpary fafoly i to powoduja? dzisiaj wyczyscilem swiece i wypalilem i nic to nie dalo




iskra moze być tylko ze ty twgo wzrokowo nie ocenisz czy akurat przypadająca na dany cylinder jest w odpowiednim momencie...

zmien aparat nic innego nie wymyślę..
  
 
Hemigtx dokladnie mam to samo! a moze by tak zmniejszyc przerwe na swiecy? moze to pomoze! w motorynce pomagalo
  
 
Cytat:
2006-04-09 21:12:17, JDS pisze:
Hemigtx dokladnie mam to samo! a moze by tak zmniejszyc przerwe na swiecy? moze to pomoze! w motorynce pomagalo



Ja powiem tak:probowalem z qmplem wszystkich "normalnych"metod usuniecia usterki.
Bylem z nia u znajomego mechanika ktory jest "starej daty" i nawet on rozkladal rece,zmienialem aparat i nic
Stawiam jednak na to,ze olej robil swoje i stara i byc moze troche wilgotna instalacja sie sypala...
  
 
w jakim sensie olej? i dlaczego swiece sa czarne?
  
 
To , ze swiece są czarne to nic dziwnego po uruchamianiu silnika na ssaniu. Żeby sie swiece oczysciły musi byc temperatura (rozgrzany silnik). Przeskakiwanie iskry z elektrody środkowej na wewnetrzna czesc gwintu tez powinno zapalac mieszankę (spojrz na fotki na www.elektronika-motocyklowa.pl )
Chyba, że swiece są od razu zalewane (zbyt bogata mieszanka i mała energia wyładowania). I raczej problem jest ze zbyt bogatą mieszanką (czarny dym).
Na zewnątrz silnika łatwiej uzyskać wyładowanie niż wewnątrz cylindra pod ciśnieniem więc moze po prostu układ z przerywaczem nie daje rady z powodu np:
-zbyt duzego odstępu palca od styków kopułki
- przewodów WN zamontowanych niedokładnie w gniazdach (brak kontaktu, odstęp osłabiajacy wyładowanie)
-starego kondensatora przerywacza o zbyt małej pojemnosci
-cewki zapłonowej ze zbyt niską rezystancją uzwojenia wtórnego (zwarcie miedzy uzwojeniami)
Winy po stronie świec bym nie szukał bo raczej tylko uszkodzona ceramika moze powodować jakies tajemnicze wyładowania wewnatrz izolatora uniemozliwiajace zapłon.

[ wiadomość edytowana przez: andy_k dnia 2006-04-09 22:52:43 ]
  
 
aaaa i cewka sie bardzo mocno grzeje! z palcem co jestem w stanie zrobic jak jest za duzy odstep?
  
 
A może warto sprawdzić kompresję na wszystkich cylindrach i dokładnie przeanalizować wyniki z cylindra który tak daje w kość
  
 
Nie wiem czy w tym aparacie można regulować ustawienie kopułki w stosunku do palca. Jesli jest mozliwosc to palec i styki kopułki mogą się mijać i iskra ma do pokonania większą odległosc w kopułce.
A pokonanie większego odstępu to albo zapewnienie czystych styków przerywacza i sprawnego kondensatora albo elektronika w ukł zapłonowym.
Cewke tez warto przemierzyc omomierzem czy rezystancje mieszczą sie w normie, i czy cewka jest przeznaczona do przerywacza (minimum 3 omowa).
  
 
a jak zmierzyc omy na cewce samochodowej? na zwyklej to wiem ale na takiej to nie mam pojecia! wynik ile moze odbiegac od 3 omow? cewka przeznaczona do przerywacza???? kondensator mam nowy!
  
 
Cewka do przerywaczy powinna mieć powyzej 3 omów. Jesli ma mniej to szeregowo do niej powinien byc podłaczony przewod oporowy (rezystor balastowy).
Pomiar pomiędzy śrubami do których przykręcone są przewody na izolatorze cewki.
Przed pomiarem omomierz trzeba wyzerować a w przypadku elektronicznych zewrzec przewody miernika i odczytac rezystancje przewodów pomiarowych która odejmuje się od wyniku pomiaru rezystancji cewki.
Nieprawidłową rezystancje moze mieć wtorne uzwojenie ale rezystancja zalezy od typu cewki (kilka do kilkunastu kiloomów) i najpierw trzeba ustalic jaka powinna być dla danej cewki.