MotoNews.pl
  

Help - Nagrzewa mi sie silnik w korku i to bardzo mocno

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Normalnie w czasie jazdy jest ok, ale jak stane w korku to zaczyna sie mocno grzac, czy to jest termostat, czy cos moze jeszcze, to sie zaczelo po malej stluczce.

Jesli to termostat to ile mniej wiecej kosztuje i czy trzeba jeszcze wymienic jakas jego obudowe bo cos mi swita ze bylo o tym kiedys, pompe to bede przy rozrzadzie wymienial.

Dzieki za podpowiedzi

  
 
A włącznik wentylatora sprawdzałeś?
  
 
Myślę,że coś się przyblokowało od uderzenia w termostacie lub chłodnicy. Miałem tak kiedyś też po słuczce. Na postoju szybko dochodziła wskazówka do L /woda w zbiorniczku wrzała/włączała się dmuchawa i temperatura spadała. W czasie jazdy ok. Po kilku dniach rozeszło się po kościach i jest jak wcześniej - dobrze.
  
 
termostat orgginał okolo 40 zł nie roginał 26
  
 
Wilku a gdzie jest ten wlacznik wentylatora?


chodzi o włacznik ktory jest uruchamiany czujnikiem temp?


[ wiadomość edytowana przez: art13 dnia 2006-04-10 22:01:08 ]
  
 
wyłacznik wentylatora masz na grubym wezu!! prosciej to bedzie tak od termostatu ida 3 rury cieniutka gora gruba srodkiem i srednia dołem , nas interesuje gruba idzie w strone chłodnicy podazaj za nia na rozwidleniu jest w nia wkrecony termowyłacznik ale jestem raczej pewien ze to nie jego wina szukał bym gdzie indziej przyczyn nagrzewania sie zbytnio silnika np zgnieciona jakas rurka aluminiowa od chlodnicy od uderzenia moglo sie przytkac tez jakis obieg
  
 
Krakus własnie chłodnica jest nowiutka, stara po stluszce rozszczelnila sie na laczeniu aluminium-obudowa, wszystkie kable wpiąłem tak jak powinny byc.

Wiec niewiem co moze byc przyczyna, wczesniej w czasie niesamowitych upałow w lecie chlodzil sie bez problemu, teraz musze sciagac temp. puszczaniem goracego powietrza do kabiny.

Chyba wymienie termostat-tak na wszelki wypadek i sprawdze kable i wentylator jeszcze raz, no i ten włacznik tez sprawdze.




[ wiadomość edytowana przez: art13 dnia 2006-04-11 17:03:25 ]
  
 
a wentylator wam działa??
  
 
ja mialem tez ten problem, w korku grzal sie nie samoeicie,ale wymienilem termostat ijuz jest oki
  
 
A co znaczy grzał się?
Mierzył ktoś z Was temperaturę silnika?
Skąd wiadomo, czy wskaźnik-czujnik jest ok?
  
 
no coz...doloze cos z wlasnego doswiadczenia,,,obecnego ..........
otoz jezdze czesto essim po miescie czy to rano czy w nocy i za kazdym razem jak sie rozgrzeje to wskazowka TEMP idzie na pierwsza kreske (w MK 7 jest gruba krecha, luz, pierwsza krecha luz,,,napis NORMAL,,,luz,,,przedostatnia krecha, luz, gruba czerwona krecha),,,ale jak juz stoje w korku czy zbyt gwaltownie sie pobujam to wskazowka idzie do liter "N" lub "O") i jakos sie niee zalacza :/ potem juz pedzac,,,,schladza itp
  
 
A ja właśnie dzisiaj miałem przymusowy postój z przegrzania, wygotowało mi cały płyn. Oczywiście jak ostygł zjazd do mechanika i diagnoza:
Wentylator nie działa:
Czyli albo sam wentylator poszedł papa albo czujnik, jutro sie dowiem bo dzisiaj potrzebnych części nie było
  
 
ja może się pochwalę moim problemem raz jeszcze, może tym razem...

Też korku mi się za bardzo grzeje. Wentylator się włącza, ale dopiero pod czerwonym polem.

W trakcie jazdy ciągłej, bądź mieszanej jest wszystko w porządeczku, połowa skali.

Termostat wymieniony, czujnik temperatury wymieniony, termowłącznik wentylatora też...
  
 
Z autopsji. Razu pewnego w korku temperatura essiego powędrowała daleko poza połowę skali. Wentylator się nie włączał. Powód? Właściwie trudno powiedzieć - mechanik powyjmował wszystkie złączki elektryczne, a potem je z powrotem powkładał i wszystko wróciło do normy... Podociskaj wszystkie wtyczki od układu chłodzenia...
  
 
Cytat:
2006-04-11 20:38:47, mariobros pisze:
Z autopsji. Razu pewnego w korku temperatura essiego powędrowała daleko poza połowę skali. Wentylator się nie włączał. Powód? Właściwie trudno powiedzieć - mechanik powyjmował wszystkie złączki elektryczne, a potem je z powrotem powkładał i wszystko wróciło do normy... Podociskaj wszystkie wtyczki od układu chłodzenia...



Wszystko było sprawdzane, zresztą on się włącza, tylko późno. I jest tak już rok
  
 
Cytat:
2006-04-11 20:38:47, mariobros pisze:
Z autopsji. Razu pewnego w korku temperatura essiego powędrowała daleko poza połowę skali. Wentylator się nie włączał. Powód? Właściwie trudno powiedzieć - mechanik powyjmował wszystkie złączki elektryczne, a potem je z powrotem powkładał i wszystko wróciło do normy... Podociskaj wszystkie wtyczki od układu chłodzenia...


tez tak miałem tylko u mnie okazało sie że "wyrobiona" była wtyczka od czujnika temp. tego co włącza wentylator.
wentylator można sprawdzić zwierając tą wtyczke
  
 
Można by jeszcze dopatrywać się przyczyny w jakości smarowania, wiadomo, kto nie smaruje ten nie jedzie , a jeśli chodzi o wskazania temperatury, rozważ ewentualność: wymieniłem silnik, dorbiazg, ale czujnik temperatury (ten pod termostatem) jest ten sam, po złożeniu temperatura, ta normalna temp pracy, jest tuż przed czerwonym polem... Wentyl się włącza i troche spada, ale tak jest przez cały czas. Ani woda się nie gotuje, ani żadnych innych niepożądanych objawów...

Jeśli masz wątpliwości co do termostatu, poprostu go wyjmij, i przejedź się bez niego!! Całe lato tak jeździłem
  
 
I ma problem z głowy
Grzał sie jak głupi, ponieważ termostat i czujnik temperatury były uszkodzone
gra i buczy, oby jak najdłużej
  
 
Cytat:
2006-04-11 19:56:11, Wojo pisze:
ja może się pochwalę moim problemem raz jeszcze, może tym razem... Też korku mi się za bardzo grzeje. Wentylator się włącza, ale dopiero pod czerwonym polem. W trakcie jazdy ciągłej, bądź mieszanej jest wszystko w porządeczku, połowa skali. Termostat wymieniony, czujnik temperatury wymieniony, termowłącznik wentylatora też...



hmm... zawsze mozna zrobic obejscie i przelacznik "auto / always on" i w razie potrzeby wlaczac recznie...
  
 
Cytat:
2006-04-12 23:46:25, zenq pisze:
hmm... zawsze mozna zrobic obejscie i przelacznik "auto / always on" i w razie potrzeby wlaczac recznie...



Zapraszam do garażu