Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2006-04-13 12:27:58 Odpowiem tak:Jeżeli wyje na każdym biegu,to znaczy wyje przekładnia główna.Możliwe,że można ją wyregulować podkładkami na wałku atakującym,ale to nie tylny most w Polonezie i trzeba całą demontować. Przy demontażu trzeba doliczyć uszczelki,uszczelniacze,olej itp, a może i łożyska.Czyli koszt minimum 1000 zł.Odpowiedz sobie sam
To jest moje zdanie.Ja bym się nie babrał z naprawą skrzyni. |
JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2006-04-13 14:07:53 Wymiana sprzęgła kosztuje 350zł.Czyli wym/zam skrzyni 250-300 |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-04-13 15:12:51 a to napewno skrzynia a nie np lozysko sprzegla? nie wiem..nie pamietam zeby komukolwiek w espero poszla skrzynia..albo samochod musi miec ze 400-500tys albo jezdzila bez oleju.. |
Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2006-04-13 16:37:45 Przekładałem ostatnio skrzynię bo mi piątka wypadała i już trochę zajechana była, koszt 220 zł.
|
tommi-j Renault małopolska | 2006-04-13 23:13:28
Nie wiem, czy to na pewno skrzynia, czy moze coś innego. W tym temacie jestem zielony . Auto na liczniku ma w tej chwili 118 kkm, a rzeczywisty przebieg moze być najwyżej 150-170kkm, sądząc po stanie wizualnym i technicznym. Gdy kupowałem go 3 lata temu to miał licznikowe 75kkm i był w stanie prawie idealnym. Na sprzęgle jest w tej chwili zrobione ok. 40kkm (zostało wymienione przy naprawie sławetnej ukręcającej się łapy). Jak użytkował Espero poprzedni właściciel-nie mam bladego pojęcia , ale faktem jest, że było zadbane, więc chyba go nie katował. Co do skrzyni, to stojąc z zapalonym silnikiem, na biegu jałowym słychać jakby delikatne cykliczne klekotanie, czy też grzechotanie w skrzyni biegów i można wyczuć wibracje pedału sprzęgła w takt tych dźwięków. po wciśnięciu pedału sprzęgła ustają zarówno klekot jak i wibracje pedału. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2006-04-14 08:38:57 No to jakieś łożysko...
Co ma skrzynia na wolnych obrotach wspólnego |
JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2006-04-14 10:15:52 Zolti ma rację.Napewno nie jest to łożysko wyciskowe,bo te pracuje tylko na wciśniętym sprzęgle.Czyli siakieś łożyska w skrzyni, bo (z opisu) wszystko cichnie jak skrzynia przestaje się kręcić. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-04-14 11:51:02 Jeszcze jeden test:
Rozpędź się, zgaś silnik, zostaw auto na biegu i wciśnij sprzęgło. HAłas wskazuje wówczas na skrzynię biegów. Myślę że przekładka nie powinna kosztować więcej niż 100 zł, to nie jest jakiś kosmos, ale przy okazji warto wymienić wszelkie uszczelnienia, sprzęgło i parę innych gratów. |
Rysiek2 Dzierżoniów | 2006-04-14 20:04:29
Na pewno łożysko wyciskowe |
tommi-j Renault małopolska | 2006-04-14 22:07:34
no tak...., ale czy przypadkiem łożyska wyciskowego nie wymienia się razem ze sprzęgłem . Jeżeli tak, to na łożysku jest dopiero zrobione ok. 40 kkm., a skrzynia wyła (choć znacznie mniej) też przed wymianą sprzęgła. Jeżeli chodzi o sprzęgło to wymieniane było kompletne sprzęgło. |
Rysiek2 Dzierżoniów | 2006-04-14 22:14:49 Ja wymieniałem łożysko po 65kkm.Tarcza i docisk do dzisiaj są ok.
W 1.5 nie trzeba wyjmować skrzyni. |
tommi-j Renault małopolska | 2006-04-15 11:48:28
To widocznie w moim 1,5 jest inna skrzynia, bo bez wyjmowania jej nie było możliwości wymiany sprzęgła. To jest wersja bez odkręcanej blaszanej osłony sprzęgła |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2006-04-16 19:26:01 No to i ja skorzystam z wątku. W moim "perszingu" ma efekt wycia, ale zdaża się to na 5 biegi (na innych nie słyszę) tk w granicach 90-100km/h, ale tylko w momencie kiedy jest wciśnięty pedał gazu. Jak go puszczę gdy jadę te 90-100 to wycie ustaje, jak go spowrotem wcisnę to znowy zaczyna wyć. Byc może przy wyższych prędkościach też wyje, ale inne hałasy także wzrastaja i to wycie sprawia wrażenie mniejszego.
Co obstawiacie? Wszytkie biegi wchodzą prawidłowo chociaż mechanizm zmiany biegów pozostawia dużo do życzenia, sprzęgło nie było chyba nigdy wymieniane, wg mnie mogłoby chodzić trochę lżej. |
Padre_cornelone Erdzero jeden 8 Lpg Katowice | 2006-04-22 22:42:05 Asterixie
A może to silnik wyje prosząc Cię "rozpedź mnie jeszcze trochę na 4ce, bo na nadbiegu nie mam mocy przy tej predkości?" pozdrawiam |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2006-04-24 21:10:24
Nie , to nie to. Jak narazie z silnikiem i samochodem się dogaduję, on mi mówi gdzie go boli a ja aplikuje mu gotówkę. Najczęściej pomaga. To tak na marginesie. Ja obstawiam dwie rzeczy: sprzęgło lub przekładnię główną. [ wiadomość edytowana przez: AsterixGal dnia 2006-04-24 21:10:52 ] |
Padre_cornelone Erdzero jeden 8 Lpg Katowice | 2006-04-24 22:05:34 >>>>>"Jak narazie z silnikiem i samochodem się dogaduję, on mi mówi gdzie go boli a ja aplikuje mu gotówkę. Najczęściej pomaga"<<<<
Beatifull Zauwarzyłem że wszystkie samochody na 4, 5tym przy tej predkości wydają z siebie takie smutne, i wysokie wycie, myślałem że o to Ci chodzi. W sumie na słuch oceniac skąd w jadącym aucie dociera dany odgłos jest bardzo trudno...... |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2006-04-25 01:17:10 To normalne.
Za niskie obroty i mamy wibracje |
Esperynek Klubowy Weteran Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2013-05-26 21:57:24 A ja mam za to wycie przy ok 75 km/h. Poniżej i powyżej tego nie ma. Czy na luzie, czy na biegu, czy z wciśniętym sprzęgłem czy nie, wycie jest jednostajnie takie samo. Czy to może być coś ze skrzyni? Tudzież z mechanizmu różnicowego?
[ wiadomość edytowana przez: Esperynek dnia 2013-05-26 22:18:07 ] |