Carina e problem z wspomaganiem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich, mam problem tego typu w carinie e 97 rok chodzi o wspomaganie na postoju działa bez zarzutu natomiast podczas jazdy zaczyna sie blokowac.... np.skrecam kierownicą podczas jazdy jest wszystko ok. ale czasami(coraz czesciej) skecając nagle jakby nie było wspomaganie ale po chwili mija i wszystko ok. za wszelkie wskazówki dziekuje.
  
 
Hmm... może poszukaj tu tematów o wspomaganiu i krzyżakach kolumny kierowniczej i porównaj objawy ?
Pozdro.
  
 
Witaj, mam to samo. Czy możesz podać pozycje w których opór jest większy? U mnie najwikszy jest na wprost, a najmniejszy przy obrocie o 90 stopni. Trochę pomogło smarowanie smarem krzyżaka. W nowych modelach krzyżak jest już w kabinie a w starych na przekładni i chlapie się i koroduje.
  
 
zrobiłem to w bardzo prosty i tani sposób.opróżniłem stary płyn wyczysiłem cinieniem wszystkie przewody nalałem nowy płyn i jest jak nówka, avensis tez proponuje zacząc od początku.pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-04-19 09:43:35, avensis1999x1600 pisze:
W nowych modelach krzyżak jest już w kabinie a w starych na przekładni i chlapie się i koroduje.



Ciekawa teoria, dziwne tylko że to w "nowych modelach" pada krzyżak
Miłego dnia
  
 
A więc krzyżaki padają we wszystkich modelach. Nie sądzę jednak, żeby wymiana oleju pomogła. Kiedy olej jest wypracowany to wcale nie ma wspomagania, a "Skone" podaje objawy padniętego krzyżaka. U mnie w Ave z 99 krzyżak słabo działał tuż po zakupie, bo samochód długo nie jeździł. Przesmarowałem i w ciągu 2 miesięcy objawy powoli ustąpiły. Zwłaszcza, że czasem jeżdzę starym wozem bez wspomagania i się zastanawiam ile trzeba mieć siły żeby w zakręt wprowadzić?

Wnioski: Trzeba jeździć żeby auto się nie psuło
  
 
kilka lat temu miałem podobne objawy w Carinie II z 85 roku z prawej strony pompy wspomagania zazwyczaj przy większych przebiegach zaczyna przeciekać olej układ po prostu się zapowietrzył więc wymiana oliwy na nową może pomóc
w rolce e11 po fl też mam taką samą pompę ale na razie za mały przebieg

sprawdź poziom Sterning Fluid

a w carine e z 96 u mojego taty właśnie padł krzyżak ale objawia się to strzasznym luzem na kierownicy a wspomaganie działa dobrze nawet po 340 Kkm
Ale krzyżak da się zregenerować w niskich kosztach.
  
 
Cytat:
2006-04-26 08:57:53, Linek pisze:
kilka lat temu miałem podobne objawy w Carinie II z 85 roku z prawej strony pompy wspomagania zazwyczaj przy większych przebiegach zaczyna przeciekać olej układ po prostu się zapowietrzył więc wymiana oliwy na nową może pomóc



Nie rozumiem
Przyczyną przecieku w pompie wspomagania jest zapowietrzenie układu?

Pozdrawiam
  
 
coś zakręciłem


oczywiście następstwem długotrwałego przecieku może być zapowitrzenie
  
 
miałem chwilowy problem z wspomaganiem ale poszedłem na łatwizne i tylko wymieniłem pasek -pomogło.Znajomy mechanik zawsze powtarzał "zacznik szukać od najprostrzych i najtańszych przyczyn".Raz pojechałem do niego bo mi diesel zaczął dziwnie kopcić z prośbą o sprawdzenie wtrysków, a on -"wymień filtr powietrza"choć był całkiem młody .Wymieniłem i pomogło.Życząc tanich rozwiązań Pozdrawiam
  
 
wymiana oleju nie pomogła(na ktrótką chwile) ale posłuchałem rad na forum i posmarowałem krzyzak, smarowałem kilka dni i od jakiegos czasu jest ok. Dzieki
  
 



Szefie jesteś debeściak
  
 
Ja czy Ten co "smaruje i jedzie" ?
  
 
Oczywiście że ty SZEFIE!

A smarownik niech smaruje!
  
 
A czym smarowaliści ten krzyżak, bo tak sobie czytam i myślę o swoim wspomaganiu. Też jakoś ciężko chodzi. I od której strony się tam dostać