4 problemy z elektryka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jestem tu nowy i przeszukalem juz chyba cale forum ale nie znalazlem konkretnych odpowiedzi na moje problemy
Male wyjasnienie Essi nie jest moj tylko mojego tatusia a ja jako swierzo upieczony kierowca troche sie martwie co z tym escortem
Wczesniej byl MKIV i tez mielismy problemy z elekrtryka
A teraz to juz bije na lep wszystkie auta
1.Wlanczajac tylna wycieraczke zapalaja mi sie diody ze dzilalaja swiatla przeciwmgielny tylne i ogrzewanie tylnej szyby a wycieraczka ani rusz;(
2.Nie dziala klakson kiedys cos tam dzialal ale jak mu sie zachcialoa teraz nic
3.w czasie jazdy jadac po dziurawj drodze(w Polsce to 99% drog lol)zapala mi sie kontrolka od hamulca recznego chocia nie jest zaciagniety a jak go zaciagne to dziala normlanie
4.Ostatni problem to kontrolka od ladowania akumulatora.
Jadac gdy samochod jest na biegu byle ktorym dodajac gazu mruga(Im mocniej w gaz tym szybciej i jasniej mruga)Jak zdejne moge z gazu to tylko sie lekko jarzy i tak samo na luzie.

Mam nadzieje ze ladnie to opisalem i sory ze tak pierwszy post i juz w dziale "pytania i odpowiedzi" ale wszystkie probu naprawy w sposob "zrob to sam" nie pomagaja
  
 
Rozbierz obudowe pod kierownica, wysuń skrzynke bezpieczników i przyjzyj sie stykom i instalacji. Do styków najlepiej kontakt. Wyczyśc klemy akumulatora. Dobrze by było gdybys wyczyścił styki klapy przy zamku. wyczyść kontaktem. Ogólnie przegląd instalacji które ida po podłodze przy progach po obu stronach
pozdrawiam
  
 
Akumulator ma jakies 4miechy to klemy powinny byc czyste
W skrzynce sprawdzalem bezpieczniki wszystkie sa spawne(nie spalone)
Styki w klapie bakaznika byly czyszczone w niedziele przy pucowani auta
I jeszcze male pytanko co to jest "kontakt"??bo nie czaje
  
 
To jest preparat ktorego używa się do polepszenia kontaktu na stychach (jak sama zreszta nazwa wskazuje).
  
 
a z ladowaniem wszystko w porzadku?

kontrolka od recznego moze sie swiecic wtdy, gdy jest luzna, np. linka od recznego, lub w ogole jej nie ma. z tego co piszesz u Ciebie jest, wiec raczej jakis luz. po prostu przy drganiach zaczyna dzialac wlacznik kontrolki (moze jest wyrobiony?)

  
 
Z ladowanie nie wiem bo jeszcze nie mialem do kumpla okazji podjechac zeby mi sprawdzil(pracuje w sklepie z akumulatorami i takimi tam pierolami)Ale chyba jest wprzadku bo juz tak sweci od tygodnia i samochod jest uzywany na krotkie dystanse 10-15km codziennie tylko po miescie i jak sie jedzie to najczescie na swiatlach i radio gra to chyba juz dawno powinien pasc
Pasek nie mam duzego luzu ale sie boje o alternator bo autko mam juz swoje lat
  
 
Cytat:
2006-04-10 22:34:24, GrzEE pisze:
To jest preparat ktorego używa się do polepszenia kontaktu na stychach (jak sama zreszta nazwa wskazuje).



preparat do oczyszczania styków z tlenków i siarczków oraz chroniący przed korozją,
zapewnia swobodny przepływ prądu zwłaszcza w przypadku utlenionych, zużytych kontaktów,
przywraca niską rezystancję złącza,
nie wchodzi w reakcje z materiałami używanymi w elektronice,
ma zastosowanie wszędzie tam, gdzie wymagane są czyste styki
  
 
kiepas96 dzieki za wyczerpujaca odpowiedz
  
 
Z tą lampką migającą od ładowania to może być efekt uszkodzenia diody w alternatorze. jedna zaczyna popuszczać , podobne rzeczy działy się bardzo często w polonezach. Do tego może się zdarzyć falowanie natężenia oświetlenia...
Reszta to ewidentnie kwestia kontaktów, dla tylnej klapy chodzi o masę, a raczej jej brak!!
powodzenia
  
 
1. to może być brak masy na tylnej klapie bagażnika
2. wymień klakson na nowy (ok. 10zł)
3. sprawdź stan płynu hamulcowego
4. wymień regulator napięcia w alternatorze (25-70zł)
  
 
Co do kontroli od ladowania to moj tatus byl dzisiaj u elektryka i mu powiedzial ze ladowanie jest ok i ze to moze byc wina jakiegos luznego kabla czyli alternator jest ok

Klakson mam nowy i stary byly podlanczane na zmiane i oby dwa nie daja znaku zycia ale jak podepne je bezposrednio pod akumulator to dzilaja czyli cos musi byc na kablach
  
 
Kontrolka ręcznego - obstawiał bym na dolanie płynu hamulcowego. Na wybojach łapie Ci czujnik że jest poniżej min. i zapala się kontrolka, od tego jest ta sama co do ręcznego.

PS. Jak masz tylko 4 problemy z elektryką to i tak nie jest źle


[ wiadomość edytowana przez: Wojo dnia 2006-04-11 16:55:25 ]
  
 
1 - sprawdź styki w tylnej klapie, prawdopodobnie klapa nie łapie ci masy i przez to są jaja (zardzewiałe zawiasy), uważaj bo potrafi rozładować aku ( ja tak miałem)

2 - nie wiem

3 - Dolej płynu hamulcowego lub masz coś nie tak z jego czujnikiem

4- Raczej diody na alternatorze ci siadają lub cos innego z alternatorem związane