MotoNews.pl
11 Pytanie o 2.0 DOHC (142349/12)
  

Pytanie o 2.0 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam pytanie do tych którzy wkładali do Łady silnik 2.0 DOHC. Tam jest z przodu do głowicy przykrecony taki trójnik do wody, a silnik który kupiłem nie ma żadnych węży. I teraz chciałbym zapytać: Czy to ma byc zrobione tak jak w ładowskim silniku, tzn. jeden wąz z trójnika do chłodnicy od góry, drugi z trójnika do takiego termostatu jak od łady, z termostatu jeden do chłodnicy od dołu, a drugi do bloku? Dobrze myslę? I jeszcze jedno: Jak jest z montażem wspomagania, bo pompa pasuje ładnie, miejsca ne węże i zbiorniczek nie zabraknie, tylko czy przekładnia kierownicza wejdzie beż żadnych patentów i przeróbek? Z góry dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.
  
 
z wężami wodnymi jest dokładnie jak piszesz czyli układ taki jak w orginale i termostat również może zostać ładowski. natomiast jeśli chodzi o wspomaganie to chyba jeszcze nikt nie przerabiał tematu ale wydaje sie że będzie ciężko dlatego że w fiacie przekładnia montowana jest bodajże od strony koła na podłużnicy podobnie jak w polonezie a w ładzie od strony silnika
  
 
Cytat:
2006-04-13 01:15:57, dobry pisze:
natomiast jeśli chodzi o wspomaganie to chyba jeszcze nikt nie przerabiał tematu ale wydaje sie że będzie ciężko dlatego że w fiacie przekładnia montowana jest bodajże od strony koła na podłużnicy podobnie jak w polonezie a w ładzie od strony silnika


Dokładnie . Kurde mam gdzieś komplet drążków nowych od poloneza, zwrotnice mam od poloneza, dzisiaj powalczę moze da się coś zmodzić, ale priorytet w tej chwili to wydech bo sąsiedzi juz dzwonią po różnych instytucjach . Wczoraj odpaliliśmy silniczek, chodzi jak igiełka, a wkręca się na obroty conajmniej jak japoński motocykl. Jeszcze zostało do zrobienia ładowanie, wiatrak na chłodnicy, no i chyba tyle. Dzięki. Pozdrówka.
  
 
dwójki nie kręcą
  
 
Cytat:
2006-04-14 20:58:39, rogacek pisze:
dwójki nie kręcą


Yyy....A jak mam to rozumieć?
  
 
silniki 2.0 dohc mają piękny moment dostępny już od niskich obrotów. niestety nie można go kręcić wysoko. dlatego 1,6 lub 1,8 dohc jest szybsze . ja mam lepsze czasy na moim 1,6 na gaźniku niż 2,0 na wtrysku
  
 
pozornie tak
ale realnie to już inna beczka
bo cieakwe dlaczego małeś tylko o jakieś setna lepszy czas w sulejowie na lotnisku odemnie jak ja na gazie ty na benzynie jak z dodatkowym obciążeniem(pasażer, skrzynka z narżędziami, subufer, itp) a ty nawet bez tylnej kanapy ?
Jęśli bym tak odciążył auto i jechał na benie to raczej było by choba moje górą ale to już tylko teoria
  
 
ogólnie nie narzekam
do 6500 obr ciągnie
co wystarcza w zupełności zadziwiać nie jednego dresa w jakimś zakichanym golfie
  
 
Silnik 2.0 okazał się być 1.6 i to tą 97-konną wersją. Ogólnie różnica jest typu "niebo a ziemia". Auto wymiata niesamowicie, silnik jest w idealnym stanie, tak jakby ktoś dopiero remont zrobił, lampka od cisnienia zapala się dopiero gdzieś po 15 sekundach od zgaszenia silnika, na ciepłym około 5 sekund. 100 km/h łapie bardzo szybko, w aucie jest cichutko, ogólnie rewelacja, trzy dni ciężkiej walki.....ale było o co walczyć. Dzięki jeszcze raz za rady. Pozdrawiam.
  
 
no widzisz. pięknie


Cytat:
pozornie tak
ale realnie to już inna beczka
bo cieakwe dlaczego małeś tylko o jakieś setna lepszy czas w sulejowie na lotnisku odemnie jak ja na gazie ty na benzynie jak z dodatkowym obciążeniem(pasażer, skrzynka z narżędziami, subufer, itp) a ty nawet bez tylnej kanapy ?
Jęśli bym tak odciążył auto i jechał na benie to raczej było by choba moje górą ale to już tylko teoria



no tak mój gaxnik z tego okresy to było nieporozumienie. teraz dopiero smiga. poza tym ścigałem sie juz na nowym gaxniku z 2.0 dohc i dostawał baty na 1/4 wiorsty
  
 
a propo gaxników ma ktos gaźnik z 2.0, moze być ten 34, albo i wiekszy bo ja mam ten 32 ( od 1,4 DOHC) i brakuje w nim membrany, osi i korpusu urzadzenia podcisnieniowego.
  
 
ten gaźnik byl też w 1,6. sprawdzę czy mam jakiś z dwójki gaxnik
  
 
bym był wdzieczny , a jak nie znalazł bys to moze chociaz te częsci do podcisnienia !!! to bym narzaie włosył ten mój gaxnik
  
 
mam pytanie do osób które orientują się w temacie silników 2.0 DOHC!jak jest z dostępnością części do tych motorów,czy są i czy dużo droższe od ładowskich??a może jakieś podzespoły do tuningu bywają dostępne-pytam bo nie orientuję się w kwestii 2.0 kompletnie!!dzięki
  
 
Odpowiem w imieniu kolegi dyferencjała. miał on silnik 1,6DOHC - dostepnosć bardzo zła, ceny części dużo droższe niż do Łady.
  
 

ceny zamienników do najtanszych nie należa, a napewno układ korbowy to juz sporo kasy zabiera jak sie remont robi, ogólnie wszystko dostaniesz,

co do tuningu to jest bardzo dobry silnik do tuningu, czesxci jest duzo np: 2 gaźniki webera 36,40 45 IDF, dellorta i solexy tez pasuja(ok 500-700zł-uzywki), kolektory terz otzrymasz(ok 500zł nówki), gorżej z wydechowymi 4-2-1 , ale ssace pod gaxniki są, chłodnice oleju zadko spotykane ale sa,turbo np od cromy 2.0 turbo(500-1500zł) , wałki sportowe np światek robi(koszt 1000zł) , lekkie koła rozrzadu, mozna powiekszac zawory na wieksze, wsadzac tłoki 86mm od forda siery na rozwiert cylindrów (2,1 cm3), i kupa jeszce innych czesci sie znajdzie ,
zreszta Abarth to chyba najbardziej w tym siedział, a jak bys sie uparł i znalazł taki silnik z kompresorem to by było super bo bardzo mało ich abarth zrobił , ale czad jest zaczepisty z takim motorem

to tak w skrucie !!!

a własnie 1,8 lepiej sie wkreca na obroty, 2.0 za to ma wiekszy moment z dołu obr.
  
 
pilne pytanie-do osób które mają silnik 2.0 na gazie(jeśli takowe osoby są w klubie)ile pali 2.0 na gazie???bo przymierzam się do tego silnika ale nie wiem ile to chleje!!!! dzięki
  
 
Cytat:
2007-03-17 17:31:53, jacek2107 pisze:
pilne pytanie-do osób które mają silnik 2.0 na gazie(jeśli takowe osoby są w klubie)ile pali 2.0 na gazie???bo przymierzam się do tego silnika ale nie wiem ile to chleje!!!! dzięki


z tego co wiem od znajomych z FSO 2,0 w budzie Dużego Fiata pali około 12 litrów LPG
  
 
Mnie z butlą 46 litró i instalacją Lovato 2.0 palił 10 litrów przy normalnej jeździe. Jak założyłem butlw 26 litrów i instalacje Landi spalanie wzrosło do 12-14 litrów i z tego co wiem Sławkowi(Dobremu) pali podobnie. Dodam że omega 2.2 16V na gazie pali mi w trasie przy normalnych prędkościach 120-150 km/h 10 litrów LPG
  
 
Może Bartu masz racje tyle że ja normalnie nie jeżdzę i pali mi troche więcej