MotoNews.pl
  

Ochrona progów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ludzie, do progów polecam fluidol, tani (20 PLN za 0,5 L), skuteczny, troche śmnierdzacy, ale można to szybko zrobić i nie beda rdzewiec, po prostu złoty płyn
  
 
Cytat:
2006-04-23 19:02:27, lukhol pisze:
ludzie, do progów polecam fluidol, tani (20 PLN za 0,5 L), skuteczny, troche śmnierdzacy, ale można to szybko zrobić i nie beda rdzewiec, po prostu złoty płyn


A gdzie można go dostać ??
A jak sie go stosuje ??
A jakie ma działanie ??

A i to by było wszystko co chciałbym się dowiedzieć
  
 
Cienki1980 witaj byku fluidol kupisz wszedzie w jakims sklepie z farbami popytaj to nie jest jakis srodek ktorego szukac z igla jest go pełno co do tego czy jest to złoety płyn hmmmm no nie odzywam sie lepiej jak sie stosuje a sprzedaja w sprayu albo na pedzelek
  
 
Cytat:
2006-04-23 19:11:34, krakus69 pisze:
Cienki1980 witaj byku fluidol kupisz wszedzie w jakims sklepie z farbami popytaj to nie jest jakis srodek ktorego szukac z igla jest go pełno co do tego czy jest to złoety płyn hmmmm no nie odzywam sie lepiej jak sie stosuje a sprzedaja w sprayu albo na pedzelek


No witam witam

TO już wiem gdzie kupić ...
A jak stosować - tak jak podczas pozbywania się rdzy ?? ( wyszlifować , odtłuścić , zamalować )
A jakie to ma działanie - tylko konserwacja ??
  
 
powiem ci ze jest taki specyfik w kraku oj nie pamietam nazwy jutro ci podam co walisz tym na rdze on sie jakos tam mineralizauje czy cos i z tej rdzy tworzy warstwe ochronna fajna zecz mowie ci! a co do fluidolu polecam oczysci , odtłuscic malnac jakas farbka najlepiej taka bezposrednio na rdze i potem zawalic to fluidolem
  
 
Istotnie sa preparaty które wchodza w reakcje z rdzą, ale potem trzeba to i tak czymś zamalować bo inaczej efekt będzie mizerny. Jeśli chodzi o progi to podpowiadam że są to profile zamknięte i nie ma mozliwości wyszlifowania rdzy w tych miejscach gdzie faktycznie najbardziej byłoby to potrzebne. Uogólniając jeśli ruda wtargnie w profile zamknięte to można ją tylko opóźnić ale pozbyć raczej nie!
Co do fluidolu - to super środek do konserwacji właśnie profili zamkniętych, ale nie jest to środek do walki z rdzą. Jestto środek który tworzy na powierzchni blachy taką warstwę ochronną taką niby tłustą, niby lepką która odcina dopływ wody i tlenu przez co może powstrzymać rudą na jakiś czas. Najlepiej stosować ten środek do jeszcze nie zainfekowanych aut zanim bedzie zapóźno. Nadaje się do wszelkich profili zamkniętych takich jak: progi, podłużnice, drzwi, nadkola i jest łatwy w aplikowaniu szczególnie wersja w sprayu - POLECAM.
  
 
a może to Cortanin F - usuwa się tylko to so odpada...a resztki nalotu rdzy środek ten "wiąże" - podobno
  
 
Cytat:
2006-04-23 19:41:00, Hetmann pisze:
a może to Cortanin F - usuwa się tylko to so odpada...a resztki nalotu rdzy środek ten "wiąże" - podobno



Zgadza się Cortanin F wchodzi w reakcję z rdzą, ale wymaga później zakonserwowania.
  
 
Cytat:
2006-04-23 19:41:00, Hetmann pisze:
a może to Cortanin F - usuwa się tylko to so odpada...a resztki nalotu rdzy środek ten "wiąże" - podobno



raczej na pewno
  
 
Cytat:
2006-04-23 19:44:07, lukas_s pisze:
raczej na pewno



Hmm ciekawe .. jeden próg zaczyna powoli rdzewieć, zrobiła mi się już dziura na jakieś dwa cm .. ale pewnie jak oczyszcze zrobi się większa ...
Co polecacie ?? oczyścić , zapsikać Cortaninem F a potem zamalować ??
Czy może jakaś inna droga działania
  
 
ja bym tak zrobił jak napisałes tylko wspawał bym moze jeszcze jakas łatke na ta dziurke ??? czyli reasumujac oczysci podspawac popsikac zamalowac i fluidolem zawalic albo jakims biteksem!
  
 
a czy brunox ktory tez wiaze rdze mozna by uzyc na progi? oczywiscie pozniej na to konserwacja.
  
 
Cytat:
2006-04-23 19:02:27, lukhol pisze:
ludzie, do progów polecam fluidol, tani (20 PLN za 0,5 L), skuteczny, troche śmnierdzacy, ale można to szybko zrobić i nie beda rdzewiec, po prostu złoty płyn



A ja APP za 17 PLN/0.5l lub pod w wersji pod UBS za 17PLN/1l
Jest bebarwny, nieśmierdzący i ma dłuższą sondę niż Fluidol.
Też wczoraj konserwowałem.


A jak możesz oceniać skuteczność
No chyba, że konserwowałeś 10 lat temu, a dopiero teraz piszesz.
  
 
czy dobrze w takim razie zrozumialem:

1. oczyscic z rdzy na tyle, na ile mozna (szczotka, papier scierny)
2. potraktowac odrdzewiaczem np. Brunox
2. zaspawac (lub jak ktos nie ma jak zaspawac, to np. zywica i materialem (reparaturka) naprawic
3. zakonserwowac np.: APP U 200 UBS (masa do ochrony karoserii przed uderzeniami kamieni)
4. Pomalowac (lakier samochodowy lub Hameraid (2 razy)
5. Zabezpieczyc np. masa do zabezpieczania podwozia (APP B 120 lub Bitex)

czy parawidlowe jest moje rozumowanie, bo jak na razie to po 2 dniach czyszczenia mam 2 dziurki 2 cm na 1 cm w rancie nadkola tylengo oraz w blotniku tylnym przy polaczeniu ze zderzakiem

czekam na opinie fachowcow - eksperymentatorow doswiadczonych
  
 
W Twoim opisie zabrakło zabezpieczenia od wewnątrz. Trzeba
zrzucić osłonę progu w kabinie i przez otwory napuścić środek do profili.
  
 
Dzieki Skolmi!

a jakis konkretny produkt proponujesz??? i gdzie w Wawie nabyc???

czy dobrze w takim razie zrozumialem:

1. oczyscic z rdzy na tyle, na ile mozna (szczotka, papier scierny)
2. potraktowac odrdzewiaczem np. Brunox
2. zaspawac (lub jak ktos nie ma jak zaspawac, to np. zywica i materialem (reparaturka) naprawic
2a. zakonserwowac srodkiem do profili (np. ???????)
3. zakonserwowac np.: APP U 200 UBS (masa do ochrony karoserii przed uderzeniami kamieni)
4. Pomalowac (lakier samochodowy lub Hameraid (2 razy)
5. Zabezpieczyc np. masa do zabezpieczania podwozia (APP B 120 lub Bitex)

czy parawidlowe jest moje rozumowanie, bo jak na razie to po 2 dniach czyszczenia mam 2 dziurki 2 cm na 1 cm w rancie nadkola tylengo oraz w blotniku tylnym przy polaczeniu ze zderzakiem

czekam na opinie fachowcow - eksperymentatorow doswiadczonych
  
 
Jak już jesteś przy APP, to zostań przy APP. Ja go pompowałem.
Jest chyba w każdej mieszalni lakierów.