Pytanie o przekaźnik wentylatora.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kombinuję dorobić manualnie włączany wentylator chłodnicy, ale w przkaźniku od went. jest pięć nóżek (nie ma klima) dwie grube - styki went. dwie cieńsze (chyba 56 i 57) to zapewne zasilanie cewki, ale jest jeszcze cieniutka nóżka... po co????
Ewentualnie może zwierać czujnik temperatury włączający wentylator, ale gdzie on jest?? 1.3 EFi Endura E 1997 ????



[ wiadomość edytowana przez: DL778 dnia 2006-04-21 08:24:01 ]
  
 
z tego co pamietam to powinien byc wkrecony w obudowe termostatu. u mnie jednak nie ma go tam.

ja tez za bardzo nie wiem gdzie szukac.
  
 
Tuż pod termostatem mam tylko czujnik do wskaźnika zegarów. to ustrojstwo musi być gdzieś indziej...
  
 
upa upa
  
 
czujnik który włącza wentylator jest ( a przynajmniej w 1,6 zetec ) w następującym miejscu:
Od obudowy termostatu odchodzi gruby wąż, który zmierza w kierunku chłodnicy ... podążając jego tropem poszukaj czegoś wpiętego w ten wąż .. u mnie jest schowany pod puszką od filtru powietrza i na pierwszy rzut oka go nie widać.
  
 
No cóż gdyby to był 1.6...
ale to jest 1.3 Endura E EFI i nie ma tam nic takiego... silnik
  
 
z moich doświadczeń z różnymi autami dołożę jeszcze jedno miejsce gdzie bywa umieszczony termowłącznik wentylatora - chłodnica!

trzeba obejrzeć obudowę i nie wykluczone, że się odnajdzie coś takiego... jak nie to należy sprawdziź węże - może gdzieś przy kroćcu?
  
 
Dear red_esi i inni zainteresowani. Na chłodnicy nie mam żadnych czujników, na rurach także nic podejżewam trudnodostępne tylne rejony silnika, ewentualnie coś bardziej kosmicznego pomóżcie bo robi się coraz cieplej, a on tak gorący he he he
  
 
dear DL

polish service book podaje jako jedyne słuszne umiejscowienie czujnika termostat... Przykro mi, ale nic więcej nie znalazłem i nic więcej mi nie przychodzi do głowy

masz ciężki przypadek escorta

Powodzenia!
  
 
HE HE HE
unikat nawet jak dla ASO, są tacy co nie wiedzieli że są takie 1.3 w MKVII na wielowtrysku... (jak Ford Ka i Fiesta)
OK dalej szukam
  
 
ja mam ksiazke wkł do forda ka i tam jest
czujnki temp. jest wkręcony po prawej stronie silnika w kolektor dolotowy( z tym ze na zdjeciu silnika od przodu jest on od lewej). Ma ujemny współczynnik rezystancji. Pisze tez ze tym przkaznikiem o którym tym piszesz steruje bezpośrednio komputer dlatego tez nie bawiłbym sie w dodatkowy wlacznik

swoją drogą to fajny silniczek w moim Ka pali ok5litrów w miescie jak jest u Ciebie w escorcie?




[ wiadomość edytowana przez: kiepas96 dnia 2006-04-21 23:03:03 ]
  
 
No tak się skłąda że też mam motorek z Kaczki, w mieście pochłania jakieś 7 7.5 / 100km w trasie max 6,5 ale gazik u mnie jest grany. No cóż na Essiego to ciut za mały motorek więc nie szaleje, ale grzecznie śmiga
dzięki za info odnośnie sterowania przekaźnika. Pewnie dam sobie spokój...