MotoNews.pl
  

Smarowanie układu kierowniczego aby chodził lżej (bez wspom)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WItam!
Jest jakaś możliwość nasmarowania układu kierowniczego aby kręciło się trochę lżej. Mam MKVI bez wspomagania i nieraz to po prostu juz jest denerwujące.

Wiem ze w innych samochodach (chyba w Saxo) kolega dał do speców i mu nasmarowali i bylo cacy.

może ktoś ma jakieś pomysły lub podobny problem?
  
 
Hehehhe
w Maluchu takie chwyty przechodziły - smarowanie zwrotnic...

ale w fordzie nie ma miejsca na smarowanie.... No chyba że rozepniesz osłony na maglownicy i posmarujesz zęby które z jednej strony wychodzą przy max. skrecie... Ale efekt będzie niewielki...
  
 
tak ewekt bedzie nikly porownaj z innymi jak sporo ciężej przy taki msamym ogomieniu to pewnie cos wysiadlo.
pozatym umnie w essim chodzi lekko porownalnie w astrze ojca przy takich samych kolach duzo toporniej mu chodzi hmn dziwne ale ja nienarzekam
  
 
Też to miałem.
Rady są dwie:
1. Likwidacja luzów układu (drążki) i ustawienie zbieźności.
2. Jak nie pomaga to sprawdzemie i ew. wymiana przekładni kierowniczej (naprawdę just duża różnica).

  
 
kiedys pojechałem na bp koła dopompować mieli jakas zje**** podziałke i zamiast 2,2 napompowałem 3,2.... to kiera chodziła jak zew wspomaganiem ;>

a tak btw... smarownie nie wiele da... kiedys jak wymieniałem czwsci zawieszenia odkrecone miałem 2 drążki i jak sobie pokręciłem kierownicą to dopieo sie zatrzymała jak sie skręt skończył ;> wiec sama w sobie chodzi lekko....

ja sobie smaruje raz na jakis czas wszystkie dostępne ruchome części (dzwi, pedały, kierownia, siedzenia) nowym smarem....
  
 
Cytat:
wymiana przekładni kierowniczej



koszt ok. 1,5 tys.
  
 
Cytat:
2006-04-19 20:10:14, wer1207 pisze:
koszt ok. 1,5 tys.



Lub montaz wspomagania u znajomego za 350zł
  
 
A może masz na górze w kielichach łożyska pozapiekane i ciężko się kręci
  
 
Cytat:
koszt ok. 1,5 tys.


Jak w temacie wątku BEZ WSPOMAGANIA - ok. 350 Regenerowana przekładnia z gwarancją + robocizna.