Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2006-04-09 20:22:47 może kopułka daje w tyłek, nic innego mi nie przychodzi na myśl, jedynie kopułka |
![]() mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2006-04-09 20:26:44 a może prozaicznie kable źle popodłączne(kopułka-świece)-kolejność? |
![]() HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2006-04-09 20:45:13 Ja mialem to samo w mojej Skodzie!! Niewiem co bylo przyczyna bo silnik jest od tamtego czasu w czesciach i zakupilem juz inny.
Pierw byly swiece firmy iskra:jedno odpalenie i zgaszenie ok, pozniej juz niechciala palic na wszystkie gary i mi lupnelo w tlumiku(samozaplon) przez co spawany tlumik poszedl wpi*** Nastepnie zmienilem kable(sentech),swiece NGK a sam aparat(przerywacz,kompulka i styki kabli)dokladnie wyczyscilem i odtluscilem ustawiajac przy tym przerwe na przerywaczu.Wszystko bylo oki az po ok.kilkudziesieciu kilometrach zaczely padac swiece,jedna po drugiej tracily iskre albo dostawaly przebicia. Sprawdzilem swiece w celu ich reklamacji w maluchu i jakby niepatrzec tam dzialaly wszystkie 4 szt. tych ngk. Po kliku dniowych zmaganiach wlozylem stare swiece(orginalne) firmy pal i zaobserwowalem dziwne zjawisko poniewaz swiece byly juz mocno wyeksploatowane a silnik chodzil bardziej rowno na nich niz na tych NGK za prawie 50zl ![]() U mnie przyczyna moglo byc tez to,ze Skody lubia brac olej a ja jeszcze na dodatek docieralem zawory za pomoca wiertarki przez co prowadnice tez sie dosyc mocno wytarly wiec oleju silnik bral jeszcze wiecej. |
JDS fiat 850 sport coupe ... poznań | 2006-04-09 21:12:17 Hemigtx dokladnie mam to samo! a moze by tak zmniejszyc przerwe na swiecy? moze to pomoze! w motorynce pomagalo ![]() |
![]() HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2006-04-09 21:26:18
Ja powiem tak:probowalem z qmplem wszystkich "normalnych"metod usuniecia usterki. Bylem z nia u znajomego mechanika ktory jest "starej daty" i nawet on rozkladal rece,zmienialem aparat i nic Stawiam jednak na to,ze olej robil swoje i stara i byc moze troche wilgotna instalacja sie sypala... |
JDS fiat 850 sport coupe ... poznań | 2006-04-09 21:48:21 w jakim sensie olej? i dlaczego swiece sa czarne? |
![]() andy_k F&F Wolny Słuchacz :) Sosnowiec | 2006-04-09 22:50:41 To , ze swiece są czarne to nic dziwnego po uruchamianiu silnika na ssaniu. Żeby sie swiece oczysciły musi byc temperatura (rozgrzany silnik). Przeskakiwanie iskry z elektrody środkowej na wewnetrzna czesc gwintu tez powinno zapalac mieszankę (spojrz na fotki na www.elektronika-motocyklowa.pl )
Chyba, że swiece są od razu zalewane (zbyt bogata mieszanka i mała energia wyładowania). I raczej problem jest ze zbyt bogatą mieszanką (czarny dym). Na zewnątrz silnika łatwiej uzyskać wyładowanie niż wewnątrz cylindra pod ciśnieniem więc moze po prostu układ z przerywaczem nie daje rady z powodu np: -zbyt duzego odstępu palca od styków kopułki - przewodów WN zamontowanych niedokładnie w gniazdach (brak kontaktu, odstęp osłabiajacy wyładowanie) -starego kondensatora przerywacza o zbyt małej pojemnosci -cewki zapłonowej ze zbyt niską rezystancją uzwojenia wtórnego (zwarcie miedzy uzwojeniami) Winy po stronie świec bym nie szukał bo raczej tylko uszkodzona ceramika moze powodować jakies tajemnicze wyładowania wewnatrz izolatora uniemozliwiajace zapłon. [ wiadomość edytowana przez: andy_k dnia 2006-04-09 22:52:43 ] |
JDS fiat 850 sport coupe ... poznań | 2006-04-09 23:03:21 aaaa i cewka sie bardzo mocno grzeje! z palcem co jestem w stanie zrobic jak jest za duzy odstep?
|
ziuzio UT Krakooff | 2006-04-09 23:36:17 A może warto sprawdzić kompresję na wszystkich cylindrach i dokładnie przeanalizować wyniki z cylindra który tak daje w kość ![]() |
![]() andy_k F&F Wolny Słuchacz :) Sosnowiec | 2006-04-09 23:48:40 Nie wiem czy w tym aparacie można regulować ustawienie kopułki w stosunku do palca. Jesli jest mozliwosc to palec i styki kopułki mogą się mijać i iskra ma do pokonania większą odległosc w kopułce.
A pokonanie większego odstępu to albo zapewnienie czystych styków przerywacza i sprawnego kondensatora albo elektronika w ukł zapłonowym. Cewke tez warto przemierzyc omomierzem czy rezystancje mieszczą sie w normie, i czy cewka jest przeznaczona do przerywacza (minimum 3 omowa). |
JDS fiat 850 sport coupe ... poznań | 2006-04-11 22:21:43 a jak zmierzyc omy na cewce samochodowej? na zwyklej to wiem ale na takiej to nie mam pojecia! wynik ile moze odbiegac od 3 omow? cewka przeznaczona do przerywacza???? kondensator mam nowy! |
![]() andy_k F&F Wolny Słuchacz :) Sosnowiec | 2006-04-12 01:02:42 Cewka do przerywaczy powinna mieć powyzej 3 omów. Jesli ma mniej to szeregowo do niej powinien byc podłaczony przewod oporowy (rezystor balastowy).
Pomiar pomiędzy śrubami do których przykręcone są przewody na izolatorze cewki. Przed pomiarem omomierz trzeba wyzerować a w przypadku elektronicznych zewrzec przewody miernika i odczytac rezystancje przewodów pomiarowych która odejmuje się od wyniku pomiaru rezystancji cewki. Nieprawidłową rezystancje moze mieć wtorne uzwojenie ale rezystancja zalezy od typu cewki (kilka do kilkunastu kiloomów) i najpierw trzeba ustalic jaka powinna być dla danej cewki. |