MotoNews.pl
  

Odwrotna polaryzacja akumulatora

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem, mam świeżo kupiony akumulator centry 62Ah, ale niestety polaryzacja jest odwrotna, teraz pytanie, czy warto kombinować i naciągać kable, czy lepiej kupić akumulator o prawidłowej polaryzacji
  
 
odpowiedz B ty kupiles ten aku do esperaka czy jakos innym sposobem wpadl ci w rece? bo taka pomylka brzmi dosc humorystycznie..do poloneza mozesz go wsadzic najwyzej
  
 
ja delikatnie naciagnalem kable i smiga wszystko, nie ma sie co pieprzyc.
  
 
Cytat:
2006-04-10 12:37:06, Cwikus pisze:
ja delikatnie naciagnalem kable i smiga wszystko, nie ma sie co pieprzyc.

no sorry..ale moj przewod od masy jest delikatnie mowiac sporo za krotki moze ty masz lepsiejsza wersje
  
 
Cytat:
2006-04-10 12:37:06, Cwikus pisze:
..." nie ma sie co pieprzyc..."


...e tam...nie ma się co oszczędzać
  
 
no właśnie kupiłem go do poloneza w listopadzie a że nadarzyła się okazja kupienia esperaczka to teraz stoję przed problemem... chyba spróbuję naciągnąc troszkę kable, może się uda (z minusowym raczej nie będzie problemu, gorzej z plusem)
  
 
Cytat:
2006-04-10 12:41:10, qbaj pisze:
no sorry..ale moj przewod od masy jest delikatnie mowiac sporo za krotki moze ty masz lepsiejsza wersje



qbaj, możesz sobie kupić bez problemu dłuższy przewód masowy (nawet w norauto )
  
 
Cytat:
2006-04-10 12:59:38, ireneusz pisze:
qbaj, możesz sobie kupić bez problemu dłuższy przewód masowy (nawet w norauto )

dzieki za rade..jak przyjdzie mi do glowy kupic aku z odwrotna polaryzacja to napewno skorzystam poki co mam nowy i z wlasciwym wiec chwilowo nie jestem zainteresowany
  
 
Cytat:
2006-04-10 12:41:10, qbaj pisze:
no sorry..ale moj przewod od masy jest delikatnie mowiac sporo za krotki moze ty masz lepsiejsza wersje



u mnie wszystko bez problema
  
 
Cytat:
2006-04-10 13:12:50, qbaj pisze:
dzieki za rade..jak przyjdzie mi do glowy kupic aku z odwrotna polaryzacja to napewno skorzystam poki co mam nowy i z wlasciwym wiec chwilowo nie jestem zainteresowany


qbaj, ale to tak w razie czego, przecież wiesz że nawet Ziemia zmieniała kilkakrotnie swoją biegunowość
  
 
ja mam problem z akumulatorem ma inną bigunowość niż nakazują katalogi. Patrząć z lewego nadkola "+" jest z prawej strony i w sumie nie wygląda na przerobiony
  
 
no to założyłem, ale i tak będę musiał kupić nowy, kable są "troszkę" ponaciągane

malin2, nie rozumiem Twojego problemu

[ wiadomość edytowana przez: ireneusz dnia 2006-04-10 18:35:33 ]
  
 
Cytat:
2006-04-10 18:20:00, ireneusz pisze:
malin2, nie rozumiem Twojego problemu [ wiadomość edytowana przez: ireneusz dnia 2006-04-10 18:35:33 ]

W większości espero "+" jest po lewej stronie u mnie jest po prawej
  
 
Cytat:
2006-04-10 20:11:14, malin2 pisze:
W większości espero "+" jest po lewej stronie u mnie jest po prawej



jeśli stanę przy przednim lewym nadkolu twarzą do silnika, to zaraz z brzegu jest akumulator, wydaje mi się że większość znanych mi esperaków ma plus po prawej (czyli z "tyłu" auta) a minus po lewej (czyli z "przodu")

zobacz, tu jest zamontowany odwrotnie akumulator

  
 
hmm ja to w ogole mam odwrotnie..tzn patrzac na to zdjecie to klemy sa jakby z lewej strony aku..u mnie sa z prawej czyli blizej blotnika a nie blizej silnika i plus jest "na gorze" a minus "na dole" oczywiscie odnosze sie do tego zdjecia
  
 
Cytat:
2006-04-10 23:39:53, qbaj pisze:
hmm ja to w ogole mam odwrotnie..tzn patrzac na to zdjecie to klemy sa jakby z lewej strony aku..u mnie sa z prawej czyli blizej blotnika a nie blizej silnika i plus jest "na gorze" a minus "na dole" oczywiscie odnosze sie do tego zdjecia



no to masz jak najbardziej prawidłowo, plus akumulatora (odnosząc się do zdjęcia tak jak na nie patrzymy) powinien być na górze, ale klemy powinny znajdować się po prawej, czyli blisko błotnika, a ja mam z lewej, dlatego przewód minusowy mam mocno naciągnięty, a z plusem też troszkę musiałem kombinować (odpiąłem go z zapinek i troszkę przemieściłem) ja mam akumulator który został mi po polonezie (prawie nowy) kod producenta to CP24, a do esperynek powinien być CP12, bedę musiał go dobrze sprzedać i kupić ten prawidłowy
  
 
ale po co go sprzedawac, dziala? dziala wiec wszystko jest w porzasiu.
  
 
Cytat:
2006-04-11 22:35:25, Cwikus pisze:
ale po co go sprzedawac, dziala? dziala wiec wszystko jest w porzasiu.


bo mam bardzo napięty kabel minusowy (ten co idzie z wiązki, widać go na zdjęciu jak leży na akumulatorze) do tego dochodzi problem przy każdorazowym demontażu i montażu akumulatora, trzeba się nieźle namęczyć
  
 
Cytat:
2006-04-12 13:20:10, ireneusz pisze:
bo mam bardzo napięty kabel minusowy (ten co idzie z wiązki, widać go na zdjęciu jak leży na akumulatorze) do tego dochodzi problem przy każdorazowym demontażu i montażu akumulatora, trzeba się nieźle namęczyć

jesli chodzi tylko o kabel do masy to prosciej i taniej wymienic przewod masowy na dluzszy i tyle.. ale to juz takie troche pieprzenie kazdy ma swoje zdanie...zrob jak uwazasz i tyle tak zebys byl zadowolony ja bym nic nie robil bo jak dziala to lepiej nie ruszac i szkoda kasy..a aku to ja odpinam raz na kilka miesiecy wiec jakos bym to przezyl
  
 
Przeprasza, głupie pytanie... sam przy aku kombinowałem 3 lata temu i juz nie pamiętam, ale czy nie da się poprostu przekręcić aku o 180st. ?? Nie pamietam by jakoś konstrukcyjnie było to wykluczone...