MotoNews.pl
10 Termostat 1,5 DOHC (14343/0)
  

Termostat 1,5 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie pytanie - czy termostat z nexii 1,5 pasuje do espero 1,5?? bo różnica w cenie jest kolosalna - do espero w cenniku są jakieś kosmiczne ceny - od 200 do nawet 400 zł a do nexii zazwyczaj koło 20-30.

  
 
Jeżeli to nexia 1,5 16V to pasuje - to ten sam silnik - gorzej jak to 1,5 8v - nie wiem na pewno ale wtedy tak na 90 % nie pasuje ...
  
 
Zajrzyj do toczącej się już kiedyś dyskusji na Forum ...

TUTAJ masz link do niej

a TUTAJ przykładowy cennik

Nie wiem skąd się wzięły takie horrendalne ceny u Ciebie.
Polecam wkład termostatu Calorstat. Cena ok. 20 zł.
  
 
tylko jak obudowa jest wyżarta to wkład niewiele da
  
 
witam wszystkich

mam małe pytanie związane z termostatem....
mianowicie przeczytałem większość postów z tym tematem związanych i..........jeżeli termostat ewidentnie niedomaga, tu nie ma o czy dyskutować

ale, jeżeli termostat jest ok. przy tym fabryczny czyli 87 stopni,
przy tym instalacja gazowa a co się z tym wiąże wyższa temp. spalania..........to czy zasadnym jest zmiana T. na 92 st. ?

bo właśnie mam dylemat związany ze zmianą termostatu.......

wielkie dzięki
  
 
Jeszcze jedno pytanie na dziś: ile wynosi bazowe wyprzedzenie
kąta zapłonu dla E. 1.5 DOHC...?
  
 
cholera

pomyliłem wątki....
  
 
Termostat już kupiłem - kalorstata na 92 stopnie (będzie fotoreportaż do porad z wymiany -homemade ). Temperatura spalania nie ma wielkiego związku z termostatem - u mnie problem termostatu pojawił się w zimie - temperatura wody jest za niska i gaz z komputerem przełącza się na benzyne gdy jade na małych obrotach lub stoje w mieście.
  
 
Mam do odsprzedania używany przez bodaj dwa miesiące termostat na 92 stopni... oddam w dobre ręce za pół ceny...
czyli chyba coś ok 40zł....
  
 
Sukces - termostat wymieniony
W 1,5 jest to chyba nawet prostsze niż w 1,8/2,0 - jeśli ktoś bezie do tego zmuszony to niema sie czego bać - 30 minut roboty i po wszystkim.
Jedyny problem w 1,5 to nieco mało miejsca na odkręcenie obudowy. (polecam użycie dobrego klucza nasadowego, bo całość jest mocno dokręcona). O efektach przekonamy się w najbliższym czasie
  
 
Cytat:
Termostat już kupiłem - kalorstata na 92 stopnie (będzie fotoreportaż do porad z wymiany -homemade).



Czy mógłbym prosić o przesłanie fotoreportażu z opisem?
pzdr
  
 
Cytat:
2006-01-25 11:30:09, gadas pisze:
Czy mógłbym prosić o przesłanie fotoreportażu z opisem? pzdr


Po trzech latach ?
Może być problem
Ta wymiana jest naprawdę banalna
  
 
Cytat:
2006-01-25 11:30:09, gadas pisze:
Czy mógłbym prosić o przesłanie fotoreportażu z opisem? pzdr


No daj spokój, podstawiasz miskę pod silnik co by płyn nie kapał na ziemię, odkręcasz dwie śruby trzymające termostat, jak wymieniasz tylko wkład to zmieniasz wkład, jak cały to zdejmujesz go z węża, zakładasz nowy w odwrotnej kolejności, uzupełniasz płyn chłodzący. Koniec roboty.

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Cytat:
2006-01-25 14:52:37, Adam4302 pisze:
No daj spokój, podstawiasz miskę pod silnik co by płyn nie kapał na ziemię, odkręcasz dwie śruby trzymające termostat, jak wymieniasz tylko wkład to zmieniasz wkład, jak cały to zdejmujesz go z węża, zakładasz nowy w odwrotnej kolejności, uzupełniasz płyn chłodzący. Koniec roboty.

teoretycznie..bo jesli rownomiernie nie dociagasz srub obudowy termostatu to obudowa peknie..a czasem nawet dwie pod rzad
  
 
Dzięki chłopaki.
Myślałem, że będzie gorzej.
  
 
Wymienłem termostat na nowy i...

dupa zbita - bez zmian. Wskazówka nie przekracza 2mm powyzej najniższej kreski.

  
 
Cytat:
2006-01-28 20:38:21, gadas pisze:
Wymienłem termostat na nowy i... dupa zbita - bez zmian. Wskazówka nie przekracza 2mm powyzej najniższej kreski.


czyżby padniety czujnik temperatury
  
 
a który?
bo są chyba dwa
  
 
No własnie. Nie jestem ekspertem.
Ale z tego co wiem jeden jest podłączony do wskaźnika w desce rozdzielczej, a drugi do komputera samochodu. Mozliwe że padł ten pierwszy i wskazania masz złe, a wszystko pozatym jest ok.
  
 
Najpierw to może ustalmy kilka rzeczy:
1) Czy masz odpowiednią ilośc płynu w obiegu chłodzenia?
2) Czy chłodnica nagrzewa się jednocześnie z silnikiem -wystarczy odpalić zimny silniki i ręką sprawdzić przy wejściu obiegu do chłodnicy, albo jeszcze szybciej - zdjac korek ze zbiorniczka płynu chłodzącego i zobaczyć z ilu dziur wlatuje tam płyn, powinien tylko z jednej (na zimnym silniku)
2a) Jeśli chłodnica nagrzewa się jednocześnie z silnikiem lub płyn do zbiorniczak wlatuje z dwóch dziur to termostat kaput-wymiana
2b) Jeśli chłodnica nie nagrzewa się jednocześnie z silnikiem, to zobacz w którym momencie otwiera się termostat (ręka na chłodnicy lub trochę zmocz chłodnice wodą), Jeśli się termostat otworzy to zerknij na wskaźnik i oceń sytuację.
2c) Jeśli sytuacja w 2b wygląda normalnie, a w czasie jezdy samochód sie nie nagrzewa to prwdopodobnie nie zamyka się termostat (miałem tak z termostatem od Lanosa 87st )-termosat do wymiany
2d) jeśli w 2b sytuacja wygląda dziwnie, to warto podjechać na diagnostyke i niech odczytają wskazania z drugiego czujnika temperatury (jak masz gaz to może gazownik będzie to mógł odczytać), ocenić sytuację