Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() sweeper23 espero 2.0 lpg Gdańsk | 2006-04-15 21:17:47 Panowie sprawdzalem w wyszukiwarce , ale nic konkretnego nie znalazlem.
wiem tylko tyle ze jeszcze kilka osób ma/mialo ten problem że samochód wygina tarcze hamulcowe , nieważne jakie , nowe stare , stoczone , nie stoczone.... każde w końcu wygnie zaczynam tracić cierpliwość czy ktoś może to u siebie wyleczył??? jestem sklonny nawet zapłacić za informacje jak to naprawić. Dajcie tylko znać... |
![]() maskekk 1,5 wwa | 2006-04-15 22:02:03 Moj przy przebiegu 170tys nie wygial ani razu a to drugi badz trzecikomplet. Tarcze sie gna jak zgrzejesz hamulc ei wjedziesz w kaluze. |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2006-04-15 22:18:52 Krótkie pytanie: Czy jesteś pewny że to tarcze?Miałem coś podobnego do bicia tarcz.Cudowałem jak koń pod górkę co to może być.Były 2 powody:zatarta tulejka w zacisku hamulcowym i skrzywiony czop piasty.A tarcze wymieniałem 2 razy ![]() ![]() |
![]() Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2006-04-16 11:26:24 Ja to mam z jednej strony i to tej, gdzie pomiary na samej ośce wskazały 5 setek krzywizny. Na razie nic z tym nie robiłem, bo nie mam kasy ani czasu, ale może kiedyś się wezmę.
Acha! I żeby nie było, że to tylko ośka, to powiem, że przy założeniu nówek tarcz było na tarczy oki - czyli właśnie te 5 setek krzywizny, a po 3 miechach śmigania zrobiła się kaszana - 30 coś, z tego co pamiętam, czy nawet więcej, czyli tarcze wygięło (teraz już trzeci raz, ale nie mam siły do tego na razie). |
![]() Adam4302 Klubowy Weteran ![]() Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2006-04-29 00:48:07
1. Jak klocki mogą sie grzać "nadmiernie" ![]() 2. Co to znaczy "zgrzana tarcza"?? Tzn że co, czerwona była?? 3. Tarcza jeśli jest prosta, to nawet rozgrzana do czerwoności, do zagotowania płynu hamulcowego, po ochłodzeniu wraca do swoich pierwotnych parametrów. Ale jeśli niedaj boże po takim rozgrzaniu zostanie ochlapana wodą, np z kałuży to istnieje duze prawdopodobieństwo że sie skrzywi lub nawet pęknie. A to mnie rozbawiło:
A po czym oni to poznają ![]() ![]() |
kinatS Bochnia | 2006-04-29 13:57:00
Witam ponownie. No wiec tak, z poludnia jestem wiec moze nie wszystko zrozumiale ale: 1. jesli z klockiem cos jest nie tak, bedzie sie "przegrzewal" i ogolnie to za wiele z niego nie bedzie, spanie mu drastycznie sprawnosc, a i moze przyczyniac sie do nadmiernego wzrostu temperatury w ukladzie tarcza/klocek 2. zgrzane tarcze, to tkaie ktore na wskutek przegrznaia stracily geometrie, pozniej zostaly przetoczone i niby sa proste... problem w tym ze jest spore prawdopodobienstwo ze tarcze te nie beda juz tak odporne na przegrzanie, bo na wskutek za wysokiej temperatury wlasciowosci ich moga ulec zmianie, plus to ze po toczeniu sa ciensze, wiec z automatu mniej odporne na temperaturke... 3. tarcza moze sie skrzywic w momencie gdy z jakis powodow bedzie nierownomiernie nagrzana, ot chocby w mmnecie podbramkowym, po wduszeniu hamulca ile sie da i po zatrzymaniu, ktos chce sie upewnic jeszcze przez moment ze stoi, trzymajac noge na hamulcu, w tym momencie jedna czesc tarczy jest caly czas utrzymywana w sporej temperaturze, a druga sie zaczyna schladac, no i sie moze w tym momencie wygiac... A co do tego co napisalem o przegrzewaniu sie hamulcow, to chodzilo o to ze nie jest mi znana inna przyczyna skrzywienia tarcz jak przegrzanie. I jesli w sloneczny dzien gdzie nie ma opcji na jakiekolwiek kaluze itp itd, po szybkiej jezdzie z dochamowaniami ostrymi tarcze zaczynaja bic... to chyba wychodzi jakas zaleznosc ![]()
Nie zdazyla ci sie nigdy sytuacja w ktorej przy ostrym dohamowaniu w pewnym momencie dawal sie slyszec odglos podobny do tego kiedy klocki sie koncza (choc bylo ich jeszcze sporo) a samochod wyraznie oslabial hamowanie? Dawniej jak jeszcze mialem pomysly na szybka jazde esperem i nie mialem oporow zeby rozpedzac je do predkosci bliskim maksymalnym po czym trzeba byl shamowac sie do 70-50 to sie zdarzalo cos takiego dosc czesto... |
![]() sweeper23 espero 2.0 lpg Gdańsk | 2006-05-02 09:25:23 kinatS- i co z tymi klockami - pomogło??
czy jest możliwośc dopasowania do espero jakis tarcz pełnych?? ( tzn nie wentylowanych) kurde, w polonezie który ma mase prawie jak espero tarcze były po 25 zeta/sztuka, klocki no name za 22 zeta/oś i klocki były takie , ze trzecie pod rzad hamowanie ze 100 do zera juz sie odbywało bez blokowania kół, jak sie przez miasto ostrzej przeleciało , to aż spalenizne bylo czuć, felgi stalowe z kołpakami pełnymi - zero chłodzenia i kurde nic się nie wyginało. a w tym badziewiu feklgi alusy 5 ramienne , cała tarcza na wierzchu, więc chłodzenie ma bardzo dobre i jeszcze takie cyrki.... po długim weekendzie rozbieram ten syf i smaruje prowdnice zobaczymy może to... |
![]() sweeper23 espero 2.0 lpg Gdańsk | 2006-09-04 10:28:14 Nie chcę zapeszać, ale
odświerzam, bo chyba udało mi się naoprawić... Do tej pory nowe, lub przetoczone tarcze wyginało mi po kilkuset kilometrach, zrobiłem tak: wymieniłem prawa piastę ( po podniesieni autka do góry i obracaniu kołem bicie mżna było mierzyć w mm...) lewa piasta sprawiała wrażenie lekko bijącej ( pomiar wykoany sówmiarka wskazywał bicie rzędu 0.1-0.2 mm) na podniesionym aucie i zdjętej tarczy odpaliłem silnik, wsadziłem piątkę i tak sobie "jechał" około 40 km/h a ja szlifirką z założonym polerdyskiem delikatnie wygładziłem piastę ( co ciekawe najbardziiej bily okolice otworów pod śruby mocujące koło), później przeprowadziłem identyczny zabieg na wstecznym ( żeby wyrównać) i jak narazie mam zrobione 3 000 km i nie zauważyłem żadnych niepokojącyhc objawów... oby tak dalej jakby się coś zmieniło dam znać innym męczącym się z tą przypadłością... całkowity kostz naprawy wyniósł: 100 piasta 50 łożysko 20 stoczenie tarczy 50 za wymiane piasty reszte zrobiłem sam |
![]() zebi Espero Warszawa | 2006-09-08 18:17:29 umnie też bije i podczashamowania i jazdy powyżej 80km koła mam wyważone i niemam żadnych luzów na końcówkach czy to może być spowodowane biciem tarczy lub niedbijaniem klocków |
![]() bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2006-09-08 21:40:39
Nie chcę zapeszać ale .....gdybyś czytał uważnie porady bardziej doświadczonych Kolegów to dawno miałbyś problem z głowy ![]() ![]() No ale...jak widzę dojrzewałeś 5 miesięcy do tego ![]() ![]() he he...w końcu i tak liczy się EFEKT ! ![]() Pozdrawiam z Katowic ![]() |
![]() Bartek1112 Mercedes A35 Warszawa | 2006-09-08 21:43:15 Ja wiem ja wiem dlaczego sie powyginaly ![]() ![]() |
![]() sweeper23 espero 2.0 lpg Gdańsk | 2006-09-11 19:48:56 wiem, że takie odpowiedzi były , al ebyły tez opinie ludzi , którzy maja 0.05 mm na piaście , a tarcze też wylatywały nie wiadomo od czego... jakbyście poszukali w necie to znaleźli byście kilka innych możliwości wyginania tarcz..:
1. Krzywo układający sie klkocek przegrzewa tarcze. 2. Zapieczony cylinderek 3. Nawet u jednego z jegomościów pomogła wymiana Bębnów ![]() tak czy owak u mnie pomogła robota przy piastach |