MotoNews.pl
  

Sprzedałem BMW...Kupuje BMW! e38/39 Prosze o opinie i rady.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie,

cóz na początku roku sprzedałem swoja e34 535i Vanos z 1993r. za całkiem przyzwoite pieniądze .

W zimię odpusciłem sobie zakup kolejnego auta - naturalnie BMW.
Zrobiło się cieplej - ochota powróciła .

Przymierzam się do kupna e38 np model 728/730/735 lub e39 touring 523/530/523 do kwoty 28000 . Zależy mi na autach już dobrze wyposażonych , mam na myśli pełna elektrykę , climatronik , webasto, moze navi i TV i inne bajery .

Wiem zę "piątki" w takim wypasie są doś drogie i ciężko bedzie znalezc cos do 28 tyś .
"Siódemy" trochę tansze ( full opcje ) ale eksploatacja chyba jednak bardziej kosztowna ( z moze nie ) ???

Wg Was który model wybrac i na co zwrocic uwagę. Czy cała ta elektronika jest jednakowa w obu modelach e39/38 - roznica tylko w gabarytach ?? !!
Mam jeszcze pytanie dot. fabrycznej navi BMW w modelach e38/e39 z lat 96-97 - czy ten rodzaj nawigacji działa ( jest kompatybilny ) w Polsce, czy mapa jest "zczytywana" z cd i czy w ogole typ navi nie bedzie juz przestarzaly ?
A co myslicie o innych dodatkch np : webasto itp - jak to sie sprawdzai czy nie ma z tym pozniej zadnych problemow ??
No i w koncu sprawa dot. e39 : touring czy limuzyna pod wzgledem wyposazenia - z wlasnych obserwacji zauwazylem ze touringi sa lepiej "wypasione" a moze sie mylę .

Bardzo Was proszę o kilka opini , komentarzy , podpowiedzi .
Serdecznie pozdrawiam
  
 
Witam, posiadam BMW E39 z 1997 roku 2,5 TDS. Mam go już 6 miesięcy, i naprawdę nie nażekam mimo iż ma przejechane już 212 tyś km, nie bieże oleju ani grama, dobrze się zbiera. Jadąc oszczędnie pali mi od 5,8 do 6,5 litra ropki na trasie, a po mieście 10 litrów. Ma 143KM czip do niego kosztuje 300zł z gwarancją i moc wzrasta o 40KM i moment obrotowy o 50, także myślę, że idealne auto do oszczędnej jazdy i do małego szaleństwa. Duży minus, a dla większości to tylny napęd, już tyle razy się zaryłem, że szok , z przodu ciężki silnik a z tyłu napęd. Auto płynie po drodze, jest bardziej wygłuszone niż passat B5 z 2001 eoku, jaki jezdzi mój ojciec. Mimo że ma 9 lat moje bmw, to wygląda i jęzdzi jak 2-3 latek, zrobiłem lifting na 2000r, z tyłu nowe światła z przodu również i chormy. Auto jest w lakierze perłowym. naprawdę cudo. Miałem do wyboru albo mazde 626 2.0DTI lub BMW 525TDS, jak odpaliłem silnik mazdy to jeden wielki stukot, chociaż była z 2002 roku, a w bmw, piękny rasowy dzwięk, nie słychać, że to diesel. BMW 7 owszem też napewno fajna, ale 5 i tak jest duża, dla mnie i dla mojej rodziny wystarczająca. Polecam 2,5 TDS, wcześniej miałem vw polo z 2001 roku 1,4 16v, póżniej Renault lagune z 1999 2.0, póżniej jaguara 3,2 litra z 1993r, forda escorta (porażka) i teraz to bmw, i to auto sobie już zostawie na przynajmniej parę lat. Pozrawiam
  
 
Cytat:
2006-04-10 22:29:50, zbigniew32 pisze:
Duży minus, a dla większości to tylny napęd, już tyle razy się zaryłem, że szok , z przodu ciężki silnik a z tyłu napęd.

to radze zmienić opony na dobre zimowe ja wręcz przeciwnie nigdy sie nie zakopałem
  
 
Takie pytania to TUTAJ
  
 
Cytat:
2006-04-10 22:37:31, hz10 pisze:
to radze zmienić opony na dobre zimowe ja wręcz przeciwnie nigdy sie nie zakopałem


Odkąd założyłem nówki zimy tez sie ani razu nie zagrzebałem
  
 
Witam...
Jesli zastanawiasz sie nad gabarytami to wybor nalezy tlyko dio ciebie... duzej roznicy nie ma
Najwieksza roznica to to ile chcesz lac na 100km
A mam na ten temat dosc duza wiedze... podam ci kilka przykladow:
1 525tds juz kolega nizej ci przedstawil, 530d jest poza granicami 28tys.
2 Ja jezdze 525i 24V z roku 92r. Auto i silnik igla bez gazu, pali- 8,5 w trasie przy normalnej jezdzie 10 jak przyciskasz w miscie jak delikatnie jezdzisz to 12,5 a jak normalnie to 14, jak zapierd... to 18
2 moj kolega ma 523i touring z roku 98 a drugi kolega 530i touring z roku 2000 oba auta palą mniej odrobine niz moja (ok 0,5l na 100)... ale 530i zapindala duzo lepiej niz moja 525i i 523i mojego kumpla.
3 Moj papa natomiast jezdzi 740i z roku 97 na automacie steptronic... to pali sporo wiecej niz benzynowe piateczki. 10,5 w trasie jak jedziesz raczej delikatnie, a jak delikatnie w miescie to 18- jesli troszke przycisniesz to 22 nie powinno cie zaskoczyc. takie sa realia!

Jesli chodzi o wybor to ja kombi bym nie kupil... z 2 powodow:
1: nie podoba mi sie
2: jest gorzej wygluszona i denerwuje odglos pracy zawieszenia tylnego. aha no i przez to ze kombi ma przeznaczenie do jazdy z wiekszym obciazeniem praca zawieszenia tylnego jest mniej przyjemna....

Wyposazenie w piatce a w siodemce sie rozni tlyko ze 7 zawsze ma go ciut wiecej, ale jak porownasz 2 wypasione beemki 5:7 to wyposazenie maja identyko.
  
 
Cytat:
2006-04-11 22:43:15, miX-men pisze:
Witam... Jesli zastanawiasz sie nad gabarytami to wybor nalezy tlyko dio ciebie... duzej roznicy nie ma Najwieksza roznica to to ile chcesz lac na 100km A mam na ten temat dosc duza wiedze... podam ci kilka przykladow: 1 525tds juz kolega nizej ci przedstawil, 530d jest poza granicami 28tys. 2 Ja jezdze 525i 24V z roku 92r. Auto i silnik igla bez gazu, pali- 8,5 w trasie przy normalnej jezdzie 10 jak przyciskasz w miscie jak delikatnie jezdzisz to 12,5 a jak normalnie to 14, jak zapierd... to 18 2 moj kolega ma 523i touring z roku 98 a drugi kolega 530i touring z roku 2000 oba auta palą mniej odrobine niz moja (ok 0,5l na 100)... ale 530i zapindala duzo lepiej niz moja 525i i 523i mojego kumpla. 3 Moj papa natomiast jezdzi 740i z roku 97 na automacie steptronic... to pali sporo wiecej niz benzynowe piateczki. 10,5 w trasie jak jedziesz raczej delikatnie, a jak delikatnie w miescie to 18- jesli troszke przycisniesz to 22 nie powinno cie zaskoczyc. takie sa realia! Jesli chodzi o wybor to ja kombi bym nie kupil... z 2 powodow: 1: nie podoba mi sie 2: jest gorzej wygluszona i denerwuje odglos pracy zawieszenia tylnego. aha no i przez to ze kombi ma przeznaczenie do jazdy z wiekszym obciazeniem praca zawieszenia tylnego jest mniej przyjemna.... Wyposazenie w piatce a w siodemce sie rozni tlyko ze 7 zawsze ma go ciut wiecej, ale jak porownasz 2 wypasione beemki 5:7 to wyposazenie maja identyko.



miX-men - bardzo dziękuję Ci za wszystkie podpowiedzi i rady !!
Mam jeszcze pyt. w spr 740 Twojego taty- czy ma webasto i jak to się sprawdza na codzien ( czy wystepuja problemy itp ) ??
Pozdrawiam i zapraszam wsztkich uzytkownikow forum o jeszcze wiecje opini i porad .


PS : a co z tą nawigacją ???
  
 
Akurat moj papa w 740i nie ma ani navi ani webasto ani przy okazji EDC.. kontrola amorkow! PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH! NIE KUPOWAC Z TYM SYSTEMEM BMW!!!! za drogi element w eksploatacji...chyba ze kogos stac przyklad?
do BMW 525i 92r :
amorek zwykly najtanszej firmy 180zl
amorek EDC 2400zl!!!
MOWIE O SZTUCE!!!

Navi ma moj kumpel w 530i i wsio dziala ok... w starszych pewnie tez normalnie...
  
 
Cześć.Mam E-39 z 1998r i silnik 2,8.Śmigam na gazie,sekwencji,i jest wszystko cool.W mieście spali mi 15L ale nogi to nie mam lekkiej.Jeżeli chodzi o navi,to nie mam navi wbudowanej tylko dostawianą ale całkowicie orginalną BMW(szkop sobie taki wybrał).Miałem troszkę problem z mapą do niej ale w końcu dostałem w salonie BMW(spod lady).Mieszkam w Białymstoku i to miasto jest zrobione do dupy(kilkanaście ulic)natomiast Warszawa jest bardzo dobrze,nie wiem jak inne miasta.Przede wszystkim są na niej główne drogi i duże miasta dokładnie zrobione.Właśnie wczoraj byłem u tego gościa(pracownik BMW)i chciałem nową wersję czyli CD do tej navi.Powiedział,że BMW oficjalnie nie opracowało Polski i nawet tą co mam jest wykradziona z systemu BMW.Teraz są te przenośne navi(palmtopy czy jak tam)i są one 100 razy lepsze niż ta.Pozdrawiam........
  
 
ja mam e39 530D Touring. zdecydowanie polecam.
skrzynia steptronic, idzie lepiej niż niejedna benzyna.
kombi? kwestia gustu, mi się podoba choć przyznam - sedan jest ładniejszy. ja jednak chciałem kombi nie ze względu na wygląd lecz pakowność. poprzednią furę też miałem kombi i byłem bardzo zadowolony.
spalanie jak na ten silnik (i automat) też do przeżycia.
aha, dziwnego odgłosu pracy zawieszenia tylnego jak to pisze mix-men nie zauważyłem...
  
 
Cytat:
2006-04-12 08:57:35, furi_dp pisze:
aha, dziwnego odgłosu pracy zawieszenia tylnego jak to pisze mix-men nie zauważyłem...


bo niepowinieneś, ładowność Touringa jak i sedana jest zbliżona, więc i jakiś spektakularnych rozwiązań w touringu nie ma. Webasto działa normalnie jak jest sprawne, możesz sobie podgrzac wnetrze przed wejściem do środka, możesz zaprogramowac godzine o której webasto ma sie włączyć nawet bez ciebie w środku.
Mam kontakt do gościa, który ma do sprzedania E39 540i w Touringu w najbogatszej wersji, navi, webasto, skóra, klima, steptronic, rocznik chyba 97'. Auto jest w stanie idealnym. Jezeli jestes zainteresowany to napisz do mnie na priv, a kontakt prześlę.
  
 
byłbym zapomniał. webasto działa bez zarzutu
  
 
Cześć,
jak chcesz to mam do sprzedania 544 Touring, sam nią jeżdże juz pare miesiecy. Ma beżową skóre, webasto - które można ustawiać zarówno z komputera na odpowiednią godzinę jak i z pilota, navigację z polską mapą - działa, chociaż wiadomo że w polsce niewiele ulic jest na niej ale to kwestia już niestety samej niedopracowanej mapy. Jest też telewizor - też działa tzn 1,2,3,TVN,POLSAT. Po za tym rolety na bocznych tylnych szybach, skrzynia steptronic itd itp. Co prawda jest to poniekąt ogłoszenie których tu nie można dawać, ale wytłumaczylem przy okazji niektóre kwestie Więcej na prv!