Silnik 126p 80koni

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Podobno OBR zrobił kiedys silnik do chebla co miał 80 koni. Wie ktos, coś na ten temat? Jakie tam były modyfikacjie itd itp. słyszałem też ze była jakaś wersja 105 koni bodajże od ABARTHA.
  
 
???Az tyle...ale to chyab nie z dwucylindrowego silnika....
wiem natomiast ze chojnacki kiedys zbudowal malca cos ok 75km...do setki ponizej 7sec...na wtrysku od golfa...zywotnosc silnika na pelnych 12000obr...wynisila 15 minut...
  
 
Mam taki stary Auto Świat i tam jest taka fotka silnika, kolektor ssący to ma pewnie nie przesadzając!! 30-40 cm. Nie wiem czy tam jest gaźnik czy wtrysk, ale jest w miejscu puszki filtra powietrza!!
No i jest opis " Pan Jacek Chojnacki przy swojej bestii- 80 konny silnik do Malucha"
  
 
też słyszałem o tym maluchu chojnackiego, podobno siał postrach gdzieś na trasie ale niezbyt długo
a kiedyś jak widziałem opis malucha abartha, to miał jakoś 55 koni przy 5500, ale na pewno było wiele różnych silników, pojemność 900... maluch świątka ten 8V też ma chyba koło 70 konii, skudło jak jeździł w rc to miał 800 i też slyszałem że grubo ponad 60KM, to był wtedy najszybszy maluch
  
 
ten swiatka mial cos okolo 90km wzwyz...tylko strasznie awaryjna konstrukcja rozwojowa...
a ten skudly tez zywotnoscia nie grzeszyl...na 100% byl rozbierany na czesci pierwsze po kazdym starcie w rc...
  
 
właśnie ten skudły był bardzo mało awaryjny!!! on chyba jako jedyny zawodnik zawsze dojeżdżał do mety.....
  
 
Tak...ale na 100% po kazdym wyscigu przechodzil wymiane pierscieni...oleju...uszczelek wszystkich ...prawie kapitalny
  
 
Nie, nie to nie o to chodzi. podobno był typowy maluchowski silnik 80 koni nie była to jakaś przeróbka w stylu inna głowica, inneg układu zasilania itp. Poprostu silnik maluchowski z którego wygarnięto 80 koni. może to tylko jakaś plotka, dlatego pytam.
  
 
To w takim razie to jakas plotka....
  
 
powiem to tak: B-grupowy maluch (co to byla B-grupa chyba nie musze wyjasniac) mial 70-75 KM ale silnik pracowal ponizej 12 godzin (2 rajdy, albo rajd z treningiem), natomiast watpie zeby istniala konstrukcja 80 KM. chyba ze brac pod uwage 4-cylindrowca fiatoskiego - powiedzmy 1050cc od 127, ale to tez by trzeba podrasowac.
  
 
Wezcie jeszcze pod uwage jak miezona byla ta moc - czy na hamowni silnikowej czy podwoziowej. Bo jesli na tewj drugiej to na przeniesienie napedu ucieka jakies 10% mocy silnika. Wtedy moze sie okazac ze mowa jest o tym samym silniku...